Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag förstår dig helt hundra. Att FFP3 bara ger 99,99% skydd mot virus är inget man ska lita på. Självklart ber och bönar du då den motsträviga personalen att tänka på din hälsa. Sin egen tänker de ju inte på överhuvudtaget. De vill hellre se snygga ut än tänka på Corona.
Det är ett helvete att man måste lämna pisstest regelbundet under dessa tider..
Tja, för min del är det inte pisstest utan blodprov för att mäta hur min cancer utvecklar sig. Och ramlar jag ur systemet genom att inte ha varit på provtagning har jag inte styr på vart sjukdomen är på väg, och kan då rita mig operation, strålning och cellgifter. Inte för att jag trånar över dessa, men min familj vill ha mig levande ett tag till.
FFP3 tar möjligen en del av virus om den sitter ordentligt tätt. Men skyddet blir självfallet högre om båda har munskydd. Risken med att få med sig virus hem är ju högt nog ändå med tanke på att viruset sannolikt är aerosolt, och hamnar på kläder mm, som man sedan sätter i bilen osv.
Att ha missbruksproblem kan dock inte vara så lätt, så jag förstår Dig helt hundra! Dock är det alltså för min del cancer som gäller. Bl a.