Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Jag såg att tryckfelsnisse hade varit framme.
Det står:
Hans uppgift var att säkerställa att Anna Hage's vittnesmål i TR skulle avslöja konspiration och detta gjordes i samråd med åklagare Helin för att kunna döma CP.
Det skall naturligtvis vara:
Hans uppgift var att säkerställa att Anna Hage's vittnesmål i TR INTE skulle avslöja konspiration och detta gjordes i samråd med åklagare Helin för att kunna döma CP.
Jo, du har rätt i att med internets intåg i det allmänna opinionsbildandet så har de som är "upplysta och kunniga" stora möjligheter att ifrågasätta myndigheters missbruk av makt.
Det är väl därför som en sista desperat utväg som KP väljer att lägga ner utredningen och stjälpa över ansvaret för avhemligande på andra. Men även de dokument som kommer att lämnas ut i enlighet med OSL kommer att ytterligare avslöja bedrägeriet från Åklagarmyndigheten.
Ja jag såg att tryckfelsnisse varit framme. Förstod ändå. Men bra att korrigera, man vill ju att saker ska vara korrekta.
Ja för mig är det nu uppenbart att SE-grejen är ett falsarium rakt igenom. Ett beställningsjobb där TP fick bli springpojken som gjorde jobbet. KP tyckte han hade underlag nog - och tillräckligt stöd i medierna - för att våga kasta fram falsariet.
Tidigare har vi ägnat oss åt att räkna sekunder. Det behövs inte längre. SE är CP 2.0.
Jag hoppas som du att ytterligare dokument ska förstärka bilden av att detta är ännu ett simpelt försök att föra svenska folket bakom ljuset.
Vi har redan sett att Jan Anderssons vittnesmål om SE på mordplatsen har vänts tvärtom. Och vi har sett att Yvonne Nieminens vittnesmål om att mannen på DB Gata liknade CP också har vänts tvärtom.
Vi har sett att SE:s egna vittnesuppgifter från mordplatsen nonchalerats och kallats lögner. Vi har sett Henry Olofssons och Anette Kohuts vittnesmål nonchalerats och kallats lögner.
Vi har sett att stämpelklockans minutvisning nonchalerats och tolkats endast till SE-teorins fördel.
Och vi har sett många andra saker, exempelvis att inget vittne vid mordplatsen Tunnelgatan/Sveavägen sa att GM bar keps.
Det här påminner faktiskt om Warrenkommissionen slår det mig nu. Ett vittne på järnvägsbron vid Dealy Plaza och hans kompisar såg hur en man stod och sköt mot JFK. Mannen med geväret stod bakom ett plank på Grassy Knoll.
Det vände Warrenkommissionen tvärtom. Vittnet sa efteråt att de ville sätta dit Oswald och därför blev det så. Men "jag var där, jag är ett ögonvittne och jag vet att jag såg mannen skjuta med geväret från Grassy Knoll".
36 vittnen såg att det sköts från Grassy Knoll. Enligt Warrenkommissionen såg ingen det.
Så går det till. Tydligen även i Sverige.