2020-07-15, 02:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Litar man inte på att man kan göra någon som helst egen bedömning (och då har man alldeles för stor respekt till akademiska titlar) så kan man kolla på hur väl de gjort sitt jobb hittills. Dödligheten och antalet infekterade (serostudier) har de uppenbarligen missbedömt totalt flera gånger om t.ex.

Nja, har de verkligen det?

Om det visar sig att alla inte får antikroppar och de försvinner fort för vissa så ligger man kanske inte helt fel. Deras modell hade ett ganska stort konfidensintervall. Nu hamnade man eventuellt i det lägre spannet.

Dödligheten har jag bara sett en rapport om, där kom dom fram till 0,65% om jag minns rätt. Det var baserat på infekterade i Stockholmsområdet.

Du glömmer alla experter och förståsigpåare som förutspådde massdöd i Sverige om vi inte omedelbart införde total lock-down.
Citera
2020-07-15, 02:04
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio

Har genomgått fullständig analys inför ett jobb dit jag headhuntades.
Jobbet innebar indirekt ansvar för extremt mycket pengar, därav analysen.

Du har fullständigt fel, vilken snarare tyder på din omognad.

Återkom när din frontallob är färdigutvecklad. Händer någon gång i 25-årsåldern hos normala människor.

Du är väktare och hämtar pengar på stormarknader?
Citera
2020-07-15, 02:08
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det verkar som att FHM inte har de skarpaste knivarna i sin kökslåda. Doktor Mengele-Tegnell verkar vilja göra experiment på den svenska befolkningen som inte är försvarbara.
Var det inte så doktor Mengele gjorde med sina offer? allt var försvarbart så länge det inte ifrågasattes av någon utifrån.

På något sätt så vill man ju ändå inte tro att folk kan vara sådana. Jag tror inte på allvar att Tegnell experimenterar med oss, bara att han är impulsiv och tar väldigt mycket risker som han troligen inte ens känner av.

Det vore hemskt att faktiskt tro att han med flit experimenterat med oss. Men man blir ju ofta väldigt förvånad över vad psykopater gör, eftersom de tänker helt annorlunda och man själv skulle aldrig göra så... *ryser lite*
Citera
2020-07-15, 02:09
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nja, har de verkligen det?

Om det visar sig att alla inte får antikroppar och de försvinner fort för vissa så ligger man kanske inte helt fel. Deras modell hade ett ganska stort konfidensintervall. Nu hamnade man eventuellt i det lägre spannet.

Dödligheten har jag bara sett en rapport om, där kom dom fram till 0,65% om jag minns rätt. Det var baserat på infekterade i Stockholmsområdet.

Du glömmer alla experter och förståsigpåare som förutspådde massdöd i Sverige om vi inte omedelbart införde total lock-down.

0,6% var efter flera uppjusteringar. I början hade de siffror runt vanlig influensa (0,1%). Giesecke har varit allra extremast där. Den här artikeln nämner lite tidiga bud också.

Att serostudierna minst sagt inte slagit helt rätt har du nog inte missat. Hänger nog ihop med varför de fick så låg dödlighet.
Citera
2020-07-15, 02:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
UK har ju liknande förutsättningar som USA. Jag väntar med spänning hur det blir med Saudi-Arabien..

En sak är säker, vi är bara i början av denna pandemi så vi har tyvärr mycket mer att uppleva!
Citera
2020-07-15, 02:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Behöver man inte använda social distansering om man har munskydd?

Okey, går det att införa social distansering på tåg? Kollektivtrafik?, Flygplan? Långfärdsbussar?

Skall tågen åka med endast 35 till 40 procents kapacitet? Likaså kollektivtrafik, flygplan eller färjor. Detta skulle ju innebära ett energislösande utav dessa like. Något som våra miljöpartister är emot.
Alternativet skulle ju vara att ställa in allt där inte människor kunde ha 2 meter emellan varandra.

