2020-07-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Med den retoriken så kan du ju då skita i allt, eftersom du alltid kommer hitta människor som inte gör "detsamma för dig".

Men dåså, då har du ju tagit ställning, skit i att använda ditt munskydd.
Spelar absolut ingen roll om jag gör det för andra heller, så länge inte merparten gör det. Corona måste bekämpas kollektivt. Det är inte detsamma som att skita i allt. Huvudsaken är att merparten gör rätt. Och då måste FHM ändra ståndpunkt.
Citera
2020-07-16, 00:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kanske är för personligt eller också kanske har du berättat, men vad hände?

Jag antar att det är relativt ovanligt. Däremot väldigt vanligt att traumatiseras av långvarig nedsövning eftersom man tydligen tar in intryck och gör om det till mardrömmar. Tydligen är det både covid och nedsövningen som orsakar detta, man trodde först det bara var nedsövningen.

Har bara koll på folk som har fått covid milt, samt min kompis kompis som dog och en som det tog 3 månader att tillfriskna men utan stora men. Så har inte massor av direktfakta från covidsmittade.

Sömnen efter sjukdomen är det värsta problemet.
Citera
2020-07-16, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vithals
Viruset. Är. En. Bluff.

Dumma gojer!

Vakna.

https://blog.nomorefakenews.com/2020/05/29/the-pandemic-pattern-how-the-illusion-is-built/

https://www.youtube.com/watch?v=hp9ZnwpmrCE

https://www.youtube.com/watch?v=D1kG8aEKSmI

Man kan undra varför vi stänger ner en hel värld för att dör lite fler 75 plussare än vanligt.
Dessa hade lika gärna kunnat dö i magsjuka eller andra sjukdomar.
Visst jag fattar att man är rädd för det nya viruset som ingen känner till men nu har det snart gått 7 månader med viruset och inga under 50 dör, inte om man inte har andra bakomliggande sjukdomar.
Citera
2020-07-16, 00:58
Medlem
arbetets avatar
tydligen såg det ut så här igår:

15 juli 2020 - Döda i COVID senaste dygnet i EU
Sverige: 27
Övriga EU
Österrike: 1
Belgien: 1
Bulgarien: 0
Kroatien: 0
Cypern: 0
Tjeckien: 0
Danmark: 0
Estland: 0
Finland: 0
Frankrike: 20
Tyskland: 4
Grekland: 0
Ungern: 0
Irland: 2
Italien: 13
Lettland: 0
Litauen: 0
Luxembourg: 0
Malta: 0
Nederländerna: 1
Polen: 6
Portugal: 8
Rumänien: 21
Slovakien: 0
Slovenien: 0
Spanien: 4
Citera
2020-07-16, 00:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
På något sätt så vill man ju ändå inte tro att folk kan vara sådana. Jag tror inte på allvar att Tegnell experimenterar med oss, bara att han är impulsiv och tar väldigt mycket risker som han troligen inte ens känner av.

Det vore hemskt att faktiskt tro att han med flit experimenterat med oss. Men man blir ju ofta väldigt förvånad över vad psykopater gör, eftersom de tänker helt annorlunda och man själv skulle aldrig göra så... *ryser lite*

Naturligtvis fel av mig att jämföra Tegnell med Mengele. Mengelle var ju en sadist vilket inte Tegnell är på något sätt. Dock känns det ibland så oförutsägbart vad Anders Tegnell hittar på för regler.
Är fortfarande övertygad om att vi alla kommer att bära munskydd till hösten då dessa finns att köpa för allmänheten.
Vi är ju snart uppe i 6000 döda i Sverige av COVID-19 och naturligtvis blir man upprörd och kan uppleva att vi bara är i ett stort experiment!.
Senast redigerad av HG 2020-07-16 kl. 01:22.
Citera
2020-07-16, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Fatta att 10 miljoner dör varje år av Cancer (många för tidigt)
Det dör alltså ett Sverige varje år pga Cancer.

Fatta att typ 20 miljoner dör varje år av hjärtfel (många för tidigt)
Det dör alltså ett dubbelt Sverige varje år pga hjärtproblem

Fatta att typ 10 miljoner dör av svält varje år.
Det dör alltså ett Sverige varje år av svält.

