Citat:
Ursprungligen postat av
Lurenskog
Oppsummering av saken:
- Anne Elisabeth Hagen, hustruen til Tom Hagen er forsvunnet.
- Eksperter fra f.eks FBI mener kidnapping er fingret, og brevet falskt.
- Krypto-"eksperter" mener kryptorigget er amatørmessig, og ikke brukbart for formålet.
- Politiet mener hun er drept i deres felles hjem.
- Tilsynelatende står politiet uten ett eneste håndfast bevis på at hun ikke er f.eks kidnappet.
- Politiet har tilsynelatende ingen håndfaste bevis på hvem som eventuelt skulle ha drept henne
- Ektemannen synes politiet har lett lenge nok etter spor av henne, eller spor som beviselig indikerer hva som har skjedd med kona hans!
- Nå synes han politiet skal slutte å lete så han kan flytte hjem.
Om jeg var meg, og jeg var uskyldig, så hadde politiet får jobbe der i hur mange
år som helst! Han har i tillegg råd til å kjøpe nærmest tusenvis av nye hus!
Dette er en god oppsummering av THs offentlige figur i forhold til denne saken.
Undres på om de har søkt grundig nok etter AEH i de nærmeste omgivelsene, spesielt
i Langvannet. De var nedi med noen dykkere i en tidlig fase av etterforskningen, og
interessant nok sa politiet at det "absolutt ikke" var etter AEH de søkte etter, men spor
som kunne relateres til forsvinningen. Jeg leser det som at de har holdt muligheten
for drap åpen fra ganske tidlig. Men det skal ofte mer en et par dykk til for å finne
noe eller noen under vann. Det har jo ikke stått noe mer om slike søk i avisene, men
jeg vil tro dette ville være noe pressen ganske raskt hadde fått nyss om. Jeg tipper
avisene har folk på saken kontinuerlig, og at de "spaner" på både politi og siktede for
å sikre seg førsteoppslaget hvis noe nytt skulle skje.
Ikke fordi jeg nødvendigvis tror hun er å finne i akkurat dette vannet, men de burde ikke
la noe være uprøvd. Det ser ikke ut som om politiet er helt tom for ressurser eller pågangsmot
ennå. Og THs motvilje mot å la dem fortsette granskingen av åstedet, bør vel også
tas i betraktning.