2020-07-13, 21:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Såg denna just nu. Trodde först att Stockholm börjat smittspåra på riktigt, men NEJ.
Man har infört ett smitt-team för äldrevården. Dom är endast 4 månader efter Skåne på bollen.
Inte konstigt att vi kan resa som vi vill till norge och Danmark till skillnad från 08..

https://www.dn.se/sthlm/nu-sparas-coronasmittan-pa-stockholms-aldreboenden/

När jag läser denna artikel blir jag livrädd på hur amatörmässiga alla verkar ter sig som jobbar inom denna vård! Är de ens sjuksköterskor???
Citera
2020-07-13, 21:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det finns inget att jämföra med eftersom elever och lärare just aldrig går/jobbar i skolan på sommaren, så det är en spekulation som aldrig blir testad mot verkligheten. Hon gör det med andra ord lite för enkelt för sig. Det som talar mot hennes finurliga idé är väl att man såg en stadig nedgång redan innan sommarlovet började, så man kan undra hur hon motiverar sin lömska attack på FHM för att de aldrig stängde skolorna helt.

Yngre barn verkar ha lägre smittrisk men frågan är vad de äldre barnen samt högskola/universitet kan sprida?

CDC verkar lite oroliga för det iallafall.

https://ktla.com/news/nationworld/cdc-documents-warned-full-reopening-of-schools-colleges-would-be-highest-risk-for-spreading-coronavi rus-nyt/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Det känns verkligen som att sverige är på rätt spår nu. Statistiken bevisar att vi har en hantering som vi klarar av att hålla under lång tid till skillnad från lockdown-länder som kommer behöva vidta nya nedlåsningar till och från under lång tid. Detta i kombination med att vården har bättre kunskap om effektiv behandling. Utmaningen blir att vara disciplinerade över tid och följa rekommendationerna.
Funderat mycket på varför utländska medier aldrig rapporterar om att verkligen alla parametrar går åt rätt håll i Sverige för tillfället.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så det har dött några tusen fler i Sverige än snittet och det tycker du motiverar att tala om "dumsvensken"?
Ja dumsvensken är verkligen dum i huvudet på riktigt.

"Det är absurda tider vi lever i. Vi har inget nationellt styre som är mer värt än använt dasspapper i ett torrdass i Svedala där flugor och larver frodas i den vämjeliga stanken av mänsklig avföring i tryckande sommarvärme. Sverige har bilvit en parodi på sig själv. Vi existerar inte längre i realiteten, blott som idé existerar den dygdefulla svensken. I den sista sovjetstaten är verkligheten kluven mellan den verklighet som politiker och media talar om, och den verklighet som vi i själva verket lever i.

Sverige är ett hälsofarligt luftslott fyllt med viruspartiklar från ett laboratorium i Wuhan där forskarna har gjort tidernas största fuck up. Den verklighet vi lever i är en existentiellt bisarr och svårbegriplig mardröm där det inte går att finna några utvägar. Det är ett surrealistiskt Teletubbie-universum på syra. En skriftställare som fångade den svenska verklighetens absurda väsen skulle få Kafka att se ut som en Kalle Anka-författare. Den stora lögnen ligger som fjäll över den stora massans ögon. De saknar det kritiska sinnelaget som krävs för att avlägsna det grånade fjället som förblindar dem, så att de kan blicka ut över det svenska sönderfallet. Aldrig har jag känt mig så ensam som nu. Aldrig har jag känt i så hög grad att jag befinner mig i ett psykologiskt fängelse av lögner och förvillelser som falska politiker och prostituerad media har skapat i sin symbiotiska existens. I Sverige råder den perfekta diktaturen, lögnens diktatur. Där de som kontrollerar informationen också kontrollerar massorna."
Citera
2020-07-13, 21:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som jag sa:

Vem har sagt att man måste hålla käften om sitt hat mot Sverige och svenskar? Hata på ni!

Du är totalt förvirrad - du ändrar frågeställningarna hela tiden och även på andra sätt, svårt att hänga med i din förvirrade värld och jag tackar för mig - du får förvirra någon annan...
Citera
2020-07-13, 21:08
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Förvänta er flera fall::

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdoGrz/tararna-hos-passagerarna-det-har-varit-tufft

Fyfan vad vidrigt att folk är så själviska.

Vilken snyftartikel för båtbolaget. Passagerna står med sina öl vilket är det mest viktiga med att åka på en stor båt. Att kunna köpa billig sprit!!
Citera
2020-07-13, 21:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-

"Det är absurda tider vi lever i. Vi har inget nationellt styre som är mer värt än använt dasspapper i ett torrdass i Svedala där flugor och larver frodas i den vämjeliga stanken av mänsklig avföring i tryckande sommarvärme. Sverige har bilvit en parodi på sig själv. Vi existerar inte längre i realiteten, blott som idé existerar den dygdefulla svensken. I den sista sovjetstaten är verkligheten kluven mellan den verklighet som politiker och media talar om, och den verklighet som vi i själva verket lever i.

Sverige är ett hälsofarligt luftslott fyllt med viruspartiklar från ett laboratorium i Wuhan där forskarna har gjort tidernas största fuck up. Den verklighet vi lever i är en existentiellt bisarr och svårbegriplig mardröm där det inte går att finna några utvägar. Det är ett surrealistiskt Teletubbie-universum på syra. En skriftställare som fångade den svenska verklighetens absurda väsen skulle få Kafka att se ut som en Kalle Anka-författare. Den stora lögnen ligger som fjäll över den stora massans ögon. De saknar det kritiska sinnelaget som krävs för att avlägsna det grånade fjället som förblindar dem, så att de kan blicka ut över det svenska sönderfallet. Aldrig har jag känt mig så ensam som nu. Aldrig har jag känt i så hög grad att jag befinner mig i ett psykologiskt fängelse av lögner och förvillelser som falska politiker och prostituerad media har skapat i sin symbiotiska existens. I Sverige råder den perfekta diktaturen, lögnens diktatur. Där de som kontrollerar informationen också kontrollerar massorna."

Vem har skrivit detta - suveränt sammanfattat, i alla fall!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Städas inte toaletterna i Stockholm? Och vem går ens på en allmän toalett? 😬

Tror knappast att de allmänna toaletterna i Stockholm städas eftersom alla dessa bebos av narkomaner.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du är totalt förvirrad - du ändrar frågeställningarna hela tiden och även på andra sätt, svårt att hänga med i din förvirrade värld och jag tackar för mig - du får förvirra någon annan...
Nej, jag bara konstaterar att du hatar Sverige och svenskar trots att du försökte påstå att du bara var kritisk. Jag har inte haft några andra frågeställningar ö h t.
Citera
2020-07-13, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-

Ja, jag vet att ni inte gillar Sverige och svenskar.
Citera
2020-07-13, 21:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var det här till mig???

Jag menar, att vapenvila råder mellan oss svenskar och coronaviruset just nu. P.g.a att det är sommar och sol. (Viruset trivs ju bäst i 4 grader Celsius.) Men i september-oktober tar det säkerligen fart igen...

Du är skojig du, vapenvila kan endast ske mellan individer som kan kommunicera.

Dock är jag intresserad om du har upprättat kommunikation med COVID-19 vilket kan medföra stora framsteg för mänskligheten på jorden++
Citera
2020-07-13, 21:13
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vem har skrivit detta - suveränt sammanfattat, i alla fall!
Tack, det är bara jag som ventilerat lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in