2020-07-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag vill jämför dagens sorgliga musikscen med tider då typ Led Zeppelin regerade som idoler åt bägge könen. Musiken kunde ofta vara både extremt sexig och romantisk, utan att sakna maskulin edge som fick killars testosteron att pumpa. De liknade lite krigare med gitarrer istället för svärd, men de var inte osexiga brutes som man ofta finner i metalband.

Rap har ju på ett kommersiellt sätt sökt sälja brutes som rabblar omelodiskt om att dominera sina horor i verser medan en kvinna twerkar med röven och kommer med slaskiga repetitiva refränger. Lite åt killar, lite åt tjejer heltenkelt.

Det är osmakligt för den med smak för estetik, men verkar vara populärmusikens slutdestination (kan massproduceras av musikindustrin utan att bero på artisters kreativitet). Just att rap känns så oeuropeiskt gör ju annars att bara wigers gillar musiken, medan metal har sina rötter i europeisk folklore och blir därmed mer lockande åt vita män (förutom överlägsenhet rent estetiskt, ej en subjektiv iaktagelse).

Har aldrig varit på någon rapkonsert, vet ej ifall det är samma kukfest som en metalkonsert brukar vara.

Vad tyder på att vita män mer lockas av metal än av rap?

Angående rötter så bygger ju metal-ljuden på musikalisk distorsion vilken pioneerades av afro-amerikanska gitarrister inom rock och blues.
Citera
2020-07-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kaoset har skapats av manliga politiker och de män (och kvinnor) som röstat fram dom. Detta är ingen kvinnor sämst/män bäst-fråga.

Det var män, ej kvinnor, som röstade fram Fredrik Reinfeldt till makten.
Citera
2020-07-14, 23:38
Medlem
Citat:
De sannerligen konservativa och stolta familjerna i högstånde civilisationerna i Nordostasien (eller ens Indien) vill ju absolut inte att dottern tar hem en västerlänning. Vi behöver ju inte ens tala om Mellanöstern.

Några djungelländer som Thailand eller delar av Latinamerika är väl så pass oseriösa att vi knappt behöver kategorisera de inom värderingsfack som "konservativa" eller "liberala", det är ju bara en stor gryta av konstigheter man finner i dessa länder. Ta svenskarnas favorit, Thailand, där 25% av alla kvinnor varit prostituerade och det finns fler transpersoner än något land i Världen. Jag antar att vi här har att göra med sexliberalismens Mecka på många sätt, sedan sitter de och tillber tjocka buddastatyer som om han vore gud och det där om vad Buddha sa om vad begär leder till har man nog aldrig förstått.

Vill du skaffa dig en konservativ buddhistisk fru så får du åka till Bhutan, men det skulle nog vara svårt då själva iden om att hora sig till en västerländsk man för pengar (eller ens för att man finner honom attraktiv) är ickekonservativt till själva naturen.

Konservatism i Afrika sedan? Skämtar du möjligen? Du finner nog inte så pass många trasiga familjer och fäder som sticker iväg när barnet föds, otrohet, sexuell hedonism, etc., någonstans i Världen.

Men visst, det kanske räcker att de hatar bögar för att räknas som konservativa?
OJ 25% av Thailand kvinnor har varit prostituerade? Den källan vill jag se. Själv ser jag thailändare som långt mer civiliserade än svenskar. En fin, anrik kultur. Sexträsken i Thailand är helt enkelt en väldigt liten del av det thailändska samhället.

Jag trodde du i konservativ menade familjeorienterad, villigt inställd till män och faderskap, konservativare syn på manligt och kvinnligt. Jag glömde bort att du sitter och fantiserar om att du är en viking som kolonialiserar hottentotterna med Metal-soundtrack(det är fucking hilarious) skägg till knäna och Pippi Långstrump-flätor.

Ill spell it out for you, ditt liv kommer inte bli lättare med åren.

Se hur kristna kenyanskor ser på familj, manligt-kvinnligt, religion, samhälle. Försök förklara svensk feminism för en vacker kristen kenyansla, hon kommer tro att du är galen eller utsänd från djävulen.

Men det blir ju lätt så, när man bor på mammas torp, att världen kan tyckas konstig och läskig.
Citera
2020-07-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qamar

Angående rötter så bygger ju metal-ljuden på musikalisk distorsion vilken pioneerades av afro-amerikanska gitarrister inom rock och blues.
Jafaan kan inte vara lätt att vara nationalromantiker. Vilken musik är inte negerinspirerad? Kammarmusik från 1700-talet? Folkmusik?
Citera
2020-07-15, 00:03
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
OJ 25% av Thailand kvinnor har varit prostituerade? Den källan vill jag se. Själv ser jag thailändare som långt mer civiliserade än svenskar. En fin, anrik kultur. Sexträsken i Thailand är helt enkelt en väldigt liten del av det thailändska samhället.

Jag trodde du i konservativ menade familjeorienterad, villigt inställd till män och faderskap, konservativare syn på manligt och kvinnligt. Jag glömde bort att du sitter och fantiserar om att du är en viking som kolonialiserar hottentotterna med Metal-soundtrack(det är fucking hilarious) skägg till knäna och Pippi Långstrump-flätor.

