2020-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det er nok x-svågern skal du se.
Har han fått tilbake huset?

TH får ikke flytte hjem.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAB7ly/tom-hagen-faar-ikke-flytte-hjem-kan-gaa-uker-og-maaneder
Citera
2020-07-14, 20:02
Medlem
VG: TH får ikke flytte hjem - Kan gå flere uker og måneder

Nabo har ikke sett noe politi i huset på to uker, men TH får likevel ikke tilgang til hjemmet sit.
– Undersøkelsene som politiet gjennomfører er både tidkrevende og sammensatt arbeid av svært dynamisk karakter. Av hensyn til etterforskningen kan vi heller ikke kommentere hva slags undersøkelser politiet gjennomfører, sier HH.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAB7ly/tom-hagen-faar-ikke-flytte-hjem-kan-gaa-uker-og-maaneder
Citera
2020-07-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Nabo har ikke sett noe politi i huset på to uker, men TH får likevel ikke tilgang til hjemmet sit.
– Undersøkelsene som politiet gjennomfører er både tidkrevende og sammensatt arbeid av svært dynamisk karakter. Av hensyn til etterforskningen kan vi heller ikke kommentere hva slags undersøkelser politiet gjennomfører, sier HH.

Ufin maktdemonstration eller nødvendighet?
Citera
2020-07-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg tenker at dette kan være i ett ledd av å finne ut om noen her kan være av interesse for saken. Er vel ikke usannsynlig at familie, venner og potensielle GM følger med her i tillegg til politiet selv.
Av de alternativene synes jeg det er litt koseligere å tenke på at politiet er her inne😉
Hvis man er bekymret pga kontroversielle innlegg for å bli sporet opp til ip adresse, kan det kanskje være lurt å betale en liten slant per mnd for VPN. Men hvis det er politiet som lurer, kan de sikkert finne ut av det uansett, og det er kanskje noe vi alle skal være glade for. Jeg er i hvertfall det. ☺️
Citera
2020-07-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men fiskarna satt ju där med kamera och teleskop, talade östeuropeiska och uppträdde bryskt mot omgivningen.
De syntes flera gånger ...men samma dag AEH försvann så var de borta.
Finns väl ingen orsak att vifta bort dem, de kan ju vara samma män som Futurum -männen och senaste video-männen från Metrocenter.
I det sammanhanget måste ju den röda bilden också beaktas.
Man vet ju inte vad det är för människor som medverkat till bortförande av AEH.
Kan vara kriminella östeuropeer, påverkade klantar som det råkat gå bra för,
mm.
Då ingenting verkar stämma någonstans får man vara rädd om alla ledtrådar är min mening.

Det är ingen ovanlig syn att östeuroper står och fiskar både här och där. De kan uppfattas som bryska utan att dom är det. Fågellivet vid Langvannet drar också till sig folk som fotograferar där. Då har man oftast telelins. Har stått där jag med och förevigat fåglar, med telelins. Därför har jag aldrig riktigt trott på mystiska män vid Langvannet. Den som lever får se
Citera
2020-07-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Det är ingen ovanlig syn att östeuroper står och fiskar både här och där. De kan uppfattas som bryska utan att dom är det. Fågellivet vid Langvannet drar också till sig folk som fotograferar där. Då har man oftast telelins. Har stått där jag med och förevigat fåglar, med telelins. Därför har jag aldrig riktigt trott på mystiska män vid Langvannet. Den som lever får se
Var det ikke et vitne som sa at telelinse var rettet mot huset? Rekker ikke søke mer nå. «Den som lever, får se.» 😬 Uææ...