Är Corona-situationen allvarlig? Ja
Är Corona-situationen värre än exempelvis cancer? Nej, långt långt ifrån

Fatta det.
Penishuvud.

Om man hade kunnat bota cancer genom att köra lockdown världen över i 6 veckor och sedan hålla nere cancern med teknologisk suppresion så hade man gjort det.
Fatta det.
Kukslukare.
Citera
2020-07-16, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Begriper inte hur folk blir smittade av Corona om det nu är ett blodvirus. Delar de kanyler med varandra eller?

Det är sannerligen rörigt hur detta ”HIV-liknande” supervirus är ett blodvirus som sprids via luften. Fantastiskt.
Citera
2020-07-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Man kan undra varför vi stänger ner en hel värld för att dör lite fler 75 plussare än vanligt.
Dessa hade lika gärna kunnat dö i magsjuka eller andra sjukdomar.
Visst jag fattar att man är rädd för det nya viruset som ingen känner till men nu har det snart gått 7 månader med viruset och inga under 50 dör, inte om man inte har andra bakomliggande sjukdomar.

Snark. Det handlar om överbelastning av sjukvården.
Så, nu vet du det.
Citera
2020-07-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Snark. Det handlar om överbelastning av sjukvården.
Så, nu vet du det.

Den där gojan har vi hört tillräckligt de senaste åren. Ingen med en fungerande hjärna tror på det längre.
Citera
2020-07-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
tydligen såg det ut så här igår:

15 juli 2020 - Döda i COVID senaste dygnet i EU
Sverige: 27
Övriga EU
Österrike: 1
Belgien: 1
Bulgarien: 0
Kroatien: 0
Cypern: 0
Tjeckien: 0
Danmark: 0
Estland: 0
Finland: 0
Frankrike: 20
Tyskland: 4
Grekland: 0
Ungern: 0
Irland: 2
Italien: 13
Lettland: 0
Litauen: 0
Luxembourg: 0
Malta: 0
Nederländerna: 1
Polen: 6
Portugal: 8
Rumänien: 21
Slovakien: 0
Slovenien: 0
Spanien: 4

Nu dog INTE 27 st i Sverige senaste dygnet men eftersom du blir som lyckligast med höga siffror vill jag inte göra dig nedstämd och korrigera dig med rätt siffror.
Citera
2020-07-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår dig helt hundra. Att FFP3 bara ger 99,99% skydd mot virus är inget man ska lita på. Självklart ber och bönar du då den motsträviga personalen att tänka på din hälsa. Sin egen tänker de ju inte på överhuvudtaget. De vill hellre se snygga ut än tänka på Corona.

Det är ett helvete att man måste lämna pisstest regelbundet under dessa tider..

Tja, för min del är det inte pisstest utan blodprov för att mäta hur min cancer utvecklar sig. Och ramlar jag ur systemet genom att inte ha varit på provtagning har jag inte styr på vart sjukdomen är på väg, och kan då rita mig operation, strålning och cellgifter. Inte för att jag trånar över dessa, men min familj vill ha mig levande ett tag till.
FFP3 tar möjligen en del av virus om den sitter ordentligt tätt. Men skyddet blir självfallet högre om båda har munskydd. Risken med att få med sig virus hem är ju högt nog ändå med tanke på att viruset sannolikt är aerosolt, och hamnar på kläder mm, som man sedan sätter i bilen osv.

Att ha missbruksproblem kan dock inte vara så lätt, så jag förstår Dig helt hundra! Dock är det alltså för min del cancer som gäller. Bl a.
Citera
2020-07-16, 01:29
Moderator
Chantres avatar
Hur ska man tolka detta - ny variant som gör att man blir sjuk flera gånger av sig själv?

Citat:
Brasiliens president Jair Bolsonaro har återigen testat positivt för coronaviruset.
Citat:
Han uppger att han mått bra under sjukdomsperioden, och hade hoppats på att återvända till arbetet i veckan om han testat negativt.
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-16/bolsonaro-fortsatt-coronapositiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in