Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-14, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Min bästa fröken.

Jag kan försäkra er om att jag i egenskap av gentleman samt vederhäftig medborgare är mycket pålitlig.

Mitt ord står lika fast som urberget i mossan.
Nu förhåller det sig så att din utsaga icke är med verkligheten överensstämmande. Mitt anatomiska utförande är så beskaffat att jag har en KUUUK.
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Mitt enda intryck är att aggressivitet och passiv aggressivitet verkar vara bra egenskaper att ha för att bli komiker eller journalist.
Är det verkligen ditt enda intryck? Pull-mia känns extremt passiv-aggressiv och Emma Hycklare är bara för mycket extra allt. Ina känns mer balanserad.
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Mikrofoner för 3 tkr styck, fick vi veta i dagens avsnitt. Fint ska det vara för damerna.
3K för en mick e ingenting! Det finns Neumann och Brauner för 100.000. Snarare är det ytterst sossigt att ha så billiga mikrofoner korrelerat till deras inkomst på Patreon.

Omg vilket skitavsnitt! 10+ år gamla trådar som dessutom är en upprepning från förra veckan! Helt sikk vad fantasilöst. Pull-mia var givetvis sämst som vanligt med monoton röst och VÄRDELÖST ämne. Vem bryr sig om nån som är sur på sin granne?? Kan det bli mer PK? Det är så fruktansvärt lamt så att man dör av cringe.
Citera
2020-07-14, 20:25
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Du gör jättefina små instick med ditt minipoddande. Varm aura. Du verkar vara en kreativ själ.

Men jag förstår inte riktigt dramat som du beskriver här. För mig är det tre tjejer som är präglade av media, som nu gör en podd för att tjäna en hacka. Men inte enbart därför. Det finns väl något genuint där också?

Eller tror du att de ljuger när de säger att de länge(alltså långt innan podden) hängt mycket på flashback?

Det är som om vissa uppfattar spänningar och ett slags drama som pågår under ytan, som jag inte riktigt plockar upp.

Kan man se podden med den tillhörande Facebook-gruppen VS vi i flashback-tråden som symbol för något större?

En symbol för det polariserade samhället generellt kanske, med PK-vänstern, hbtq-aktivisterna och de dekadenta könsords-hysterikorna på ena sidan, och vi "normala" med sunt förnuft ur folklagren på andra sidan?

Eller varför berör en podd, en Facebook-grupp och detta med patreons så mycket att det bygger upp "känslor som bubblar" och hjärtan som gör "otroligt ont"?

Större draman och orättvisor utspelar sig väl ändå på daglig basis? Detta borde väl inte ge upphov till så starka reaktioner som du beskriver i det citerade inlägget?

Tack så mycket T

Precis så kan det vara.
Senast redigerad av Honeyvoice 2020-07-14 kl. 20:47.
Citera
2020-07-14, 20:39
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima

Är det verkligen ditt enda intryck? Pull-mia känns extremt passiv-aggressiv och Emma Hycklare är bara för mycket extra allt. Ina känns mer balanserad.

Ja lion det är mitt enda intryck haha. Jag kan inte skriva mer än det som kommer ut. Kan bli så när en analytiker möter ett djur…hanalytikern resonerar och hondjuret reagerar. Se signatur.

Citera
2020-07-14, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ja lion det är mitt enda intryck haha. Jag kan inte skriva mer än det som kommer ut. Kan bli så när en analytiker möter ett djur…hanalytikern resonerar och hondjuret reagerar. Se signatur.
Omg ändrade du sign bara för det? JAG HAR FAKTISKT KÄNSLOR! 😊

Lite mer intryck måste du väl ändå ha av podden? Vad tycker ett hondjur om Pull-mia t ex? Asså hade jag varit tjej så hade jag torkat som en snigel i öknen.🐌

Det är så oerhört kul att de aldrig nämner den här tråden! Nu nämnde de inte fejsbokk heller. Är det ett tecken?
Citera
2020-07-14, 20:56
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Omg ändrade du sign bara för det? JAG HAR FAKTISKT KÄNSLOR! 😊

Lite mer intryck måste du väl ändå ha av podden? Vad tycker ett hondjur om Pull-mia t ex? Asså hade jag varit tjej så hade jag torkat som en snigel i öknen.🐌

Det är så oerhört kul att de aldrig nämner den här tråden! Nu nämnde de inte fejsbokk heller. Är det ett tecken?

Nej jag ändrade den innan idag haha. Jag vet att du har känslor. Sorry löwe kan inte svara bättre än jag gjort. Du måste bestämma själv vad du tycker är tecken. Ibland är det vad folk inte säger som säger nåt.
Senast redigerad av Honeyvoice 2020-07-14 kl. 21:00.
Citera
2020-07-14, 21:02
Bannlyst
Citat:
Nej jag ändrade den innan idag haha. Jag vet att du har känslor. Sorry löwe kan inte svara bättre än jag gjort. Du måste bestämma själv själv vad du tycker är tecken. Ibland är det vad folk inte säger som säger nåt.
Ja typ less is more. Men det tycker jag inte att Mia har faktiskt. Hon känns bara monoton och mellanmjölk. Troligen ett medvetet val för att Knackare ska få mer plats. Typ som Tina Turner som alltid hade körtjejer som var snyggare än hon själv.
Citera
2020-07-14, 22:32
Medlem
Asmodeusvults avatar
Strölyssnade på några avsnitt idag medan det gjordes nytta eller lättjades.

Var lagom puttrig, trevlig och rolig på sina ställen.

Kommer lyssna på fler – Om så bara för att få höra norrländskans autofiktion åtminstone en gång till i livet.

(Bästa som hänt i poddsverige, möjligen överträffad av nedläggningen av den engelska versionen av podden Filip och Fredrik. Borde finnas som en egen podd.)
Citera
2020-07-15, 00:02
Medlem
Äh nu slutar jag lyssna. Avsnitten blir ju allt tråkigare, och Emma - palla hennes röst.
Citera
2020-07-15, 00:12
Medlem
FiniteLifes avatar
Finns det något mer typiskt norrländskt än sättet dom uttalar "dator" på? Daaaaaaaaaatår. När alla andra säger daTORR.

Läste att en del hade synpunkter på att det kvinnor som höll i podden men ärligt det är ju ingen brist på testosteron hos dessa kvinnor?

Det är ju riktiga armbryterskor.

Ryska armbryteskor.

Undrar vad dom har för omkrets runt nacken? Riktiga tjurnackar!

Den största av dom tycker jag för tankarna till en slags kvinnlig variant av gamla karaktären Ronny Jönsson.
Citera
2020-07-15, 00:36
Medlem
Idumeas avatar
Tyckte senaste avsnittet var jättekul! Fan vilken formuleringsglädje scrollmia har haft de två senaste avsnitten.
Citera
2020-07-15, 01:57
Medlem
FiniteLifes avatar
Nästa merch är rätt given va?

T-shirt med texten "Hur mår du? HA!"
Citera
2020-07-15, 02:03
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife