Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Tråden har hållit samma nivå sedan mars. Yra höns har ivrigt hackat ut skräckbilder om att det nu är kört, att unga människor kommer att dö knall fall, att 40000 kommer att dö i Sverige till juni och att det är bäst att skrubba allt man ska vidröra med rotborste och desinfektionsmedel.
Ju mindre verkligheten har motsvarat de dystopiska inläggen, desto mer har dessa övergått till att förmedla bilden om att det som kommuniceras är falskt, att det kommer att bli värre och att det finns mängder med människor som nu ådragit sig allvarliga kroniska komplikationer för all framtid.
De borde satt munskydd på tangentbordet.
Tycker nog inte att tråden "hållit samman". Visst har det väl förekommit olika åsikter här?
Själv gissade jag på cirka 15 000 corona-döda innan årsskiftet, och lyckligtvis ser det ut att bli betydligt färre än så.
Däremot har folk fått ganska allvarliga komplikationer, det kan du väl inte förneka?
Jag har anhöriga i närmaste familjen som fortfarande inte är återställda efter fem månader, det har rapporterats om att räddningsdykare som fått skiten har dykförbud för att lungorna ser konstiga ut osv..
Nog är det en lömsk sjukdom, men som tur är verkar viruset ha muterat till att passa människan bättre och inte orsaka lika allvarlig sjukdom längre, eller har jag fått det om bakfoten?