2020-07-15, 00:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, vuxna kvinnor, tror du att du pratar om barn eller?

och siffrorna gällande abort är de som behövs.
Ditt ideal av att ingen kvinna nånsin ska bli oönskat gravid är totalt nonsens.
har aldrig skett, kommer aldrig att ske.

Och ska du som sagt gnälla på människor sexualvanor, eller preventivmedelsvanor, eller dylikt så får du alltså vackert kasta dig över män, för de ligger ordentligt sämst till härvidlag.
Och ska du ägna dig åt att tvinga människor skaffa barn mot sin vilja, så kan du ju tvinga män. likväl som kvinnor eller hur?

Eller ska män inte vara ansvariga för sin reproduktion?

Jag kastar mig över mäns sexuella oförmåga hela tiden, men Du är så enögd i Din syn att Du inte ser det.

Sverige har länge haft orimligt höga aborttal i förhållande till andra jämförbara länder. Litet som med Corona, så är det något slags nationellt misslyckande. Vi skulle kunna ha betydligt lägre aborttal.

Citat:
Man fråntas "all rätt" om man tvingas utveckla ett foster mot sin vilja och återigen vill du ägna dig åt att frånta människor sin "rätt" att bestämma härvidlag som STRAFF för att de haft sex, så varför itne män?
Män kan ju likväl tvingas mot sin vilja att bli vårdnadstagare till oönskade barn de knullat sig till, OM du nu tycker det ska vara så jäkla självklart att tvigna kivnnor producera barn mot sin vilja.

Du har fortyfarande inte kunnat svara för varför du tycker tvång av man är "vulgärt" medan tvång av kvinna är hennes "livsuppgift".

Nej, det gör man inte. Kvinnor föder barn, det gör inte män. Däri ligger en grandios skillnad, som till inte obetydlig del är till kvinnors fördel. All erfarenhet tyder på att att ovilliga män skulle tvångsvårda oönskade barn skulle vara synnerligen dåligt för barnen. Barn, de där små oskyldiga som Du så glatt struntar i.

Citat:
Du tjatar non stop om att ta "livet av" "BARN".
jag får ständigt , över and over again säkert nu 200 ggr behövt förklara det ologiska i detta, men du fortsätter, envis som en dum åsna.

Dum uggla, möjligen. Man tar onekligen livet av ett ofött barn, men det är inte mord. Man skall vara försiktig med orden.

Citat:
De bär samma DNA, och är " celler, så möjligt det går utveckla kloner av dig i nån framtid, av dina hudceller.
Hur blri det då med din logik, ska vi TVINGAS tvångutveckla 3 miljarder av dina kloner, för att
det är "unikt DNA" och "BAAAAAAAARN"??

Eller kommer du då kanske fatta att nej varken DNA eller existensen av mänskliga celler är någon bra grund att kräva tvång.
Existensen av ett mänsklgit medvetande med utvecklade sensoriska förmågor däremot, DET är ett mycket god grund, som bär en hållbar logik, som håller i alla tider, på alla platser, i alla sammanhang.

Låt oss hantera framtida problem, när de börjar bli verklighet, men om det går att klona av döda hudceller, så betyder det förstås inte att man måste göra det, lika litet som man måste befrukta en äggcell.

Citat:
DNA är DNA, varken biologi eller teologi.
Du kan idag hitta mänskligt DNA i gamla benknotor...är detta då "LIV" Uven?
Nä just det, det är DNA och that's it.
För att du ska ha LIV, så krävs det vansinnigt mycket mer än DNA.

Din "blick" är varken neutral eller sansad.
Den är enkom otroligt dum.

DNA är i högsta grad biologi: https://www.livescience.com/37247-dna.html

Du behöver inte hålla med mig i mina åsikter, men avstå gärna från att pladdra om sådant Du inte begriper.

Citat:
KD är väl en av de som mest ivrar för privatisering.
Lyckligtvis har de inte helt lyckas med att privatisera sjukvården, så den hölkk ju måttet i Sverige med nöd och näppe.

medan som sagt åldringsvården fick grava problem, med chefer som satt och höll på skyddsurtrusnigen och handspriten....du vet man måste ju SPARA så aktieägarna får leva loppan som gamla i Florida. Mycket viktare än några svenska blöjbärande pensionärers liv.

Härvid tycks det vara liten skillnad mellan privat och offentlig vård. Den offentliga vården i Sverige har länge dragits med stora problem, t ex händer det att förlossningsvården inte räcker till, så man får skicka havande kvinnor utomlands. I ett land med en SMP-regering sedan sex år...
Citera
2020-07-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag kastar mig över mäns sexuella oförmåga hela tiden, men Du är så enögd i Din syn att Du inte ser det.

Sverige har länge haft orimligt höga aborttal i förhållande till andra jämförbara länder. Litet som med Corona, så är det något slags nationellt misslyckande. Vi skulle kunna ha betydligt lägre aborttal.
ja sure! att du gör.
OJ! vad du kritiserat män och anklagat dem för "slentrian" ex.

Det finns inget "orimligt" eller "misslyckande" i kvinnors behov av att få lov bestämma över sina egna kroppar.

och det enda "misslyckandet" som är värt namnet, är när barn far illa.
Och det gör de i just orimligt högt antal i de samhällen du dyrkar ( som inte ens finns exempel på för övrigt) och kommer göra om du någonsin får din politik igenom.

