Citat:
Ursprungligen postat av
jalzo
Allt från väldigt kända personer till småkändisar som ändå har trådar om sig, Även gärningsmän i mord,våldtäkts fall osv?
Utan tvekan. Jag tror faktiskt att en hel del trådar är startade av personerna själva. Det verkar nog som en bra idé när en ung blivande kändis eller någon som är på väg att bli bortglömd vill komma mer i rampljuset, men jag tror det är något man kan komma att ångra.
Jag tycker ofta det är lite irriterande när människor som gjort ALLT för att bli kända sedan klagar i pressen och i sina bloggar på allt "hat" på sidor som Flashback. Ja, ingen ska behöva stå ut med trakasserier, stalking eller förtal, det är brott och på intet sätt ok någonsin – men när bestämdes det att en publik hade en skyldighet att gulla med alla kändisar och älska allt de gör? Vem bestämde att vissa skulle vara viktiga personer i centrum och resten reduceras till klickande, handklappande nobodies? Det är ett väldigt intressant fenomen.
Folk bjuder in allmänheten till sina liv, men förstår inte att allmänheten kommer att ha åsikter och att kändisen inte kan ha kontroll över det. Varför vill alla unga människor bli kända? Är det bara för pengarna? Folk tänker sig inte för. Men jag fattar det också, vi vill ju alla bli framgångsrika inom det vi själva gör, jag också, men man bör vara en smula försiktig med vad man gör till allmängods. Fattar folk inte att om de bjuder in pressen/allmänheten/publiken till bröllopet och kärlekssagan så kommer pressen/allmänheten/publiken till skilsmässan och begravningen också? Att stå i centrum är inte enbart positivt. Det blir inte bara applåder och tårta på ens egna villkor.