2020-07-15, 01:48
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Har ett par högutbildade i bekantskapskretsen och även haft en arbetskamrat med 400 högskolepoäng (600 med dagens mått mätt).

Fel i huvudet på samtliga av dom.

Över en viss gräns är antalet högskolepoäng snarare ett indicium på att nåt inte står rätt till.

Vilket även verkar vara fallet med Tegnell.

Är man OK om man har ca 160 enligt gamla systemet? (Minus ickegjorda omtentor) *hoppas*

Är man knäpp om man lärde sig hela vårdlinjen som det hette då som 14-åring för att hjälpa mamma som var studieovan och kommunen erbjöd henne uppgradering från biträde? Och på så vis sedan dess sugit till sig fakta i detta område?

Känner bara 2 som doktorerat i suspekta områden, ena hade vag aspergers och den andra grav aspergers. En av dem är geni men har inga sociala skills alls. Snäll och moralisk person dock!

Tror man gör sig en otjänst om man tror Tegnell enbart har autistiska drag när han är en sann narcissist och troligen psykopat. En normal person hade brutit ihop nu om hen gjort så många misstag, men Tegnell säger ju att han är inte ens till att ge råd (vad fan?), han är oskyldig eftersom hans jobb inte är att informera. Så, det rinner av honom som vatten på en gås- Mycket anmärkningsvärt.

Tror resten av FHM gråter.
Citera
2020-07-15, 01:49
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
För det står på FHM hemsida och det har framförts på presskonferanser flera gånger, man samkör bara befolkningsregister med vilka som avlidit och positiva covid-19 test. Dödsorsak är okänd i de fallet och medför att alla isf hamnar med i statistiken som covid-19 dödsfall oavsett dödsorsak, som det står på FHMs hemsida.

Anklagar dig inte för att köra nån med-vs.-av-bortförklaring, men man kör så eftersom det inte avviker så mycket från antalet som dog av covid i praktiken, och går snabbare att få fram. Från ett dokument hos Socialstyrelsen:

Citat:
Fram till den 21 april 2020 hade Socialstyrelsen 1491 inkomna dödsorsaksintyg för avlidna med covid-19 som underliggande dödsorsak. Av dessa har 82 procent (1228 av 1491) laboratoriebekräftad covid-19 enligt SmiNet. Under samma period finns 1326 bekräftade covid-19 fall avlidna i databasen SmiNet, där dödsorsaksintyg inkommit. För 4,5 procent med bekräftad covid-19 enligt SmiNet visar dödsorsaksintygen att de har dött av en annan underliggande dödsorsak än covid-19 (59 avlidna av 1326 inkomna dödsorsaksintyg). Dessa preliminära data visar sammantaget att statistiken från SmiNet på ett övergripande plan stämmer överens med den statistik som baseras på dödsorsaksintyg som hittills inkommit till Socialstyrelsen. Data från dessa källor kan komma att förändras i framtiden på grund av eftersläpning i inrapporteringen.
Citera
2020-07-15, 01:50
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ja.

Men det är så lätt att avfärda andra på grund av sin egen okunskap.
Är Tegnell helt jävla dum i huvudet, eller är det jag som inte förstår?

Det lättaste när man inte förstår eller hänger med är att avfärda andra som idioter.

Men hur troligt är det egentligen att hela FHM består av kompletta idioter? Det är ändå en samling läkare och doktorer med lång erfarenhet, även internationellt. Visst finns det säkert en och annan jävel som glidit in på ett bananskal, men definitivt inte alla.

Vi behöver inte ens spekulera i Tegnells bildningsnivå.

Vi har svart på vitt att han har haft konsekvent fel sedan start.
Citera
2020-07-15, 01:50
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Hur många som dött i Corona i Sverige är glömt om ett halvår.
Trovärdigheten är viktigare.

Är detta ditt svar?
Citera
2020-07-15, 01:55
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Göteborg är helt fucked.

Var Göteborg verkligen helt "fucked"?
Citera
2020-07-15, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Anklagar dig inte för att köra nån med-vs.-av-bortförklaring, men man kör så eftersom det inte avviker så mycket från antalet som dog av covid i praktiken, och går snabbare att få fram. Från ett dokument hos Socialstyrelsen:
Men nu pratar ju vi om FHM statistik, står ju även i de dokumentet på andra sidan

Citat:
Utöver dessa anmälningar kontrollerar Folkhälsomyndigheten regelbundet bekräftade fall av covid-19 mot Skatteverkets information över dödsfall med hjälp av personnummer.
Citera
2020-07-15, 01:57
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag har personlig erfarenhet av denna neurologiska skada som COVID-19 åstadkommer.