Citat:
Nej, det gör man inte. Kvinnor föder barn, det gör inte män. Däri ligger en grandios skillnad, som till inte obetydlig del är till kvinnors fördel. All erfarenhet tyder på att att ovilliga män skulle tvångsvårda oönskade barn skulle vara synnerligen dåligt för barnen. Barn, de där små oskyldiga som Du så glatt struntar i.

Om du skulel tvingas att utveckla en cancer i din mage ( ingen jämförelse i övrigt gjord, så du behöver inte gå där) när det finns säkra och utmärkta metoder att ta bort denna klunga celler som är på tillväxt och hotar ditt liv, men nån idiotisk politik har bestämt att dessa celler har ett oinskränkt värde.
Skulle du då anse det var ett tvång?
Ja eller nej?

All erfarenhet säger att ovilliga föräldrar som tvingas att vårda oönskade barn skulle vara synnerligen dåligt för barnen. Du har även exempel på villiga föräldrar som är synnerligen dåliga för barnen.

Så? VEM av oss struntar just i barnen, du vet de där oskyldiga som tvångsutvecklas och tvångsföds mot sin moders vilja, för att sen bollas runt på div. barnhem.
men som i min politik, aldrig behöver lida ett enda dyft, eftersom de aldrig ens existerat.

Jag upprepar om du nu tycker det är såååå ok att tvinga en direkt olämplig och direkt ovillig kvinna att föda barn mot sin vilja.....varför inte tvinga en man enskild vårdnad om detta barn?
Hon gör sin del av ditt TVÅNG och STRAFF för sin del av reproduktionsansvaret för att preventivmedel inte höll måttet, och han tar sin del. Båda lär göra ett uselt jobb som föräldrar....
Varför ska mannen få slippa? men inte kvinnan?

Du kan TVINGA, STRAFFA och sabba livet för hela 3 individer i en enda smäll Uven, du borde vara salig för denna möjlighet.

Citat:
Dum uggla, möjligen. Man tar onekligen livet av ett ofött barn, men det är inte mord. Man skall vara försiktig med orden.

Man kan inte ta livet av något som existerar i en ev. framtid!
Det är en direkt ologisk kullerbytta.
Det du gör är att avsluta utvecklingen av en cygot, embryo...etc.
Precis på samma sätt som du avslutar utvecklingen mot en ek, om du ex. inte planterar ett ekollon, eller rycker upp en ekgrodd, men inte "tar livet av en ek" eftersom du HAR INGEN EK.
En Ek är nämligen ett träd. jag antar du kan skilja mellan ett träd och ett ollon/ grodd?
Det du har är ett ekollon och en ekgrodd.

Läs nu denna rad 300 ggr så kanske poletten trillar ner snart.

Citat:
Låt oss hantera framtida problem, när de börjar bli verklighet, men om det går att klona av döda hudceller, så betyder det förstås inte att man måste göra det, lika litet som man måste befrukta en äggcell.
Varför?
varför ska vi ha en fullständigt ologiskt mumbojumbo , som du står för, som underlag för vår politik?
som kollapsar vid minsta närmre titt, eller utveckling?
Samt ger så eländigt dåliga konsekvenser för hela mänskligheten, barn och nu inte minst kivnnor men även män?

Varför?
Så du och ett gäng tradiga religiösa fundamentalister ska bli nöjda...för nu äntligen!!!
gör vi som gubbarna för 2000 år sen hittade på.

Ska vi springa runt och värna om ekollon och alla små groddar också?
för OJ! det är ju TRÄD.
En alfallfa grodd ex. ska bli en väldigt vacker liten ärtväxt som blommar och allt vid namn lustern.
( du kan googla själv)
ska du verkligen "ta livet av" kanske upp emot 5000 av dessa då du käkar lite alfalfagroddar?
Eller kan du acceptera, att nä en alfalfagrodd, är en alfalfagrodd.....inte en fullvuxen växt.

Citat:
DNA är i högsta grad biologi: https://www.livescience.com/37247-dna.html

Du behöver inte hålla med mig i mina åsikter, men avstå gärna från att pladdra om sådant Du inte begriper.
nej biologiska processer dvs "liv" är vansinnigt mycket mer än enkom DNA.
så den som inte begriper här är du.

Citat:
Härvid tycks det vara liten skillnad mellan privat och offentlig vård. Den offentliga vården i Sverige har länge dragits med stora problem, t ex händer det att förlossningsvården inte räcker till, så man får skicka havande kvinnor utomlands. I ett land med en SMP-regering sedan sex år...

jepp och i USA med enkom privat sjukvård, får många föda på gatan.
Senast redigerad av Merapi 2020-07-15 kl. 09:07.
Citera
2020-07-15, 09:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
ja sure! att du gör.
OJ! vad du kritiserat män och anklagat dem för "slentrian" ex.

Det finns inget "orimligt" eller "misslyckande" i kvinnors behov av att få lov bestämma själva.

och det enda "misslyckandet" som är värt namnet, är när barn far illa.
Och det gör de i just orimligt högt antal i de samhällen du dyrkar ( som inte ens finns exempel på för övrigt) och kommer göra om du någonsin får din politik igenom.

Ja, jag gör även om det inte främst blivit i denna tråd.

