Varför har dom slutat med att rapportera dödsfall på helgerna? Förresten var det sedan förra veckan dom slutade med det?
För att det dör så få just nu att det inte är lönt. Vill du veta varje dag 14:00 hur många som dör i ålderdom? Rapportering varje dag är inte intressant längre. Hade jag varit ansvarig hade jag minskat frekvensen till varje måndag, för att sedan när det är mindre än 10 per dag övergå till rapportering varje månad.
Dina jämförelser haltar svårt. Somalier, Syrier och Afghaner har startat sina egna inbördeskrig de är själva skyldiga till sitt eget elände de lider av. I takt med ökad överbefolkning kommer vi se mer av sådant. En mycket värre farsot än covidvirus.
Jag är strikt inriktad på det bästa för land där jag lever. Hanteringen av pandemin visar att vi sedan länge har förlorat platsen som världens bästa land och nu är på det sluttande planet.
Det är ju samma människor du bölar över. Det är bara det att de dör här i Corona istället för i sina hemländer.
Fattar inte hur svårt det ska vara för SAS och andra flygbolag. Grekerna vill inte ha Svenskarna och vi är ju ett jävla pajas land som inte har koll på vad vi gör. Fattar inte ens att dumma svenskar bokar resor till länder som ej vill ta emot svenskar
Du tror inte att halvt ruinerade restaurangägare bokstavligen skriker efter pengar oberoende ur vems hand? Du är ofattbart korkad
Du tror inte att halvt ruinerade restaurangägare bokstavligen skriker efter pengar oberoende ur vems hand? Du är ofattbart korkad
Restaurangägare absolut. Men Svenskar är ju inte välkomna in i landet och Grekland portar Svenskar. Hur du drar parallellen att med ägare till restauranger och regerings lag samt att flyg anländer till Grekland säger mer om dig
Att du har svårt för mig ser jag som en positiv sak
Spanien sätter 200 000 människor i isolering efter ökning av fall, ett starkt tecken på att kraftiga lockdowns inte löser något utan bara skapar en lång tid av isoleringar och fler lockdowns tills man kört landets ekonomi och sina invånares mentala hälsa i botten. Men här gnäller man mest på ett flyg med svenska turister till Grekland...
Coronakommissionen. Intressant. Ser ut som elefantkyrkogården.
Shirin Ahlbäck Öberg – docent och universitetslektor i statskunskap vid Uppsala universitet.
Ann Enander – professor emeritus i ledarskap vid Försvarshögskolan.
Vesna Jovic – socialpolitisk chef på Akademikerförbundet SSR, tidigare VD Sveriges Kommuner och Regioner.
Camilla Lif – präst och tf. kyrkoherde i Katarina församling i Stockholm, Svenska kyrkan.
Torsten Persson – professor i nationalekonomi vid Institutet för internationell ekonomi, Stockholms universitet.
Göran Stiernstedt – docent.
Mats Thorslund – professor emeritus i socialgerontologi vid Karolinska Institutet.
Ja det gänget kommer ju absolut att komma fram till att inga misstag har gjorts och att ingen kan utpekas. Alla har ju haft yrken som de har fått från Socialdemokraterna.
50000 kronor blev en dyr semesterresa. Kanske kan hen klaga till Tegnell och be om hjälp med böterna med tanke på att vi har vant svenskarna med öppna dörrar.