Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Nej, jag är med tålmodig med Eric. Huwei får det kämpigt i västvärlden, men de kommer att äga resten är jag rädd. Det är en svår konkurrent med hela Kina i ryggen.
Ja, Q2 verkar inte ha så mycket negativt i överraskning, jag är kanske lite för pessimistisk som redan bekymrar mig för höstmörker och Q3, haha... jag har väntat på björnen i 5 år nu, haha
Men vad skall driva uppgången? Det enda positiva är ju riksbankernas sedelpressar. Vad finns det mer att hoppas på?
Det får bli allvarlig och seriös stock-picking samt en rejäl krigskassa att ta till när optimismen ger vika.
Det går ju bra det här och jag är i princip på ATH i portföljen. OMX30GI har nu gått över nollan. Solen skiner...
Men det blir nog så att jag gör mig av med dökött som Lammhults i alla fall. Så får jag kika på resten vad det lider... Jag är ganska förtjust i resten. Tele2 kan jag både ha och vara utan, den är en del av backlinjen. Ja närmast libero.
Anfallslinjen med Swemet, Karo och Lagercrantz ser fin ut... mittfält med Eric, SAAB och VBG m fl...
Fasen inte lätt att sälja så fina och välskötta firmor.
Intressanta tankar.
Jag delar lite av ditt tankesätt så jag engagerar mig till att svara så gott jag kan även om du inte frågade mig.
Precis som du skriver kommer centralbankerna och medierna styra marknaden.
P(l)andemi visst (jag är inte en förnekare av viruset i sig) men detta handlar i grund och botten om skuldmättnad både offentligt och privat. Därav att en falsk flagga behövde göras och gjordes genom C-19, punkt äro slut gällande det.
Sedan att internationellt spel mellan varandra är också klart. Trump och Sverige (finansfamiljen som styrt landet sedan 30 - talet) kommer uppenbarligen inte bra överens.
(Se Mike Pompeos uttalanden om Ericsson osv osv)
Högst troligen kommer vi få se en rejäl våg 2 av C-19 till hösten så snart vanliga förkylningar kommer i omlopp (kom ihåg att Corona är en familj av virus).
Trump kommer till varje pris försöka hålla börsen uppe det är klart och likaså FED, sedan kommer systemet medvetet raseras, frågan jag ställer mig är bara om Trump är äkta eller ej eller om han kommer springa FEDs ärenden. Så länge han inte börjar bråka med FED så tror jag på en Bull-marknad, om än känguru, fram till presidentvalet. Med brasklapp för att den s.k. djupa staten inte lyckas sänka Trump innan dess.
Gällande aktier består portföljen tyngst av NEL, Powercell, Sinch, Telia, Scandion Oncology, Vostok Emerging Finance, Garo, Eolus...
Sålt av de flesta innehav på OMX som kan läsas tidigare i tråden.
RED; glömde skriva att jag även har aktörer inom 5G - även om jag har mitt att säga om utbyggnaden av den i sig.
EU kommer på fredag starta toppmötet och jag tror att det kommer satsas enorma mängder pengar på förnybar energi, förvisso i sig inget nytt, men tror att den trenden inte kommer tillåta sig att vika.
Det farliga idag känns att ligga likvid i FIAT, även om en givetvis ska göra det till viss del. Men så fort pengarna varit ett tag i cirkulation i realekonomin så kommer värdet givetvis urvattnas.