Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
"Skitig remiss", remisser har digitaliserats sen 2007 typ...
Det finns INGA direktiv om att munskydd INTE ska användas inom vården.
Är du jävligt rädd för att smittas så ta på dig ett munskydd som skyddar dig?
Be henne sprita dig och sina händer, så svårt är det väl inte?
Många här beter sig som att de är 14år gamla, totalt handlingsförlamade om inga klara regleringar eller lagar gäller. Börja ta ansvar över era egna liv. Säg ifrån om en person står för nära dig i kön. Säg ifrån om en sjukvårdsanställd är nära dig utan skydd. Knyt inte näven i fickan för att sen gå hem och skriva ut på FB hur elak stora otäcka världen är och att vi behöver mer krav och lagar.
Tråkigt att du befinner dig i riskgrupp, det är du inte ensam om.
Jag får en remiss hemskickad via snail-mail som jag ska presentera i pappersformat på lab. Då är den för henne "skitig", således inte virus eller bakteriefri. Frågor på det?
Vad spelar det för roll att sjukvården inte är förhindrade att använda skyddsutrustning? När de inte är tvungna är det självfallet enklare att låta bli.
Be henne sprita sina händer? Varför skulle hon gå med på den saken, när hon vägrade (!) ta på munskydd, visir och handskar...? Jag frågade faktiskt...! Dessa skitgrisar är inte alls ovanliga för oss stamkunder vad gäller sjukvård, och de blir inte mera renliga pga Corona, om de inte riskerar att anmälas.
Jag tycker faktiskt att Du argumenterar som en fullfjädrad fjortis. Jag sitter dock t ex vid provtagningar i ett rejält underläge, och kan inte be kärringen dra åt helv**e, då jag måste presentera blodprover för mina läkare om jag ska beviljas vård. Det går inte att vid telefontid då säga att jag vet inte hur mina värden ligger nu, för de på provtagningen hade inte ens vett att hålla normal hygien, så då gick jag hem!
Tro inte att alla andra är kompletta idioter. Vissa av oss här har faktiskt praktisk erfarenhet av vad FHM:s besked och brist på besked innebär rent praktiskt för oss som patienter. Och ja, jag har vidtagit mått och steg själv för att försöka skydda mig, men när den av Dig så omhuldade sjukvården just nu för mig är den absolut största smittkällan är jag inte precis glad. T o m ICA fixar smittskyddet bättre än vad sjukvården gör. Och de borde skämmas, även om de nu hyllar FHM.