Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Hade man struntat i massinvandring så hade självklart Sverige sett mycket annorlunda och bättre ut än nu - den som inte inser detta är ytterst naiv. Världen har såklart förändrats men varför skulle inte länderna kunnat bestå, till det bättre, om man gjort smartare val? Nej, har aldrig påstått att C-19 är roten till situationen i dag, detta är massinvandringens fel, helt och hållet och denna har säkerligen du varit med och röstat fram! Jag föddes på 60-talet så har varit med ett tag, jag med - tror inget annat!
Det var S som styrde på 40-, 50- och 60-talet så jag förstår inte din vurm för den politiska konstellationen. Det är S som styr nu och har gjort de val de gjort i det preventiva arbetet med C-19 med avseende på den ekonomiska situationen. Min åsikt är att S var rent bedrövliga under 60-talet. Det bedrevs ingen politik alls och Tage Erlander var en katastrof. Det är hans arv som ligger till grund för allt som S gjort och framför allt inte gjort. Du lever i en drömbubbla. Det var tidsandan mer än landet Sverige som var bra på 60-talet. De enda länder som blivit bättre är de som gjort upp med kommunismen och sedan lyckats balansera utan att bli en lika illasinnad nationalistisk stat som den kommunistiska var.
Det finns infernaliskt mycket att säga om nutiden, men det ska inte ske i relief mot drömska och nostalgiska argument i stil med att det aldrig regnade under min barndoms sommar.
När det här året är till ända och det räknas ihop hur dödstalet sett ut under 2020 kommer i princip alla länder att ligga inom normalspannet. Det kommer visa sig att det företrädesvis är sådana som ändå skulle ha dött som har dött i C-19. Man glömmer så lätt hur enormt många som dör varje år i ett land. Det dör två i sekunden i världen varje dag året om.
När svenskarna går till val 2020 kommer det som förevarit i år att ha ringa påverkan.
Migrationsfrågan får vi diskutera i någon annan tråd som handlar om det.