Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Sysselsättning kan också betyda att man har praktik. När man har praktik får man inte lön.
Det viktigaste är att man inte sitter hemma, att man är sysselsatt alltså.
Citat:
Vad gäller covid finns det gamlingar som har dött efter att de smittades av covid utan vård. Du får googla på Internet och hitta information om det. Frågan är bara hur många.
Många inom äldreomsorgen får inte vård. Det är nämligen en skillnad på vård och omsorg. Detta är tyvärr något som alltid gällt. Äldre har dött inom äldreomsorgen för att de inte fått vård.
Att registrera en dödsorsak är däremot något helt annat. Det är relativt sett väldigt få som dör utan att någon uppmärksammat personen och en dödsorsak fastställs alltid. Jag påstår att det du funderar på försvinner i marginalen.
Citat:
Därefter vill jag ha källor på att personer som har dött i en hjärtinfarkt eller andra sjukdomar registreras som coviddöda.
Det har jag gett tidigare i denna tråd. Här är ett exempel:
Citat:
Har man smittats av corona 30 dagar innan man avlidit registreras man i statistiken, även om dödsorsaken är en annan, säger Anders Nystedt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/fortsatt-hoga-dodstal-inom-aldrevarden