Kvinnor får bestämma själva. De kan avstå sex, de kan använda allehanda preventivmetoder, självbefläckelse. Det är när ett annat liv kommer in i bilden som läget förändrar sig - då får man inte bete sig hur som helst. Det bör t ex vara förbjudet att konsumera allehanda droger för den som är gravid. Här kommer ansvaret före friheten att ställa till det hur som helst.

Citat:
Om du skulel tvingas att utveckla en cancer i din mage ( ingen jämförelse i övrigt gjord, så du behöver inte gå där) när det finns säkra och utmärkta metoder att ta bort denna klunga celler som är på tillväxt och hotar ditt liv, men nån idiotisk politik har bestämt att dessa celler har ett oinskränkt värde.
Skulle du då anse det var ett tvång?
Ja eller nej?

Om jag hade en kräftsvulst, eller liknande som hotar liv eller hälsa, så hade jag hävdat självförsvarsrätten. Det bör gravida kvinnor också göra - om det de har i magen hotar deras liv eller hälsa.

Citat:
All erfarenhet säger att ovilliga föräldrar som tvingas att vårda oönskade barn skulle vara synnerligen dåligt för barnen. Du har även exempel på villiga föräldrar som är synnerligen dåliga för barnen.

Så? VEM av oss struntar just i barnen, du vet de där oskyldiga som tvångsutvecklas och tvångsföds mot sin moders vilja, för att sen bollas runt på div. barnhem.
men som i min politik, aldrig behöver lida ett enda dyft, eftersom de aldrig ens existerat.

Jag upprepar om du nu tycker det är såååå ok att tvinga en direkt olämplig och direkt ovilliga kvinna att föda barn mot sin vilja.....varför inte tvinga en man enskild vårdnad om detta barn?
Hon gör sin del av ditt TVÅNG och STRAFF för sin del av reproduktionsansvaret för att preventivmedel inte höll måttet, och han tar sin del.

Du kan STRAFFA och sabba livet för hela 3 individer i en smäll Uven, vilken LYCKA!

Nej, blott två av de människorna kan sabba något. Som läget är nu, kanske bara en.

Citat:
Precis på samma sätt som du avslutar utvecklignen av en ek, om du ex. inte planterar ett ekollon, eller rycker upp en ekgrodd, men inte "tar livet av en ek" efter som du HAR INGEN EK.

Du argumenterar mot mig som om ja vore katolik, vilket inte är fallet. Ett befruktat ägg finns, det är ingen hypotes eller prognos om framtiden.

Citat:
Varför?
varför ska vi ha en fulklständigt ologiskt mumoumbo , som du står för, som underlag för vår politik?
som kollapsar vid minsta närmre titt, eller utveckling?
Samt ger ett så eländigt dåliga konsekvenser för hela mänskligheten, barn och itne minst kivnnor men även män?

Varför?
Så du och ett gäng tradiga religiösa fundamentalister ska bli nöjda...för nu äntligen!!!
gör vi som gubbarna för 2000 år sen hittade på.

Ska vi springa runt och värna om ekollon och alla små groddar också?
för OJ! det är ju TRÄD.
En alfallfa grodd ex. ska bli en väldigt vacker liten ärtväxt som blommar och allt vid namn lustern.
( du kan googla själv)
ska du verkligen "ta livet av" kanske upp emot 5000 av dessa då du käkar lite alfalfagroddar?
Eller kan du acceptera, att nä en alfalfagrodd, är en alfalfagrodd.....inte en fullvuxen växt.

Vi bör ha det på mitt sätt, därför att det är rätt. Det är ansvarsfullt och moraliskt försvarbart.

Citat:
nej biologiska processer dvs "liv" är vansinnigt mycket mer än enkom DNA.
så den som inte begriper här är du.

Ja, liv är mer än DNA. DNA är en nödvändig, men inte tillräcklig beståndsdel i mänskligt liv.

Citat:
jepp och i USA med enkom privat sjukvård, får många föda på gatan.

Det har börjat hända även i Sverige. Pga den offentliga sjukvården. Det är alltså inte huvudmannaskapet som orsakar detta.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kramforsbo-fodde-barn-pa-parkering
Citera
2020-07-15, 09:38
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Precis på samma sätt som du avslutar utvecklingen mot en ek, om du ex. inte planterar ett ekollon, eller rycker upp en ekgrodd, men inte "tar livet av en ek" eftersom du HAR INGEN EK.
En Ek är nämligen ett träd. jag antar du kan skilja mellan ett träd och ett ollon/ grodd?
Det du har är ett ekollon och en ekgrodd.

Ekollonet är nog mer att jämföra med en spermie eller en äggcell än med det helt nya människoliv, som har blivit till när en spermie och en äggcell smälter ihop.
Ekollonet är inte ett liv i sig, och det är inte en spermie eller en äggcell heller.
Att ta upp en ekgrodd är däremot att jämföra med en abort på en kvinna. För det är en helt ny ek, men den får inte växa upp och leva bara för att någon tyckte att den var liten och betydelselös.
Senast redigerad av Furienna 2020-07-15 kl. 09:45.
Citera
2020-07-15, 09:58
Medlem
Citat:
Ja, jag gör även om det inte främst blivit i denna tråd.

