2020-07-14, 18:49
Medlem
Davys avatar
Jag tycker man lite har börjat med fel ansats i detta från officiellt håll. Att om det är en svensk konspiration så består den av extremhögern eller fullblodsnazister inom polis/militär/SB. Och i och med att man inte hittar såna, så kan det inte vara en konspiratiom. Alltså blir det CP/SE.

Om man jämför med tex mordförsöket på Hitler 1944. (Obs, likställer inte Palme och Sverige med Hitler och Tyskland.) Där var det en ytterst liten grupp som bestämt sig för att mörda statschefen för att man var helt övertygad att det var för landets bästa. De hade inte folkets stöd och kom inte från någon extremkant.

Liknande kunde ha skett i Sverige. En liten grupp människor med uppsatta postioner utan någon som helst kontakt med extremgrupper som är helt övertygade om att Palme måste mördas för landets bästa. Även fast de vet att de inte har folkets stöd i detta. Således utför de mordet och har noll dåligt samvete över det.
Citera
2020-07-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Okej, ja om detta kan jag som du förstår inte ha minsta aning. Men du har säkert rätt. Just tilltaget att försöka få en oskyldig person dömd för Palmemordet är att - återigen - underskatta vår intelligens kraftigt.

Det är djupt otillfredställande att inte alla dessa märkligheter utreds och svaren presenteras för svenska folket.

Svaret "det där är utrett och avfört från utredningen" är så maktarrogant att man saknar ord. Förklara hur och varför. Annars är vi fortsatt övertygade om att PU ljuger. Vi lever väl trots allt i en demokrati där transparens är ett nyckelord.

Ölvebro avfärdade alla WT-iakttagelser som trams. KP pratar om att allt som inte är spontant agerande gärningsman är ointressant "eftersom det inte går att föra ner till Sveavägen".

Varför förstår de inte att sånt där snack inte håller? Vi köper det inte. Svenskarna står inte längre med mössan i hand och bugar för överheten. Vi är upplysta och kunniga. Vi river fram relevanta fakta via nätet på några sekunder. Vi genomskådar lögner direkt.

Quick, Kevin-fallet med mera har lärt oss att den kompetens svensk polis och svenskt rättsväsende påstår sig ha kan och bör ifrågasättas i varje läge. Palmemordet behöver lösas. Det gör man inte genom att trampa på i samma resultatlösa lunk i 34 år.

Jag såg att tryckfelsnisse hade varit framme.
Det står:
Hans uppgift var att säkerställa att Anna Hage's vittnesmål i TR skulle avslöja konspiration och detta gjordes i samråd med åklagare Helin för att kunna döma CP.
Det skall naturligtvis vara:
Hans uppgift var att säkerställa att Anna Hage's vittnesmål i TR INTE skulle avslöja konspiration och detta gjordes i samråd med åklagare Helin för att kunna döma CP.
Jo, du har rätt i att med internets intåg i det allmänna opinionsbildandet så har de som är "upplysta och kunniga" stora möjligheter att ifrågasätta myndigheters missbruk av makt.

Det är väl därför som en sista desperat utväg som KP väljer att lägga ner utredningen och stjälpa över ansvaret för avhemligande på andra. Men även de dokument som kommer att lämnas ut i enlighet med OSL kommer att ytterligare avslöja bedrägeriet från Åklagarmyndigheten.
Senast redigerad av Utredaren 2020-07-14 kl. 18:57.
Citera
2020-07-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jag tycker man lite har börjat med fel ansats i detta från officiellt håll. Att om det är en svensk konspiration så består den av extremhögern eller fullblodsnazister inom polis/militär/SB. Och i och med att man inte hittar såna, så kan det inte vara en konspiratiom. Alltså blir det CP/SE.

Om man jämför med tex mordförsöket på Hitler 1944. (Obs, likställer inte Palme och Sverige med Hitler och Tyskland.) Där var det en ytterst liten grupp som bestämt sig för att mörda statschefen för att man var helt övertygad att det var för landets bästa. De hade inte folkets stöd och kom inte från någon extremkant.

Liknande kunde ha skett i Sverige. En liten grupp människor med uppsatta postioner utan någon som helst kontakt med extremgrupper som är helt övertygade om att Palme måste mördas för landets bästa. Även fast de vet att de inte har folkets stöd i detta. Således utför de mordet och har noll dåligt samvete över det.

Det var ungefär det som Olle F antydde.
Citera
2020-07-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det var ungefär det som Olle F antydde.

Eller att Olof Frånstedt var en medlem i konspirationen och ville avleda uppmärksamheten från den och misstänkliggöra lojala medlemmar av säkerhetsorganisationerna, militär, säpo och polis som han uppfattade som hot.

Det skulle inte förvåna mig om han personligen kände Anna Hages officer.
Citera
2020-07-14, 19:24
Medlem
H24s avatar
Citat:
Nu orkar man ju snart inte längre, eller hur?