Ill spell it out for you, ditt liv kommer inte bli lättare med åren.

Se hur kristna kenyanskor ser på familj, manligt-kvinnligt, religion, samhälle. Försök förklara svensk feminism för en vacker kristen kenyansla, hon kommer tro att du är galen eller utsänd från djävulen.

Men det blir ju lätt så, när man bor på mammas torp, att världen kan tyckas konstig och läskig.

Det blir lite löjligt att debattera mot en motdebattörs fantiserade ad hominem i en anonym forum. Ska jag svara med att du har liten kuk eller liknande må tro? Eller hur lågt vill du gå?

Här nämns det att ca 20% av thailändska kvinnor har varit prostituerade:

http://factsanddetails.com/southeast-asia/Thailand/sub5_8d/entry-3246.html

Vad fan har annars thailändsk kultur någonsin producerad? Hur många thailändska nobelpristagare känner du till? Thailändska konstnärer?

I min Värld existerar det en hierarki av kulturer och jag ser inte mycket värt att respektera i just thailändska kulturen. Hyfsad god mat kanske.

Att sedan kalla thailändska män för manliga är väl lite fantisera lite för mycket?

Thailändska kvinnor hoppar sedan på vilken båt som helst som tar de till materiell lyckorike, visst kan man säga att alla kvinnor tenderar att gravitera åt det hållet, men det finns möjligen inga kvinnor i Världen som är så yttligt attraherade till just mannens plånbok än thailändskor?

Att svenska män hoppat ner i det träsket är ju lite av en skam för svensk manlighet. Att gå dit och ha lättsam sex med dem är en sak, men att ta en sådan till fru?
Citera
2020-07-15, 00:10
Medlem
Citat:
Det blir lite löjligt att debattera mot en motdebattörs fantiserade ad hominem i en anonym forum. Ska jag svara med att du har liten kuk eller liknande må tro? Eller hur lågt vill du gå?

Här nämns det att ca 20% av thailändska kvinnor har varit prostituerade:

http://factsanddetails.com/southeast-asia/Thailand/sub5_8d/entry-3246.html

Vad fan har annars thailändsk kultur någonsin producerad? Hur många thailändska nobelpristagare känner du till? Thailändska konstnärer?

I min Värld existerar det en hierarki av kulturer och jag ser inte mycket värt att respektera i just thailändska kulturen. Hyfsad god mat kanske.

Att sedan kalla thailändska män för manliga är väl lite fantisera lite för mycket?

Thailändska kvinnor hoppar sedan på vilken båt som helst som tar de till materiell lyckorike, visst kan man säga att alla kvinnor tenderar att gravitera åt det hållet, men det finns möjligen inga kvinnor i Världen som är så yttligt attraherade till just mannens plånbok än thailändskor?

Att svenska män hoppat ner i det träsket är ju lite av en skam för svensk manlighet. Att gå dit och ha lättsam sex med dem är en sak, men att ta en sådan till fru?
Enligt den artikelv var 1% av thailändska kvinor bekräftade prostituerade. Man tror att mörkertalet kan vara större, en del pekar på 20%(ha ha ha, ska vi gissa att det är västerländska feminister bakom den uppskattningen, bara på kul!). Men jag behärskar ju det engelska språket också. Lite orättvist kanske?

Man skulle kunna tro att du känner&har känt många thailändska kvinnor, med tanke på vilken expertis du besitter i ämnet. Nej just det ja, du sitter på mammas torp och leker Karl den XII.

Inget ont om de kenyanska kristna kvinnorna då?

Nej det är nog lätt att sitta på mammas torp, "skriva Romanen" och tro att man är skitmacho. Den thailändska manskulturen är stenhård, man brukar råda utlänningar att inte bråka i Thailand, det slutar oftast riktigt illa.

Men allt det där vet du ju redan. Låt oss lämna Thailand, detta skithål du hatar men aldrig varit i.

Låt oss prata om Kenya, Tanzania, Chile, Venezuela, Indien, Kina. Samma där?

https://www.google.se/search?q=thailand+muay+thai+fighters&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjEwuXB6M3qAhXy0qYKHTjZACEQ _AUoAXoECA0QAw&biw=1536&bih=754

https://www.google.se/search?q=svensk+lattepappa&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=2ahUKEwjgncvV6M3qAhUDy6YKHbPKB0MQ_AUoAXoECA sQAw&biw=1536&bih=754
Senast redigerad av totalattack 2020-07-15 kl. 00:44.
Citera
2020-07-15, 04:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qamar

Gå till sida 79 så ser du att vita klart och tydligt i regel ogillar rap och gillar rock/folkmusik/country: https://www.researchgate.net/publication/326537870_What's_Your_Favorite_Music_Music_Prefere nces_Cue_Racial_Identity

Några hjärndöda wiggers existerar ju alltid därute, men känner inga vita unga män i min närhet som ens vill vara i närheten av ställen där denna form av modern skitmusik spelas.

Rock var väl en blandning av blues och folk/country.