Kvinnor får bestämma själva. De kan avstå sex, de kan använda allehanda preventivmetoder, självbefläckelse. Det är när ett annat liv kommer in i bilden som läget förändrar sig - då får man inte bete sig hur som helst. Det bör t ex vara förbjudet att konsumera allehanda droger för den som är gravid. Här kommer ansvaret före friheten att ställa till det hur som helst.

Kvinnor är det kön som direkt får konsekvenserna av mänsklig reproduktionsförmåga i sina egna kroppar, och DÄRFÖR måste de få extra möjligheter att förhindra detta, och det stavas fri aborträtt.

Dina idéer att just kvinnor ska avstå från sex, aldrig göra fel gällande preventivmedel etc, är inte hållbart. Så fungerar inte människor, och för din kunskap kvinnor ÄR människor precis som män.

Vidare dina idéer att DNA och lite mänskliga celler på väg att dela sig, skulle vara ett okränkbart LIV har jag redan punkterat.

Och precis....man "får inte lov bete sig "hur som helst" mot existerande liv, nämligen kvinnor.

Citat:
Om jag hade en kräftsvulst, eller liknande som hotar liv eller hälsa, så hade jag hävdat självförsvarsrätten. Det bör gravida kvinnor också göra - om det de har i magen hotar deras liv eller hälsa.

Ett oönskat barn i livet är en rejäl börda och ansvar som absolut kan upplevas som ett hot mot ens liv.

Citat:
Nej, blott två av de människorna kan sabba något. Som läget är nu, kanske bara en.

Din politik är de som sabbar, inte människor som väljer att abortera.

Citat:
Du argumenterar mot mig som om ja vore katolik, vilket inte är fallet. Ett befruktat ägg finns, det är ingen hypotes eller prognos om framtiden.

Sluta då resonera och argumentera lika korkat som en katolik.
ett befruktat äggcell är INTE ett BARN.
DNA är inte "okränkbart liv".

Citat:
Vi bör ha det på mitt sätt, därför att det är rätt. Det är ansvarsfullt och moraliskt försvarbart.

Vad är ansvarsfullt och moraliskt rätt, med att fylla planeten med oönskade barn ingen kan eller vill ta hand om?
varför inte ta hand om de barn som det redan kryllar av på denna planet? Som idag ligger och svälter ihjäl, eller sprängs i bitar, eller tvinga gå föräldralösa och hemlösa i div flyktingläger eller gator i världen? och används i ekonomiskt syfte i arbete och för sexuella ändamål?

Behövs det verkligen fler av alla dessa fullt levande, tänkande och kännande BARN, tycker du, så att vi måste tvångsutveckla massa fler mänskliga celler till just BARN att misshandla, ignorera och spränga i bitar för nån "nations" siffrors skull?

Citat:
Ja, liv är mer än DNA. DNA är en nödvändig, men inte tillräcklig beståndsdel i mänskligt liv.

Precis sluta då påstå att DNA skulle vara LIV och äga okränkbart VÄRDE.
Det gör det inte....de är bara planritningarna och that's it.

Citat:
Det har börjat hända även i Sverige. Pga den offentliga sjukvården. Det är alltså inte huvudmannaskapet som orsakar detta.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kramforsbo-fodde-barn-pa-parkering

Nej inte pga av den offentliga vården dummer, utan pga borgerlig politik av minskade skatter, undermålig prioriteringar och ignorering av en hel yrkeskår.

Kvinnor har börjat svika vårdyrkena, för att samhället svikit dem så länge.
Sluta ta kvinnors arbeten och omsorg för givet.
Och sluta ta kvinnors kroppar och livmödrar för givet!

Kvinnor är människor och inte några robotar som ska ta hand om allas behov, utan att kräva respekt tillbaka. Och den ultimata respekten är att fatta att de måste få lov bestämma själva över sina egna liv.
Senast redigerad av Merapi 2020-07-15 kl. 10:06.
Citera
2020-07-15, 10:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Kvinnor är det kön som direkt får konsekvenserna av mänsklig reproduktionsförmåga i sina egna kroppar, och DÄRFÖR måste de få extra möjligheter att förhindra detta, och det stavas fri aborträtt.

Dina idéer att just kvinnor ska avstå från sex, aldrig göra fel gällande preventivmedel etc, är inte hållbart. Så fungerar inte människor, och för din kunskap kvinnor ÄR människor precis som män.

Vidare dina idéer att DNA och lite mänskliga celler på väg att dela sig, skulle vara ett okränkbart LIV har jag redan punkterat.

Och precis....man "får inte lov bete sig "hur som helst" mot existerande liv, nämligen kvinnor.

Nej, det stavas utbildning, moral och preventivmedel.

Citat:
Ett oönskat barn i livet är en rejäl börda och ansvar som absolut kan upplevas som ett hot mot ens liv.

Det finns numera dumskallar som upplever avvikande åsikter som hot mot ens liv och därför kräver safe spaces på universiteten. Den egna upplevelsen kan aldrig räcka för något. För de flesta av oss så är livet i största allmänhet en börda, men livet går ut på att bära bördor och lösa uppgiffter.

Citat:
Din politik är de som sabbar, inte människor som väljer att abortera.

Typisk vänster-tvärtom-politik.

Citat:
Sluta då resonera och argumentera lika korkat som en katolik.
ett befruktat äggcell är INTE ett BARN.
DNA är inte "okränkbart liv".