Men hur går det då med vår berömda ekonomi som vi med alla medel skulle skydda genom att göra alla immuna mot COVID-19 i rekordfart!
Citera
2020-07-15, 02:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En sak är säker, vi är bara i början av denna pandemi så vi har tyvärr mycket mer att uppleva!

Jaha och vilka är vi, är det jordens befolkning eller Sverige och hur definierar du en upplevelse?
Citera
2020-07-15, 02:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
0,6% var efter flera uppjusteringar. I början hade de siffror runt vanlig influensa (0,1%). Giesecke har varit allra extremast där. Den här artikeln nämner lite tidiga bud också.

Att serostudierna minst sagt inte slagit helt rätt har du nog inte missat. Hänger nog ihop med varför de fick så låg dödlighet.

0,6% är beräknat enbart på Stockholm och det är inte baserat på förekomsten av antikroppar.
Läs gärna själv om du inte gjort det:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/da0321b738ee4f0686d758e069e18caa/skattning-letalitet-covid-19-stockholms-lan.pdf

Angående skattning av hur många som haft Covid-19 så var konfidensintervallet för 1 maj väldigt stort. Från 11 till 50%. Jag hoppas du läst rapporten:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/2da059f90b90458d8454a04955d1697f/skattning-peakdag-antal-infekterade-covid-19-utbrottet-stockholms-lan-februari-april-2020.pdf

Jag tror tyvärr att det är så att FHM fått lite oförtjänt skit av att Johan Giesecke snackade lite väl mycket i början. Han är inte FHM. En annan person som fick mycket uppmärksamhet var den där brittiska matematikern, Tom B. Han är heller inte FHM.
Citera
2020-07-15, 02:26
Medlem
jymdjakets avatar
Rotade upp en till gammal höjdarbedömning i en artikel från 16 april (intervjun verkar vara från 15 april).

Fortfarande snack om att det skulle vara ungefär lika dödligt som influensa. Vid det laget var det redan runt 20000 döda i Italien.

De måste ha trott att coronan spred sig extremt lätt.
Citera
2020-07-15, 02:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I ditt ursprungliga inlägg påstod du att det dör personer över 70 som inte får C-19 registrerad som dödsorsak, trots att de har C-19. I det du länkar till får de ju C-19 som dödsorsak, men de får inte botande vård. Det senare är ju precis det jag skrev i mitt fösta inlägg, att detta är inget nytt. Så här har det varit långt före någon hört talas om C-19

Äldre har dött i influensan utan att få vård.

Ingen i Kungafamiljen, rik eller kändis skulle få stå utan vård vid en influensa. Inga av dessa grupper skulle heller få palliativ vård.
Vi vanliga svenskar är skit värda och skall bara dö då vi är runt 60. på det sättet får staten en massa pensionspengar att pumpa in till våra nya medborgare som kanske inte ens jobbar en dag i Sverige.
Citera
2020-07-15, 02:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Funderat mycket på varför utländska medier aldrig rapporterar om att verkligen alla parametrar går åt rätt håll i Sverige för tillfället.

Har du märkt att dessa COVID-19 parametrar gick åt rätt håll för månader sedan gällande våra grannländer.
Kanske det är därför som Sverige som fortfarande rapporterar döda varje dag inte anses har så många parametrar som pekar på att vi går åt rätt håll!
Citera
2020-07-15, 02:33
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Rotade upp en till gammal höjdarbedömning i en artikel från 16 april (intervjun verkar vara från 15 april).

Fortfarande snack om att det skulle vara ungefär lika dödligt som influensa. Vid det laget var det redan runt 20000 döda i Italien.

De måste ha trott att coronan spred sig extremt lätt.

Det är alltid lätt att vara efterklok.

Men inte är du en sådan som tror att en lock-down i Sverige hade placerat oss i samma kategori, när det gäller döda, som övriga Norden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in