Metal-musiken är vidare väldigt inspirerad av ockulta teman i europeisk mytologi, och klassisk musik. Exempelvis så var det i tritonus (djävulsintervallet) från Dance Macabre och Gustav Holts Mars som Black Sabath baserade sin mer satanistiska ton, då Geezer Butler var besatt av det ockulta (då inte vodoo utan just europeisk ockultism).

https://www.youtube.com/watch?v=YqUidIQ9j8w

Bach, Wagner och Beethoven har sedan kommit att inspirera både barock-ton och grandiösa operastilen inom metal.

Det finns inget under jorden som är någonslags isolerad konstform som är unik åt någon region eller nation. Konstnärer är i ständig jakt efter att experimentera med flera olika uttryckssätt, på samma gång som man försöker uttrycka något som just är unikt utifrån den kulturella träd som konstnären kommer ifrån.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2020-07-15 kl. 05:15.
Citera
2020-07-15, 09:43
Medlem
Citat:
Gå till sida 79 så ser du att vita klart och tydligt i regel ogillar rap och gillar rock/folkmusik/country: https://www.researchgate.net/publication/326537870_What's_Your_Favorite_Music_Music_Prefere nces_Cue_Racial_Identity

Några hjärndöda wiggers existerar ju alltid därute, men känner inga vita unga män i min närhet som ens vill vara i närheten av ställen där denna form av modern skitmusik spelas.

Metal-musiken är vidare väldigt inspirerad av ockulta teman i europeisk mytologi, och klassisk musik. Exempelvis så var det i tritonus (djävulsintervallet) från Dance Macabre och Gustav Holts Mars som Black Sabath baserade sin mer satanistiska ton, då Geezer Butler var besatt av det ockulta (då inte vodoo utan just europeisk ockultism).

Bach, Wagner och Beethoven har sedan kommit att inspirera både barock-ton och grandiösa operastilen inom metal.

Det finns inget under jorden som är någonslags isolerad konstform som är unik åt någon region eller nation. Konstnärer är i ständig jakt efter att experimentera med flera olika uttryckssätt, på samma gång som man försöker uttrycka något som just är unikt utifrån den kulturella träd som konstnären kommer ifrån.

Det tabellen på den sidan säger är hur ras påverkar sannolikheten att en viss genre gillas och ogillas. Att vara vit ökar sannolikheten att gilla country och att ogilla rap, jämfört med att vara svart. Ej samma sak som att vita gillar rap mer än country.

Kollar man Spotifys topplista för svenska lyssnare (varav de allra flesta är vita och hälften är män) så placerar sig rap mycket högre än heavy metal.

Metalens 1900-talsrötter spåras till USA och till viss del UK. I utvecklingen av vad som bland annat blev metal hade afro-amerikanska musiker ett avgörande inflytande.
Citera
2020-07-15, 12:12
Medlem
Citat:
Fantiserade halmgubben ännu en gång och sedan "vetenskapliga metoden" genom att söka "muay thai fighters" och "svensk latte pappa" på google. Intellektuell hårdsmälta av det slag som jag just vill undvika, och därför just tog farväl av detta forum. Du är väl den där lillskrot som jämförde thailändska kvinnors överlägsna skönhet tidigare genom att googla på 70-åriga Gudrun Schyman och jämföra med en 20-årig thaibrud. Varför ska jag ens slössa min tid på sådan trams?
Men gubben, varför så arg?

Lite jobbigt att stå med byxorna nere?

Nej ytterst relevant, en muay thai fighter är ett mansideal i Thailand. Det beskriver den thailändska manskulturen väl. Likväl är den svenska lattepappan ett ideal i den feminiserade svenska manskulturen. Detta vet du, du som har stor insikt i de ämnen vi diskuterar här. Eller?
Citera
2020-07-15, 16:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Men vita unga kvinnor gillar rap eller? Nej, det gör dom inte. Har du någonsin varit hemma hos en svensk tjej som haft en plansch av 2pac eller Ice Cube på väggen? Den enda rappare jag känner till som var populär bland en hel del svenskar tjejer var Eminem, precis som han var populär hos många svenska killar, och han är ju vit.
Citera
2020-07-15, 17:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Men vita unga kvinnor gillar rap eller? Nej, det gör dom inte. Har du någonsin varit hemma hos en svensk tjej som haft en plansch av 2pac eller Ice Cube på väggen? Den enda rappare jag känner till som var populär bland en hel del svenskar tjejer var Eminem, precis som han var populär hos många svenska killar, och han är ju vit.

Det är väl för att hiphop mixar rappare med popmusiker i sliskiga vers-refräng duon som det blivit så stort. Går du till diskotek eller liknande "mötesplats" kan du ju inte undå sådan typ av musik.

Fan, jag kan inte ens undvika det i gymmet.
Citera
2020-07-15, 17:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är väl för att hiphop mixar rappare med popmusiker i sliskiga vers-refräng duon som det blivit så stort. Går du till diskotek eller liknande "mötesplats" kan du ju inte undå sådan typ av musik.

Fan, jag kan inte ens undvika det i gymmet.

Vad har du för bevis för att vita kvinnor gillar rap mer än vad vita män gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in