2020-07-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Varför skulle hon dömas till vård?
Om du läser det jag skrev så hittar du svaret men du kan få det kortfattat och förenklat. Är det hon har gjort bland det vidrigaste en människa kan göra mot någon annan? Ja! Hade hon likgiltlighetsuppsåt? Ja! Finns det fakta som tyder på att en en pedofil bara helt out of the blue slutar vara pedofil? Nej! Finns det därför en påtaglig risk att den misstänkte återfaller i brott? Ja!
Senast redigerad av KrypskyttenSDP 2020-07-14 kl. 08:31.
Citera
2020-07-14, 08:49
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Var har du fått den uppgiften ifrån? CL började messa CA först när hon visste att EH och CA förhållande tagit slut. Det var redan slut när de sedan blev ett par

Var jag fått den uppgiften från? Mig.
Vi var och ölbowlade, hon hämtade upp honom.. Han var inte direkt snål med detaljer. Om man säger så.

På nyårsafton träffade jag CA och EH. De hade inte gjort slut då. Så vitt jag vet.
Citera
2020-07-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag hittar bara CAs nu (vet inte om CLs hann komma upp i tråden innan Avd.9 blev avstängd).

Men ingen av dem anses ha behov av en RPU efter vad som framkommit i P7.

Rättegången är avklarad, åklagaren yrkade på 12 år för CL och 10-12 år för CA.

https://www.aftonbladet.se/a/zGvoBw

Sedan vill jag ge dig ett tips i all välmening. BabyFF har varit aktiv i tråden sedan typ första sidan. Hen tillhör enligt egen utsago umgängeskretsen, och sitter på betydligt mer information än oss andra, så skräm inte bort hen genom att ifrågasätta eller vara dryg.

När kommer domen tro?
Citera
2020-07-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Vi var och ölbowlade, hon hämtade upp honom.. Han var inte direkt snål med detaljer. Om man säger så.

På nyårsafton träffade jag CA och EH. De hade inte gjort slut då. Så vitt jag vet.

Isf kan det förklara varför E försvarar CA i förhöret med henne.. att hon blivit försmådd men lägger hela skulden på CL.. För rätta mig om jag minns fel men visst var hennes förhör väldigt försvarande gentemot honom? Måste läsa igen isf om jag minns helt galet 😅
Citera
2020-07-14, 09:14
Medlem
Attityds avatar
Citat:

Har EH ändrat uppfattning om CA nu efter att rättegången har varit och fler uppgifter har kommit fram?
Citera
2020-07-14, 09:20
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Isf kan det förklara varför E försvarar CA i förhöret med henne.. att hon blivit försmådd men lägger hela skulden på CL.. För rätta mig om jag minns fel men visst var hennes förhör väldigt försvarande gentemot honom? Måste läsa igen isf om jag minns helt galet 😅

Ja. Jag tycker också hon försvarar honom, ser inte bevisen emot honom. Men det är väl förståeligt, någon man vart tillsammans med i elva år liksom..
Citera
2020-07-14, 09:22
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Har EH ändrat uppfattning om CA nu efter att rättegången har varit och fler uppgifter har kommit fram?

Glömde skriva år, nyårs afton 2017 träffade jag dem och barnen ihop.

Jag har inte velat nosa i EHs affärer. Och allt hon säger till mig delar jag inte med mig av. Det vore fult av mig.
Citera
2020-07-14, 10:11
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
I förhör säger hon att hon hade lägenheten april ut.

Hur funkar sådant där - man kan knappast bli skriven på häktet i Jönköping (eller något annat häkte för den delen)?

Har man ingenstans att bo är man inte skriven nånstans. Vad spelar det för roll?
Citera
2020-07-14, 10:31
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Har man ingenstans att bo är man inte skriven nånstans. Vad spelar det för roll?
Det diskuterades att hon fortfarande är skriven på den adress hon bodde när hon greps, och eftersom det fanns en hotbild mot henne vid rättegången så tror jag inte att hatet/hotbilden har försvagats nu.
Så vi funderade på hur kul det blir för de som flyttar in i nämnda lägenhet om hon fortfarande står skriven där.

Jag har inte kollat om hon fortfarande är skriven där, utan utgick ifrån att användaren som skrev det, nyligen hade kontrollerat dessa uppgifter.

För min del handlade det främst om funderingar/oro för att nästkommande hyresgäst blir trakasserade.

Är du med eller ska jag förklara med ett bildspel?
Citera
2020-07-14, 10:36
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:

Menar du att han satt och berättade detaljer om sin otrohet till sin sambo?!?
Herregud!
Om jag hade varit hon så hade jag slängt ut honom ur bilen, och eventuellt ”råkat” backa på honom.
Citera
2020-07-14, 11:03
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Menar du att han satt och berättade detaljer om sin otrohet till sin sambo?!?
Herregud!
Om jag hade varit hon så hade jag slängt ut honom ur bilen, och eventuellt ”råkat” backa på honom.

Nejnej. Hon var inte med. Hon var nog med barnen. Och gravid.
Citera
2020-07-14, 11:08
Medlem
Enligt birthday står Carita fortfarande skriven på Queckfeldtsgatan 31 lgh 1101
571 40 Nässjö.
Det har flyttat in ett gift par där, undrar om de vet att hon är skriven där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in