Det är ett unikt mänskligt liv. Inte svårare än så.

Citat:
Vad är ansvarsfullt och moraliskt rätt, med att fylla planeten med oönskade barn ingen kan eller vill ta hand om?
varför inte ta hand om de barn som det redan kryllar av på denna planet? Som idag ligger och svälter ihjäl, eller sprängs i bitar, eller tvinga gå föräldralösa och hemlösa i div flyktingläger eller gator i världen? och används i ekonomiskt syfte i arbete och för sexuella ändamål?

Behövs det verkligen fler av alla dessa fullt levande, tänkande och kännande BARN, tycker du, så att vi måste tvångsutveckla massa fler mänskliga celler till just BARN att misshandla, ignorera och spränga i bitar för nån "nations" siffrors skull?

Ingen risk att planeten fylls om man tillämpar utbildning, moral, preventivmedel som jag föreslagit. Det är brist på detta som är orsaken till befolkningsexplosionen. Ja, och ansvarslös vaccineringspolitik.

Citat:
Precis sluta då påstå att DNA skulle vara LIV och äga okränkbart VÄRDE.
Det gör det inte....de är bara planritningarna och that's it.

DNA är det unika, resten är liv. Biologisk grundkunskap.

Citat:
Nej inte pga av den offentliga vården dummer, utan pga borgerlig politik av minskade skatter, undermålig prioriteringar och ignorering av en hel yrkeskår.

Kvinnor har börjat svika vårdyrkena, för att samhället svikit dem så länge.
Sluta ta kvinnors arbeten och omsorg för givet.
Och sluta ta kvinnors kroppar och livmödrar för givet!

Kvinnor är människor och inte några robotar som ska ta hand om allas behov, utan att kräva respekt tillbaka. Och den ultimata respekten är att fatta att de måste få lov bestämma själva över sina egna liv.

Jag har ofta drivit på om att t ex sjuksköterskor borde ha högre lön, men när de strejkade så accepterade de nuvarande lönemodell. De skulle naturligtvis gjort som manliga LO-förbund; gå hem och invänta effekterna. Det kostar ett antal döda, men är det värt något så kostar det något. Man kan alltid spara in på administration och informatörer.
Citera
2020-07-15, 12:50
Medlem
Citat:
Nej, det stavas utbildning, moral och preventivmedel.

Varken utbildning eller moral eller preventivmedel duger mot att preventivmedel falerar ex.

har du 1000 kvinnor i fertil ålder som har sex med ett preventivmedel som ex. är 99% säkert så är det 10 st som blir oönskat gravida.
En höftning ger att det är ungefär 2 miljoner kivnnor i Sverige idag som är den fertila åldern 15-50.
du kan själv räkna ut vad detta skulle ge i oönskade graviditeter OM dessa kivnnor var "utbildade" nog och "moraliska" att de använde ett preventivmedel.

Och kondomer är till 98% säkra.....dvs 2 av 100 kivnnor kommer bli gravida trots att man använder kondom på ett år.

Så? HUR "moraliska" tycker du män är som sexar på fast de har ett preventivmedel med denna risk?

Citat:
Det finns numera dumskallar som upplever avvikande åsikter som hot mot ens liv och därför kräver safe spaces på universiteten. Den egna upplevelsen kan aldrig räcka för något. För de flesta av oss så är livet i största allmänhet en börda, men livet går ut på att bära bördor och lösa uppgiffter.
Ja, det finns ju så många "kloka och förståndiga" människor med värdekonservativa och rasistiska ideal som kutar runt och skjuter ihjäl homosexuella, kivnnor och folk med brun hud eller ex, läkare som gör abort ex. i världen. So no wonder!! människor vill slippa ha dessa in på livet.

Citat:
Typisk vänster-tvärtom-politik.

Det var du som svarade tvärtom, så skyll inte på mig.

Citat:
Det är ett unikt mänskligt liv. Inte svårare än så.
ja visst. detta "unika människoliv" på mindre än 2 mm, ligger där, dricker kaffe med sin ickeexisterande un, magsäckm nerver för att kunna röra sig, inga muskelr etc etc och funderar på livet....med sin icke existerande hjärna, synapser etc etc....eller hur Uven.
Toppen "mänskligt liv" onekligen.

Citat:
Ingen risk att planeten fylls om man tillämpar utbildning, moral, preventivmedel som jag föreslagit. Det är brist på detta som är orsaken till befolkningsexplosionen. Ja, och ansvarslös vaccineringspolitik.

Verkligen? Vi är på väg mot 11 miljarder i den takt som vi ökar just nu...och några av världens mest "moraliska" länder där man kräver oskuld etc. ökar mest. Så ja jä'klar du vad bra det vore om vi förbjöd aborter överallt i denna värld för att odla fram ytterligare några miljarder extra....
eller hur Uven?
Vi behvöer ju verkligen strössla med några miljarder extra små barn som ska lida, svälta och plågas....MYCKET viktigt!

Citat:
DNA är det unika, resten är liv. Biologisk grundkunskap.

nej, kombinationen är det unika...och individen denna kombination leder till.
DNA i sig självt är inte speciellt unikt.
Och det är resultatet: individen som äger det okärnkbara "LIVET", inte cellerna den består av, eller ritnignarna (DNA) eller ens kombinationen.

