2020-07-14, 09:54
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ja, speciellt den där Schulman idioten. Han läser definitivt om sig själv sen överdriver han som fan, passar hans karaktär.
Citera
2020-07-14, 10:20
Medlem
Smegmas avatar
Kändis och kändis, men den där Messiah på NRJ läste upp ett välförfattat alster om sig själv i direktsändning signerad undertecknad.

Tyvärr så hittar jag inte inlägget, men det gav tydligen ringar på vattnet.
Citera
2020-07-14, 10:28
Medlem
Självklart. De flesta kändisar är narcissister-delux!
Citera
2020-07-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Allt från väldigt kända personer till småkändisar som ändå har trådar om sig, Även gärningsmän i mord,våldtäkts fall osv?

Utan tvekan. Jag tror faktiskt att en hel del trådar är startade av personerna själva. Det verkar nog som en bra idé när en ung blivande kändis eller någon som är på väg att bli bortglömd vill komma mer i rampljuset, men jag tror det är något man kan komma att ångra.

Jag tycker ofta det är lite irriterande när människor som gjort ALLT för att bli kända sedan klagar i pressen och i sina bloggar på allt "hat" på sidor som Flashback. Ja, ingen ska behöva stå ut med trakasserier, stalking eller förtal, det är brott och på intet sätt ok någonsin – men när bestämdes det att en publik hade en skyldighet att gulla med alla kändisar och älska allt de gör? Vem bestämde att vissa skulle vara viktiga personer i centrum och resten reduceras till klickande, handklappande nobodies? Det är ett väldigt intressant fenomen.

Folk bjuder in allmänheten till sina liv, men förstår inte att allmänheten kommer att ha åsikter och att kändisen inte kan ha kontroll över det. Varför vill alla unga människor bli kända? Är det bara för pengarna? Folk tänker sig inte för. Men jag fattar det också, vi vill ju alla bli framgångsrika inom det vi själva gör, jag också, men man bör vara en smula försiktig med vad man gör till allmängods. Fattar folk inte att om de bjuder in pressen/allmänheten/publiken till bröllopet och kärlekssagan så kommer pressen/allmänheten/publiken till skilsmässan och begravningen också? Att stå i centrum är inte enbart positivt. Det blir inte bara applåder och tårta på ens egna villkor.
Citera
2020-07-14, 11:20
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Kändis och kändis, men den där Messiah på NRJ läste upp ett välförfattat alster om sig själv i direktsändning signerad undertecknad.

Tyvärr så hittar jag inte inlägget, men det gav tydligen ringar på vattnet.
Var det något om vandrande rövhål på två ben? Om det var det, så skrev du ett väldigt bra inlägg. Skrattade så jag tjöt och höll på att köra i diket när han läste upp det.

Hittade!

https://www.facebook.com/MessiahHall...1/?d=null&vh=e
Senast redigerad av Inkommer 2020-07-14 kl. 11:36.
Citera
2020-07-14, 11:26
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jonas Inde läser om sig själv åtminstone. Han kommenterade surt på sin instagram vad en moderator hade sagt om honom i tråden om han själv.
Citera
2020-07-14, 12:21
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Var det något om vandrande rövhål på två ben? Om det var det, så skrev du ett väldigt bra inlägg. Skrattade så jag tjöt och höll på att köra i diket när han läste upp det.

Hittade!

https://www.facebook.com/MessiahHall...1/?d=null&vh=e

Tack för den! 😂😂😂
Citera
2020-07-14, 12:23
Medlem
moralhoras avatar
Jag tror också man måste komma ihåg hur en tråd blir en långkörare i kändisskvaller - det räcker ju inte bara att någon är en offentlig person; tvärtom, många av de mest kända personerna har knappt några inlägg i sina trådar och i en del fall så har de inte ens blivit förärade en tråd.

Snarare så är de trådar som blir långkörare om människor som både är villiga att leva ut sitt privatliv i hög grad offentligt i en kombination av att göra offentliga utspel om detta. De behöver med andra ord mata besten och jag skulle gissa att det tar en viss människotyp att faktiskt göra detta. Människor som är mer laidback och inte hetsigt försöker styra sitt eget offentliga narrativ får heller sällan långa trådar; någonstans så måste nästan "kändisen" i trådämnet bry sig om detta för att det ska resultera i en lång tråd och inte bara dö ut.

Så ja, jag skulle nog säga att människor som har fått långkörartrådar inte kan låta bli att kolla i sina trådar eftersom det är en del i att de har blivit långkörare till att börja med.
Citera
2020-07-14, 12:29
Medlem
15minFames avatar
Googlar man sig själv som kändis så kommer trådar från flashback upp. Så det är nog rätt självklart att de läser om sig själva här.
Citera
2020-07-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Allt från väldigt kända personer till småkändisar som ändå har trådar om sig, Även gärningsmän i mord,våldtäkts fall osv?

Utan tvekan, ja.
Citera
2020-07-14, 14:23
Medlem
Emma Knyckare, Ina Lundström och Scroll-Mia gör det sannolikt. 😎

https://poddtoppen.se/podcast/149631...shback-forever
Citera
2020-07-14, 14:50
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Övertygad! Undrar hur många som är med och diskuterar sig själva? Antingen i egen person, eller i egenskap av någon annan? Vissa typer av brottslingar är kända för att blanda sig i diskussioner och liknande om sina gärningar.
En viss YouTuber som har en ganska aktiv tråd brukar titt som tätt titta in och svara på inlägg. Han skriver dock som ett mongo och blir oftast väldigt kränkt av kritik han får ta emot.

Men hade jag haft en tråd om mig själv så skulle jag nog kolla den varenda dag och skratta åt hysterin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in