Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
Vore kul om du ids lägga ut din egen teori.
Den är på gång, håller på att plåga mig igenom dom sista delarna på YT.
Med plågar menar jag att behöva lyssna på den otroligt inkompetenta och dryga ÅH (Tessan är inte mycket bättre) som stönar, krystar och gurglar fram varenda jävla fråga och som de flesta av dom är bara trams, nonsens och dravel, SD är en fröjd att höra på jämfört med henne!
Man undrar ju om hon över huvud taget har fört ett åtal i en rättssal tidigare? Nån som vet?
Jag börjar även misstänka att hon är mycket illa omtyckt av flera andra inom polisregion Örebro,
att BL med kollegor skriver som dom gör i domen har jag full förståelse för. Lyssna gärna på den spydiga inledningen av avsnitt 28, ha även en del av hennes krav och återremitterade skrivelser till bl.a NFC i åtanke.
Förhöret med HD är ett bra exempel på hur passiva åklagarna är, där hade dom ju chansen att pressa in henne i ett hörn och få henne framställd som en lögnare med ett minst sagt selektivt minne. Ta bara det med resan till USA, i Fupet så minns hon inte vem som körde till Arlanda och inte heller om dom satt bredvid varandra på flyget plus detta med koden till hotellet, varför ställer man inga frågor om det? Den överlägset skarpaste i detta förhör är faktiskt Hanna, visserligen så har hon och IB säkert repeterat sina frågor och svar innan, men det finns inga "tveksamheter" i resten heller.
Jag noterade även i förhöret med krukväxtindianen, hon fick ju aldrig frågan om hon såg några röksignaler från Hjärstahövdingens läger under mordnatten, trots att den omtalade pelletsbrännaren och sotning/aska varit uppe ett flertal ggr i frågeställningarna, mycket märkligt!
En sak till bara, såret på SDs ben blev inte undersökt av läkare eller annan med rätt kompetens förrens den 31/5, endast några otydliga bilder fanns tillgängliga då. Hade någon tittat på sårens kanter och läkningsstadie direkt så hade man nog kunna fastställa när dom uppstod med några timmars felmarginal.
Man blir ju fan mörkrädd om det är så här det ser ut och funkar inom rättsväsendet!