Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
När jag började på JH så fick jag känslan att det som sajterna gör inte riktigt är lagligt. Men jag är ingen expert på juridik så jag har säkert fel, och uppenbarligen så har jag nog det efter som sajterna fortfarande är igång. Men jag har varit inne på en del av dem och där annonseras det som att varje person på sajten är en medlem av sajten. Men vi som jobbar bakom profilerna är ju inte medlemmar på sajten. Vi är ju rollspelare som duperar riktiga medlemmar som i tron om att hitta en nätdejt luras till att betala stora summor pengar för att upprätthålla kontakten med andra "medlemmar".
Vissa av sajterna har ju en popup nu till och med, direkt när man går in på sidan där det står b.la.
"Syftet med denna hemsida är att möjliggöra (erotiska) chattkonversationer mellan fiktiva profiler och användare och innehåller därför fiktiva profiler. Fysiska möten är inte möjliga med dessa fiktiva profiler."
och i villkor något i stil med:
"x.com har underhållning som mål. X.com avser inte att skapa fysiska dejter eller möten"
Så gubbarna har väl lite eget ansvar att läsa och tänka till, men klart det är omoraliskt det vi gör till viss del. Men tror du får tänka så här att gubbarna ändå får ut något av det, de får snacka lite sex och känna sig sedda och omtyckta, något de säkert aldrig fått mycket av i livet förut.