• 1
  • 2
2020-07-14, 12:29
Medlem
jag har haft oturen allt för många gånger att äta vegansk mat.
av flertalet egen utsedda mäster kokar och andra som flera gott igod för är duktiga på att laga vegansk mat.

finner mig alltid spanades för närmaste föremål att hänga mig själv ifrån.
när man ska äta, jag skulle inte ens ge min hund den veganska maten.

går det inte att göra god vegansk mat??
varför denna besatthet att göra veganska kötträtter? (köttbullar, lassange osv?)
Citera
2020-07-14, 12:38
Medlem
F.B.Dases avatar
Grönsaker är gott och äkta. Imitationer är just bara imitationer. Varför krångla till det.
Citera
2020-07-14, 12:43
Medlem
Cannibalizations avatar
Problemet är som du nämner att man försöker efterlikna redan etablerade kötträtter. Det gör att förväntningarna på hur rätten ska smaka blir väldigt specifika, och när det sedan smakar annorlunda upplevs det inte som lika njutbart.

Givetvis finns det veganska rätter som smakar bra.
Citera
2020-07-14, 12:43
Medlem
Vegetariskt/Vegansk mat är hälsosamt, etiskt korrekt och gott. Gå till en restaurang som är serverar erkänt bra vegetariskt mat så ska du se att din attityd förändras.
Citera
2020-07-14, 12:59
Medlem
gr0gs avatar
Jag har aldrig provat hundmat, men har vid flera tillfällen ätit gott vegankäk. Dock ingenting jag aktivt söker, och flera av de veganer jag har träffat har varit så störiga att de försämrat min aptit.

Om du inte gillar det så ät det inte. Titt så fort jag löste ditt problem.
Citera
2020-07-14, 13:01
Medlem
lisagommans avatar
Ja då har du haft otur. Som ovan skrev är väl problemet när man försökt efterlikna en kötträtt och dina förväntningar är att det ska smaka detsamma. Det var mitt största misstag när jag blev vegetarian. Finns så jävla mycket goda veganska alternativ nu så att tvinga i sig seitan å tro att de ska smaka kött är bara onödigt.
Citera
2020-07-14, 13:03
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
jag har haft oturen allt för många gånger att äta vegansk mat.
av flertalet egen utsedda mäster kokar och andra som flera gott igod för är duktiga på att laga vegansk mat.

finner mig alltid spanades för närmaste föremål att hänga mig själv ifrån.
när man ska äta, jag skulle inte ens ge min hund den veganska maten.

går det inte att göra god vegansk mat??
varför denna besatthet att göra veganska kötträtter? (köttbullar, lassange osv?)

Veg-mat? Det är oätlig dynga (20 sekunder) https://www.youtube.com/watch?v=JCvQ...youtu.be&t=165
Citera
2020-07-14, 13:17
Bannlyst
Vegetarisk mat saknar en mängd viktig näring som människan behöver för att överleva. Därför är vegetarisk mat sällan god, det är bara snabba kolhydrater. Det är därför som veganer pepprar och har ketchup på verkligen allt.
Citera
2020-07-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
Jag har aldrig provat hundmat, men har vid flera tillfällen ätit gott vegankäk. Dock ingenting jag aktivt söker, och flera av de veganer jag har träffat har varit så störiga att de försämrat min aptit.

Om du inte gillar det så ät det inte. Titt så fort jag löste ditt problem.

jag är av tron att man kan ogilla en råvara typ färska äpplen.
men att säga att man ogillar äpplen i alla maträtter är bara naivt.
då det finns miljoner olika smaker på rätter med äpplen i.
finns hund kex som ser ut som små hundben lite grön aktiga med mint smak.
dom är inte så dumma med tanke på vad det är..
Citera
2020-07-14, 13:53
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Veg-mat? Det är oätlig dynga (20 sekunder) https://www.youtube.com/watch?v=JCvQ...youtu.be&t=165

Tjenis!

Ja i många fall har denna politiske och debattör Rickard Wall, helt rätt , men i bland svävar han ur.
Han är dessutom medlem här på FB, med sitt korrekta namn, så han har många intressanta inlägg.

För min del så gillar jag inte Vegansk mat, håller fullständigt med det smakar dynga.
Har prövat diverse olika rätter vid många tillfällen.
Men det blir helt fel, det smakar inte pannbiff, köttbullar, eller vad fan man kallar det för.
Även att jämföra Falafel med Kebab i liknande rätter, så smakar det "skit".
Var på en mässa i Jönköping dom bjöd på vegetabiliskt kött,
ja vad fan är det för något skit? Smakade precis vag jag förväntade mig, mat till grisarna.

Grönsaker är gott, men tillsammans med en riktig maträtt.
Inget Politiskt miljö piss.

Rullkragen
Citera
2020-07-14, 14:20
Jag tror det är få som inte får i sig en trevlig grönsakssoppa med nybakat bröd till.

Det är också veganskt.
Citera
2020-07-14, 17:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Finns bra vegansk mat. Men inget jag skulle äta oftare än två måltider/vecka. Äter alltid grönt till mina måltider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in