Anna Hage
Yvonne Nieminen
Anki Robrandt

Alla bevakade efter mordet. Kanske finns fler namn att lägga till listan, vad säger tråden?

Även "SE-medier" är intressanta.

Jag kände personligen inte till att Nieminen ska varit utsatt för någonting efter mordet, men jag ska läsa in mig. I så fall kommer jag på två tänkbara anledningar till varför hennes vittnesmål kan vara känsligt. Det första är att hon ser en ny person slash medgärningsman. Tiderna talar för det. Detta bryter ensam galning-spåret helt. Det andra är att hon skulle komma på vad det är personen fipplar med kring väskan, exempelvis en walkie-talkie. Hade hon skymtat det hade hennes vittnesmål varit explosivt.
Citera
2020-07-14, 19:28
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag såg att tryckfelsnisse hade varit framme.
Det står:
Hans uppgift var att säkerställa att Anna Hage's vittnesmål i TR skulle avslöja konspiration och detta gjordes i samråd med åklagare Helin för att kunna döma CP.
Det skall naturligtvis vara:
Hans uppgift var att säkerställa att Anna Hage's vittnesmål i TR INTE skulle avslöja konspiration och detta gjordes i samråd med åklagare Helin för att kunna döma CP.
Jo, du har rätt i att med internets intåg i det allmänna opinionsbildandet så har de som är "upplysta och kunniga" stora möjligheter att ifrågasätta myndigheters missbruk av makt.

Det är väl därför som en sista desperat utväg som KP väljer att lägga ner utredningen och stjälpa över ansvaret för avhemligande på andra. Men även de dokument som kommer att lämnas ut i enlighet med OSL kommer att ytterligare avslöja bedrägeriet från Åklagarmyndigheten.

Ja jag såg att tryckfelsnisse varit framme. Förstod ändå. Men bra att korrigera, man vill ju att saker ska vara korrekta.

Ja för mig är det nu uppenbart att SE-grejen är ett falsarium rakt igenom. Ett beställningsjobb där TP fick bli springpojken som gjorde jobbet. KP tyckte han hade underlag nog - och tillräckligt stöd i medierna - för att våga kasta fram falsariet.

Tidigare har vi ägnat oss åt att räkna sekunder. Det behövs inte längre. SE är CP 2.0.

Jag hoppas som du att ytterligare dokument ska förstärka bilden av att detta är ännu ett simpelt försök att föra svenska folket bakom ljuset.

Vi har redan sett att Jan Anderssons vittnesmål om SE på mordplatsen har vänts tvärtom. Och vi har sett att Yvonne Nieminens vittnesmål om att mannen på DB Gata liknade CP också har vänts tvärtom.

Vi har sett att SE:s egna vittnesuppgifter från mordplatsen nonchalerats och kallats lögner. Vi har sett Henry Olofssons och Anette Kohuts vittnesmål nonchalerats och kallats lögner.

Vi har sett att stämpelklockans minutvisning nonchalerats och tolkats endast till SE-teorins fördel.

Och vi har sett många andra saker, exempelvis att inget vittne vid mordplatsen Tunnelgatan/Sveavägen sa att GM bar keps.

Det här påminner faktiskt om Warrenkommissionen slår det mig nu. Ett vittne på järnvägsbron vid Dealy Plaza och hans kompisar såg hur en man stod och sköt mot JFK. Mannen med geväret stod bakom ett plank på Grassy Knoll.

Det vände Warrenkommissionen tvärtom. Vittnet sa efteråt att de ville sätta dit Oswald och därför blev det så. Men "jag var där, jag är ett ögonvittne och jag vet att jag såg mannen skjuta med geväret från Grassy Knoll".

36 vittnen såg att det sköts från Grassy Knoll. Enligt Warrenkommissionen såg ingen det.

Så går det till. Tydligen även i Sverige.
Senast redigerad av Basfakta 2020-07-14 kl. 19:33.
Citera
2020-07-14, 19:32
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Jag kände personligen inte till att Nieminen ska varit utsatt för någonting efter mordet, men jag ska läsa in mig. I så fall kommer jag på två tänkbara anledningar till varför hennes vittnesmål kan vara känsligt. Det första är att hon ser en ny person slash medgärningsman. Tiderna talar för det. Detta bryter ensam galning-spåret helt. Det andra är att hon skulle komma på vad det är personen fipplar med kring väskan, exempelvis en walkie-talkie. Hade hon skymtat det hade hennes vittnesmål varit explosivt.

Det visste inte jag heller. Står i de förhör som Andersson så förtjänstfullt nu lagt ut. En sak hon säger är alltså även att mannen på DB gata liknade CP vilket totalt spräcker SE-teorin.

Visst. Hon kan ha sett en medgärningsman och hon kan även ha kommit ihåg vad hon såg att mannen fipplade med.