Och det LIVET kränks dagligen i världen idag. Utan att du bekymmrar dig nämnvärt, det enda du är intresseerad av är att man också ska kränka vuxna kvinnor och garanterat nytt LIV att kränka vidare.

Citat:
Jag har ofta drivit på om att t ex sjuksköterskor borde ha högre lön, men när de strejkade så accepterade de nuvarande lönemodell. De skulle naturligtvis gjort som manliga LO-förbund; gå hem och invänta effekterna. Det kostar ett antal döda, men är det värt något så kostar det något. Man kan alltid spara in på administration och informatörer.

Gott så, men det driver alltså inte borgliga politiker.
Och din värdekonservativa falang, vill ju att kivnnor ska göra allt detta arbete utan ersättning, sociala förmåner, utanför samhället i hemmets privata vrå.

Sjukvårdspersonal m.m. har inte lagligt rätt att totalstrejka.
Läs på lite tack.
Citera
2020-07-15, 22:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Varken utbildning eller moral eller preventivmedel duger mot att preventivmedel falerar ex.

Det som då hjälper är en fast relation vari man kan hantera graviditeten.

Citat:
har du 1000 kvinnor i fertil ålder som har sex med ett preventivmedel som ex. är 99% säkert så är det 10 st som blir oönskat gravida.
En höftning ger att det är ungefär 2 miljoner kivnnor i Sverige idag som är den fertila åldern 15-50.
du kan själv räkna ut vad detta skulle ge i oönskade graviditeter OM dessa kivnnor var "utbildade" nog och "moraliska" att de använde ett preventivmedel.

Och kondomer är till 98% säkra.....dvs 2 av 100 kivnnor kommer bli gravida trots att man använder kondom på ett år.

Så? HUR "moraliska" tycker du män är som sexar på fast de har ett preventivmedel med denna risk?

Jag tycker att båda parter skall använda preventivmedel. Du som tydligtvis gillar statistik, kan väl räkna ut risken om båda parter gör som jag föreslår.

Citat:
Ja, det finns ju så många "kloka och förståndiga" människor med värdekonservativa och rasistiska ideal som kutar runt och skjuter ihjäl homosexuella, kivnnor och folk med brun hud eller ex, läkare som gör abort ex. i världen. So no wonder!! människor vill slippa ha dessa in på livet.

Det tror jag ärligt talat inte att det gör. Sådan sysslar extremister och utopister med, islamister t ex.

Citat:
ja visst. detta "unika människoliv" på mindre än 2 mm, ligger där, dricker kaffe med sin ickeexisterande un, magsäckm nerver för att kunna röra sig, inga muskelr etc etc och funderar på livet....med sin icke existerande hjärna, synapser etc etc....eller hur Uven.
Toppen "mänskligt liv" onekligen.

*Gäsp!* Du tjatar på. Vilken art av liv är det, om det inte är Homo sapiens? Hyla arborea?

Citat:
Verkligen? Vi är på väg mot 11 miljarder i den takt som vi ökar just nu...och några av världens mest "moraliska" länder där man kräver oskuld etc. ökar mest. Så ja jä'klar du vad bra det vore om vi förbjöd aborter överallt i denna värld för att odla fram ytterligare några miljarder extra....
eller hur Uven?
Vi behvöer ju verkligen strössla med några miljarder extra små barn som ska lida, svälta och plågas....MYCKET viktigt!

Så, Din lösning är låta stolle länderna överbefolka världen, medan vi som har nått en viss civilisationsgrad utrotar oss själva? Det var nog en av Dina tokigare idéer.

Citat:
nej, kombinationen är det unika...och individen denna kombination leder till.
DNA i sig självt är inte speciellt unikt.
Och det är resultatet: individen som äger det okärnkbara "LIVET", inte cellerna den består av, eller ritnignarna (DNA) eller ens kombinationen.

Och det LIVET kränks dagligen i världen idag. Utan att du bekymmrar dig nämnvärt, det enda du är intresseerad av är att man också ska kränka vuxna kvinnor och garanterat nytt LIV att kränka vidare.

Tvärtom bekymrar mycket mig mycket, men det är inte det denna tråd handlar om.

Citat:
Gott så, men det driver alltså inte borgliga politiker.
Och din värdekonservativa falang, vill ju att kivnnor ska göra allt detta arbete utan ersättning, sociala förmåner, utanför samhället i hemmets privata vrå.

Jag är konservativ - inte borgerlig. Borgerliga är liberaler. Jag vill ha välutbildad och välavlönad sjukvårdspersonal - inte den socialistiska modellen att kvinnor skall göra sådant mot en symbolisk ersättning. Professionalism torde slå idealism i detta fall.

Citat:
Sjukvårdspersonal m.m. har inte lagligt rätt att totalstrejka.
Läs på lite tack.

Jag föreslog inte strejk - jag avser massuppsägningar. Om så gott som alla sjuksköterskor säger upp sig samtidigt, så kommer det märkas rätt snart.
Citera
2020-07-16, 08:12
Medlem
Citat:
Det som då hjälper är en fast relation vari man kan hantera graviditeten.

Man kan inte alltid "hantera" graviditet bara för att man är i en relation.

Citat:
Jag tycker att båda parter skall använda preventivmedel. Du som tydligtvis gillar statistik, kan väl räkna ut risken om båda parter gör som jag föreslår.