Kanske är för personligt eller också kanske har du berättat, men vad hände?

Jag antar att det är relativt ovanligt. Däremot väldigt vanligt att traumatiseras av långvarig nedsövning eftersom man tydligen tar in intryck och gör om det till mardrömmar. Tydligen är det både covid och nedsövningen som orsakar detta, man trodde först det bara var nedsövningen.

Har bara koll på folk som har fått covid milt, samt min kompis kompis som dog och en som det tog 3 månader att tillfriskna men utan stora men. Så har inte massor av direktfakta från covidsmittade.
Citera
2020-07-15, 01:57
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ja.

Men det är så lätt att avfärda andra på grund av sin egen okunskap.
Är Tegnell helt jävla dum i huvudet, eller är det jag som inte förstår?

Det lättaste när man inte förstår eller hänger med är att avfärda andra som idioter.

Men hur troligt är det egentligen att hela FHM består av kompletta idioter? Det är ändå en samling läkare och doktorer med lång erfarenhet, även internationellt. Visst finns det säkert en och annan jävel som glidit in på ett bananskal, men definitivt inte alla.

Litar man inte på att man kan göra någon som helst egen bedömning (och då har man alldeles för stor respekt till akademiska titlar) så kan man kolla på hur väl de gjort sitt jobb hittills. Dödligheten och antalet infekterade (serostudier) har de uppenbarligen missbedömt totalt flera gånger om t.ex.
Citera
2020-07-15, 01:58
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Det var inget personangrepp. Jag tror på allvar att du lider av psykiska problem, alternativt har någon form av asperger eller autism.
Jag tror dock inte du är medveten om det själv.

Hoppa på mig istället om du måste attackera. Jag har diagnos på både aspergers och ADD.
Citera
2020-07-15, 01:59
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Men nu pratar ju vi om FHM statistik, står ju även i de dokumentet på andra sidan

Dokumentet länkas från FHMs statistiksida (det var där jag hittade det ). Det är relevant för FHMs statistik att det avviker så lite i praktiken.

Var det totalt missvisande vore det värre.
Citera
2020-07-15, 02:01
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kunde åtminstone ha väntat med att släppa smittan fri, tills man visste mera om hur troligt detta med ett vaccin var. Det var ingen brådska med det (att släppa lös smittan i landet) - jag tror att de flesta människor, om de blivit tillfrågade, hade sagt att de kunde vänta med att bli sjuka i en okänd, potentiellt dödlig sjukdom...

Och vem vet, vi hade kanske t.o.m. kunnat hålla smittan nere på en mycket låg nivå, utan att skada ekonomin o.s.v.. Det viktigaste hade varit att inte få in smittan från början, genom stängda gränser. Och om den ändå hade tagit sig in här - stängda gränser och sedan lockdown. Det HADE gått att rädda dessa människoliv, med en klokare ledning av landet.

Det verkar som att FHM inte har de skarpaste knivarna i sin kökslåda. Doktor Mengele-Tegnell verkar vilja göra experiment på den svenska befolkningen som inte är försvarbara.
Var det inte så doktor Mengele gjorde med sina offer? allt var försvarbart så länge det inte ifrågasattes av någon utifrån.

När vi kommer upp i dödssiffran 6000 så borde man spika upp ett fysiskt vitt kord i Haga parken för alla döda!
Citera
2020-07-15, 02:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13279189

Se videon. Jag hoppas att källan räcker för dig. Gamlingar dör efter covidsmittan utan att någon läkare har sett dem.

I ditt ursprungliga inlägg påstod du att det dör personer över 70 som inte får C-19 registrerad som dödsorsak, trots att de har C-19. I det du länkar till får de ju C-19 som dödsorsak, men de får inte botande vård. Det senare är ju precis det jag skrev i mitt fösta inlägg, att detta är inget nytt. Så här har det varit långt före någon hört talas om C-19

Äldre har dött i influensan utan att få vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in