Det här är långt ifrån över.
Citera
2020-07-14, 19:34
Bannlyst
Polisspårsspinnaren Bobbo antyder i vanlig ordning att hans meningsmotståndare måtte ha en skruv lös. Ett välkänt demagogiskt grepp bland nättroll ute på vänsterytterflygeln och bland åsiktspoliser. Så exempelvis då han tolkar Theutenbergs don quijoteska kamp i det tysta mot väderkvarna som ett uttryck för någon form av mental defekt. Theutenberg är ju de facto relativt ensam bland insatta statstjänstemän som menat att Rysspråret är det rätta spåret. Endast två andra med insyn i den riktiga mordutredningen (Kegö och Barrling och kanske i någon män även andra) har sagt något av värde som påminner om det Theutenberg säger. Rysspåret har inte bara hemligstämplats utan också konsekvent förlöjligats av flera propagandamaskinerier (KGB, den svenska regeringen, en rad s k PM-experter med extremvänstersympatier m fl) i över tre decennier. Således inget konstigt alls om Theutenberg känner - eller känt - sig ensam i sin uppfattning. Samtidigt har Kegös och Barrlings trovärdighet effektivt undergrävts av SAP:s patologiske lögnvävare, "Riksrörmokaren" Ebbe Carlsson.
Citera
2020-07-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ja jag såg att tryckfelsnisse varit framme. Förstod ändå. Men bra att korrigera, man vill ju att saker ska vara korrekta.

Ja för mig är det nu uppenbart att SE-grejen är ett falsarium rakt igenom. Ett beställningsjobb där TP fick bli springpojken som gjorde jobbet. KP tyckte han hade underlag nog - och tillräckligt stöd i medierna - för att våga kasta fram falsariet.

Tidigare har vi ägnat oss åt att räkna sekunder. Det behövs inte längre. SE är CP 2.0.

Jag hoppas som du att ytterligare dokument ska förstärka bilden av att detta är ännu ett simpelt försök att föra svenska folket bakom ljuset.

Vi har redan sett att Jan Anderssons vittnesmål om SE på mordplatsen har vänts tvärtom. Och vi har sett att Yvonne Nieminens vittnesmål om att mannen på DB Gata liknade CP också har vänts tvärtom.

Vi har sett att SE:s egna vittnesuppgifter från mordplatsen nonchalerats och kallats lögner. Vi har sett Henry Olofssons och Anette Kohuts vittnesmål nonchalerats och kallats lögner.

Vi har sett att stämpelklockans minutvisning nonchalerats och tolkats endast till SE-teorins fördel.

Och vi har sett många andra saker, exempelvis att inget vid mordplatsen Tunnelgatan/Sveavägen sa att GM bar keps.

Det här påminner faktiskt om Warrenkommissionen slår det mig nu. Ett vittne på järnvägsbron vid Dealy Plaza och hans kompisar såg hur en man stod och sköt mot JFK. Mannen med geväret stod bakom ett plank på Grassy Knoll.

Det vände Warrenkommissionen tvärtom. Vittnet sa efteråt att de ville sätta dit Oswald och därför blev det så. Men "jag var där, jag är ett ögonvittne och jag vet att jag såg mannen skjuta med geväret från Grassy Knoll".

36 vittnen såg att det sköts från Grassy Knoll. Enligt Warrenkommissionen såg ingen det.

Så går det till. Tydligen även i Sverige.

Ja, det är nog som du säger i mångt och mycket.

Jag kan inte kommentera i detalj de exempel du tar upp för jag har inte nagelfarit dom.

Det tar mig en halv till en dag att göra ett väl genomarbetat inlägg och när jag postat det så blir det ingen respons utan en uppsjö av politiska inlägg.

Jag är inte intresserad av politik och mig gör det inget vilken politisk övertygelse GM hade eller har nu. Det är orätt under alla omständigheter att mörda någon vem det än är.
Citera
2020-07-14, 19:39
Medlem
Citat:
Det visste inte jag heller. Står i de förhör som Andersson så förtjänstfullt nu lagt ut. En sak hon säger är alltså även att mannen på DB gata liknade CP vilket totalt spräcker SE-teorin.

Visst. Hon kan ha sett en medgärningsman och hon kan även ha kommit ihåg vad hon såg att mannen fipplade med.

Det här är långt ifrån över.

Kan du länka eller ge något ord att googla så att man får upp de förhören?
Citera
2020-07-14, 19:43
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:

Du bläddrar bara några sidor bakåt i tråden så hittar du förhören som Andersson lagt ut. Där finns länkar.
Citera
2020-07-14, 19:43
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Postades tidigare idag:
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förhör med YN. Det senaste från 20180417.

https://drive.google.com/file/d/1y-mUvFbIwXtRFJmj9HGJopOBl1B43zEw/view
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in