De flesta kvinnliga preventivmedel baseras på hormoner , som alla inte kan använda.
Det enda manliga preventivmedlet är kondom, som vissa avskyr.

Citat:
Det tror jag ärligt talat inte att det gör. Sådan sysslar extremister och utopister med, islamister t ex.

islamister ÄR värdekonservativa, snälla du. De delar väldigt många av sina ideal och åsikter med dig.
Abortförbud är bara ett exempel på detta.

Citat:
*Gäsp!* Du tjatar på. Vilken art av liv är det, om det inte är Homo sapiens? Hyla arborea?
Det är en cygot, embryo eller foster i tidigt stadium. Vilken art det råkar tillhöra är helt ointressant, eftersom det inte är kriteriet här för om något ska betraktas som värdefullt liv eller inte.

Citat:
Så, Din lösning är låta stolle länderna överbefolka världen, medan vi som har nått en viss civilisationsgrad utrotar oss själva? Det var nog en av Dina tokigare idéer.

Det är ju betydligt mer din "lösning". Eftersom många av dessa "stolleländer" ( dvs alla som inte är svenskar) just har fri aborträtt idag, och skulle de börja tänka efter din "logik" så jan du hälsa ajöss till planeten.

Citat:
Tvärtom bekymrar mycket mig mycket, men det är inte det denna tråd handlar om.
Det enda som "bekymmrar" dig är Nationen Sverige. Allt annat/ alla andra skiter du i.

Citat:
Jag är konservativ - inte borgerlig. Borgerliga är liberaler. Jag vill ha välutbildad och välavlönad sjukvårdspersonal - inte den socialistiska modellen att kvinnor skall göra sådant mot en symbolisk ersättning. Professionalism torde slå idealism i detta fall.
Nej högern ( borgerliga) är både konservativa och liberaler.

Du kan väl säga att de mest fjärna och idiotiska av högern är den konservativa delen, medan det mer förnuftiga delarna är liberalerna.

Citat:
Jag föreslog inte strejk - jag avser massuppsägningar. Om så gott som alla sjuksköterskor säger upp sig samtidigt, så kommer det märkas rätt snart.

Och det har vi ju redan , tack vare borgerligheten.
Citera
2020-07-16, 10:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Man kan inte alltid "hantera" graviditet bara för att man är i en relation.

Det är ens uppgift.

Citat:
De flesta kvinnliga preventivmedel baseras på hormoner , som alla inte kan använda.
Det enda manliga preventivmedlet är kondom, som vissa avskyr.

Inte svar på frågan. Inte oväntat.

Citat:
islamister ÄR värdekonservativa, snälla du. De delar väldigt många av sina ideal och åsikter med dig.
Abortförbud är bara ett exempel på detta.

Jaså? Så Du menar att islamister tillika är lutheraner, monarkister, nationalister, demokrater, meritokrater och starka förespråkare för västerländsk civilisation med innovationer, vetenskap, utbildning, litteratur och kultur? Jag tror Du behöver ägna litet tid åt att upplysa dem om detta.

Citat:
Det är en cygot, embryo eller foster i tidigt stadium. Vilken art det råkar tillhöra är helt ointressant, eftersom det inte är kriteriet här för om något ska betraktas som värdefullt liv eller inte.

Nu tar Du miste! Det Du menar är att det inte är kriteriet för att Du skall betrakta något som värdefullt eller inte. Detta Ditt ställningstagande är bara tyckande utan någon universell bäring. I biologisk mening är det så klart helt avgörande vilken art det tillhör. Det är det nog i de flesta moraliska aspekter.

Citat:
Det är ju betydligt mer din "lösning". Eftersom många av dessa "stolleländer" ( dvs alla som inte är svenskar) just har fri aborträtt idag, och skulle de börja tänka efter din "logik" så jan du hälsa ajöss till planeten.

Naturligtvis inte. De flesta länder, någorlunda lika Sverige, som har aborträtt har betydligt lägre aborttal än Sverige. I demografisk mening ligger problemen mest hos oss, som det gör med så många andra samhällsföreteelser där vi sticker ut på ett dåligt sätt.

Citat:
Det enda som "bekymmrar" dig är Nationen Sverige. Allt annat/ alla andra skiter du i.

Inte då! Men, jag har inga bekymmer med att Sverige kommer före andra länder när jag som svensk prioriterar. Av det följer emellertid inte att andra länder är ointressanta, blott lägre prioriterade. Så fungerar det för de flesta länder i motsvarande ordning. Allt annat leder bort i tok.

Citat:
Nej högern ( borgerliga) är både konservativa och liberaler.

Du kan väl säga att de mest fjärna och idiotiska av högern är den konservativa delen, medan det mer förnuftiga delarna är liberalerna.

Liberaler är inte höger överhuvudtaget - de är borgerlig vänster. Därför är inte konservativa borgerliga, utan konservativa.

Citat:
Och det har vi ju redan , tack vare borgerligheten.