«Jeg har aldri sett noen fiske fra bryggen før, men det kan godt hende det er vanlig. Det var mer totalen jeg stusset over. De var oppsiktsvekkende avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse.«

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-14 kl. 21:08.
Citera
2020-07-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Avdøde er Chr*st*an H*lv*rs*n (*= iiaoe)
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5f0dcd5512b9360011fd07ae

Er det han som er eiendomsmegler på Lørenskog ?
Citera
2020-07-14, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Det må sikkert fikses en del etter alle undersøkelsene. Kanskje legge nytt golv/tapet og etc.
Vil tro han kan få utlevert klær og andre nødvendige eiendeler hvis han ber om det. Har han ferie, så kan han jo trenge fiskestang og annet turutstyr, og det er dumt å måtte kjøpe alt nytt.
Citera
2020-07-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det må sikkert fikses en del etter alle undersøkelsene. Kanskje legge nytt golv/tapet og etc.
Vil tro han kan få utlevert klær og andre nødvendige eiendeler hvis han ber om det. Har han ferie, så kan han jo trenge fiskestang og annet turutstyr, og det er dumt å måtte kjøpe alt nytt.

Politiet, som ikke har gjort et vesentlig funn det siste året, er nå ferdig med det de har holdt på med de siste månedene, nemlig å karre seg ut av en omdømmegrøft. De lyktes ikke, men har ikke flere lekkasjer å komme med. Nå har de begynt på en ny fase, en ren stillingskrig.
- Det er et dynamisk arbeid, og vi kan ikke tidfeste i VG når det kan avsluttes, skriver Haris Hrenovica i en e-post.

Jeg grubler på hva den dynamikken består i, for den er litt vanskelig å få øye på.

Vi vet hvor dette ender. Det ender i en henleggelse i oktober.
Citera
2020-07-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Var det ikke et vitne som sa at telelinse var rettet mot huset? Rekker ikke søke mer nå. «Den som lever, får se.» 😬 Uææ...

«Jeg har aldri sett noen fiske fra bryggen før, men det kan godt hende det er vanlig. Det var mer totalen jeg stusset over. De var oppsiktsvekkende avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse.«

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Det var ju så att småbarnspappan sa att det var hela situationen han reagerade på, något som var utöver det vanliga där vi bryggan.
Fågelfotografen hade även lagt märke till en sölvgrå bil...och en sölvgrå bil var det ju som
samma morgon som AEH försvann, passerade en granne och tog vägen tvärs över gräsmattan till Hagens hus.
Båda vittnena reagerade som att det var något "ovanligt" med männen.
Båda sa att männen försvann samtidigt som AEH försvann.
Citera
2020-07-14, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet, som ikke har gjort et vesentlig funn det siste året, er nå ferdig med det de har holdt på med de siste månedene, nemlig å karre seg ut av en omdømmegrøft. De lyktes ikke, men har ikke flere lekkasjer å komme med. Nå har de begynt på en ny fase, en ren stillingskrig.
- Det er et dynamisk arbeid, og vi kan ikke tidfeste i VG når det kan avsluttes, skriver Haris Hrenovica i en e-post.

Jeg grubler på hva den dynamikken består i, for den er litt vanskelig å få øye på.

Vi vet hvor dette ender. Det ender i en henleggelse i oktober.

Hvordan vet du dette?
Eller er det bare noe du går og håper på?
Citera
2020-07-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det var ju så att småbarnspappan sa att det var hela situationen han reagerade på, något som var utöver det vanliga där vi bryggan.
Fågelfotografen hade även lagt märke till en sölvgrå bil...och en sölvgrå bil var det ju som
samma morgon som AEH försvann, passerade en granne och tog vägen tvärs över gräsmattan till Hagens hus.
Båda vittnena reagerade som att det var något "ovanligt" med männen.
Båda sa att männen försvann samtidigt som AEH försvann.
Jepp. Jeg ikke om, hvordan eller hvorfor de er sjekket ut av saken. Som noen her en gang skrev: «Jeg skjønner ikke bæret».

«Området rundt Langvannet tiltrekkes av mange fuglefotografer på grunn av sitt rike fugleliv, så personer med store kameraer er ikke et uvanlig syn. Men kombinasjonen av fiskestenger, kamera og oppførselen stusset småbarnsfaren over.

Han forteller at de ikke tok bilder så lenge han og datteren var der. Politiets melding om den savnede kvinnen fikk mannen til å tenke på mennene – og hvor kort det er fra bryggen til huset.«
Det er bl a slike ting som gjør at jeg tror denne saken aldri blir oppklart.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-14 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in