Tydligtvis inte, ty då hade vi antingen inte haft några sjuksköterskor eller betydligt högre löner för dessa. Trots det betydande antalet sjuksköterskor som flyttat till Norge, så är det ändå för få för att få upp lönerna till rimlig nivå.
Citera
2020-07-16, 11:06
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Nu tar Du miste! Det Du menar är att det inte är kriteriet för att Du skall betrakta något som värdefullt eller inte. Detta Ditt ställningstagande är bara tyckande utan någon universell bäring. I biologisk mening är det så klart helt avgörande vilken art det tillhör. Det är det nog i de flesta moraliska aspekter.
För den som försvarar aborträtten med näbbar och klor är det förstås viktigt, att en människa inte blir en människa förrän de tycker det. För när de har erkänt att en människa alltid är en människa, så har de förlorat.

Citat:
Liberaler är inte höger överhuvudtaget - de är borgerlig vänster. Därför är inte konservativa borgerliga, utan konservativa.
Nja... Liberaler har ju mest stått på mitten av skalan.
Det var dessutom just ett konservativt parti (som gick upp i de nuvarande Moderaterna under den tid när de var konservativa), som var det första som kallades för "borgerligt".
Senast redigerad av Furienna 2020-07-16 kl. 11:15.
Citera
2020-07-16, 11:46
Medlem
Citat:
Det är ens uppgift.

Nej, ens "uppgift" är att vara en bra människa och då det kommer till barn, ta ansvar för att dessa får trygga och bra barndomar, och där ingår att sätta P. för misstag och utveckling mot barn då man vet att man inte klarar uppgiften.

Citat:
Inte svar på frågan. Inte oväntat.
Det VAR just ett svar på ditt påstående av att det skulel vara fullt möjligt för alla par ha ha dubbla preventivmetoder. Det är det inte.

Citat:
Jaså? Så Du menar att islamister tillika är lutheraner, monarkister, nationalister, demokrater, meritokrater och starka förespråkare för västerländsk civilisation med innovationer, vetenskap, utbildning, litteratur och kultur? Jag tror Du behöver ägna litet tid åt att upplysa dem om detta.

nej, jag menar exakt det jag sa, de är alla värdekonservativa, dvs delar grunderna i din syn på sex, kön och familj. De är i regel även konservativa, dvs tycker att man ska göra som man "alltid har gjort" och inte förändra något.
Att "vad man alltid har gjort" kan skilja mellan olika platser , samhällen och kulturer etc. ändrar inte detta.Det heter "konservativ" om du bor i Saudiarabien. USA eller Sverige.

Citat:
Nej, de är kriteriet som Sverige m.fl länder kör efter. Vi HAR fri aborträtt, Remember?
Vi värderar liv och död efter hjärnans existens och funktion. Och inte efter att där finns ett "unikt" DNA eller mänskliga celler.
Och det har en mycket tydlig, vetenskaplig och rationell bäring.

Citat:
Naturligtvis inte. De flesta länder, någorlunda lika Sverige, som har aborträtt har betydligt lägre aborttal än Sverige. I demografisk mening ligger problemen mest hos oss, som det gör med så många andra samhällsföreteelser där vi sticker ut på ett dåligt sätt.
Du menar Norden.
med en fixering vid Finland som itne alls har samma abortregler som vi....så bra där du.
Norge och Danmark som har till vecka 12.

Citat:
Inte då! Men, jag har inga bekymmer med att Sverige kommer före andra länder när jag som svensk prioriterar. Av det följer emellertid inte att andra länder är ointressanta, blott lägre prioriterade. Så fungerar det för de flesta länder i motsvarande ordning. Allt annat leder bort i tok.

Inte?

Du sitter här och tjatar om att "ta livet av BAAAAARN!" när vi pratar om fri aborträtt.
Samtidigt som det går bar abortera efter våldtäkter. Dessa BAAAAARNS liv är tydligen inte värt ett skit.
Samtidigt som när jag påpekar hur farligt abortförbud vore gällande planetens överlevnad, säger att du skiter i om andra länder har aborträtt eller inte, underförstått det är deras uppgift att "ta livet av sina BAAAAARN! , för hålla nere befolkningsexplosionen,
så att svenskarna, vadå? kan börja dominera i världen?
Du är förutom att vara gravt inkonsekvent alltså även en liten äcklig rasist.

Citat:
Nä just de ingår nu bara i högerblocket, alliansen etc och har gjort så länge, bredvid.....konservativa.
Det finns ingen "borgerlig" vänster dummer. De är varandras raka motsatser.
Borgerlig på franska heter bourgeoise....gissa 3 ggr vad vänstern säger om den.
Däremot så finns det en liberal vänster....och vänstern och liberalerna delar i regel sin syn på sociala innovationer....du vet..jämställdhet, jämlikhet, kvinnors, homosexuellas, barns och andra etniciteters rättigheter etc etc.. du vet ALLT sånt som du hatar och motarbetar.

I din värld så är kvinnors rättigheter" = "rätten" att tvingas ingå äktenskap och beroende av en man.
samt rätten att tvingas bära och föda och ta hand om barn mot sin vilja.
Homosexuellas rättigheter = "rätten" att tvingas leva heterosexuellt.

Citat:
Tydligtvis inte, ty då hade vi antingen inte haft några sjuksköterskor eller betydligt högre löner för dessa. Trots det betydande antalet sjuksköterskor som flyttat till Norge, så är det ändå för få för att få upp lönerna till rimlig nivå.

Vi har en enorm brist på sjuksköterskor, har du inte uppfattat detta?
Senast redigerad av Merapi 2020-07-16 kl. 12:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in