2020-07-13, 23:57
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
När hon blev tillsammans med CA hade hon samtidigt förhållande med exet.(två förhållanden samtidigt). När hon blev påkommen började hon må dåligt/depression.
Sedan gick det utför...men man kan konstatera att falsk var hon innan CA i alla fall.
Undrar vad som gjorde att det tog slut mellan henne och barnens pappa? Var det för att hon hade ett till förhållande eller var det något annat?

”Falsk” har hon troligtvis alltid varit. Förhållandet med den biologiska fadern innehöll lite, eller ingen kärlek. CAs snärjande var säkerligen spännande (han såg säkert hur lätt han kunde göra henne till vad han ville) Eller rättare sagt, hon har alltid hittat personer som kan få henne att må bättre för stunden, pojkvänner eller vänner och, framförallt, hitta ledare. Hon är troligtvis en sådan som ljuger fastän det inte behövs. Som alltid har konstant dåligt självförtroende, har mindervärdeskomplex, ingen egen egentlig personlighet. En som konstant anpassar sig till människor och situationer. En som alltid vill bli älskad. Är hon en tragisk person? Ja. Är hon ett monster? JA!

Mvh/ Amatörpsykologen pentry
Senast redigerad av pentry 2020-07-14 kl. 00:00.
Citera
2020-07-14, 00:03
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
När hon blev tillsammans med CA hade hon samtidigt förhållande med exet.(två förhållanden samtidigt). När hon blev påkommen började hon må dåligt/depression.
Sedan gick det utför...men man kan konstatera att falsk var hon innan CA i alla fall.
Undrar vad som gjorde att det tog slut mellan henne och barnens pappa? Var det för att hon hade ett till förhållande eller var det något annat?

Precis som jag skrivit tidigare, CL var otrogen mot AB med CA, när EH var gravid med deras yngsta.
Citera
2020-07-14, 00:07
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Detta äckelparet har åkt på otaliga utlandsresor betalda med pengar dom tjänat genom att killen sålt barnporr vidare på Darknet som tjejen producerat åt honom.

Häng dom högt.

Detta är något jag befarar, alltså tror, men inte vet. Hur fan skulle hon som lever på soc annars haft råd att resa utomlands såpass ofta?

Kolla hennes instagram blandannat. Hennes Facebook var knökfull av foton från utlandsresor. Flera resor varje år..

Hon levde väl inte på soc, hon skulle väl söka bidrag i dagarna då hon blev gripen?
Citera
2020-07-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
I förhör säger hon att hon hade lägenheten april ut.

Hur funkar sådant där - man kan knappast bli skriven på häktet i Jönköping (eller något annat häkte för den delen)?

Aa precis. Undrar också hur det går till
Citera
2020-07-14, 01:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Precis som jag skrivit tidigare, CL var otrogen mot AB med CA, när EH var gravid med deras yngsta.

Vad spelar det för roll att EH var gravid?
CA och EH förhållande tog slut när EH var i 4-5 mån. Men det berodde inte på CL.
Citera
2020-07-14, 01:26
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vad spelar det för roll att EH var gravid?
CA och EH förhållande tog slut när EH var i 4-5 mån. Men det berodde inte på CL.

Att CL och CA knullade bakom EH’s när hon väntande deras barn har nog en del att göra med saken ja. Sen är jag ingen fluga på deras vägg, jag vet inte om det var fler faktorer.

Vad det spelar för roll att hans sambo var gravid? Det spelar en jävla roll. Faktiskt. Äckligare tajming finns inte.
Citera
2020-07-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
”Falsk” har hon troligtvis alltid varit. Förhållandet med den biologiska fadern innehöll lite, eller ingen kärlek. CAs snärjande var säkerligen spännande (han såg säkert hur lätt han kunde göra henne till vad han ville) Eller rättare sagt, hon har alltid hittat personer som kan få henne att må bättre för stunden, pojkvänner eller vänner och, framförallt, hitta ledare. Hon är troligtvis en sådan som ljuger fastän det inte behövs. Som alltid har konstant dåligt självförtroende, har mindervärdeskomplex, ingen egen egentlig personlighet. En som konstant anpassar sig till människor och situationer. En som alltid vill bli älskad. Är hon en tragisk person? Ja. Är hon ett monster? JA!

Mvh/ Amatörpsykologen pentry

Rätt så gedigen sammanfattning.
Citera
2020-07-14, 01:49
Medlem
På något sätt så hoppas jag på att i vart fall CL döms till vård även om den chansen är i det närmaste obefintlig. Det hon har gjort och som hon i stunden var helt likgiltig till tyder ju på att hon har en allvarlig psykisk störning. Åtminstone i gemene mans ögon. Med tanke på den rättsstat vi lever i där utgångspunkten inte primärt är att straffa människor utan att se till att dem inte faller tillbaka i brottslighet och detta vore väl det värsta brott att återfalla i.
Citera
2020-07-14, 02:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Att CL och CA knullade bakom EH’s när hon väntande deras barn har nog en del att göra med saken ja. Sen är jag ingen fluga på deras vägg, jag vet inte om det var fler faktorer.

Vad det spelar för roll att hans sambo var gravid? Det spelar en jävla roll. Faktiskt. Äckligare tajming finns inte.

Var har du fått den uppgiften ifrån? CL började messa CA först när hon visste att EH och CA förhållande tagit slut. Det var redan slut när de sedan blev ett par
Citera
2020-07-14, 02:26
Medlem
Kellywomans avatar
när är/var rättegången?
Har det gjorts psykundersökningar på både CL och CA? Resultat?
Citera
2020-07-14, 02:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
På något sätt så hoppas jag på att i vart fall CL döms till vård även om den chansen är i det närmaste obefintlig. Det hon har gjort och som hon i stunden var helt likgiltig till tyder ju på att hon har en allvarlig psykisk störning. Åtminstone i gemene mans ögon. Med tanke på den rättsstat vi lever i där utgångspunkten inte primärt är att straffa människor utan att se till att dem inte faller tillbaka i brottslighet och detta vore väl det värsta brott att återfalla i.

Varför skulle hon dömas till vård?
Citera
2020-07-14, 08:26
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Sen så har herren gjort en lite P7:a

Han bedöms INTE ha en psykisk störning varken nu eller när det eventuella brottet begicks.

https://docdro.id/pawDwAJ

Varse go !!

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
när är/var rättegången?
Har det gjorts psykundersökningar på både CL och CA? Resultat?

Jag hittar bara CAs nu (vet inte om CLs hann komma upp i tråden innan Avd.9 blev avstängd).

Men ingen av dem anses ha behov av en RPU efter vad som framkommit i P7.

Rättegången är avklarad, åklagaren yrkade på 12 år för CL och 10-12 år för CA.

https://www.aftonbladet.se/a/zGvoBw

Sedan vill jag ge dig ett tips i all välmening. BabyFF har varit aktiv i tråden sedan typ första sidan. Hen tillhör enligt egen utsago umgängeskretsen, och sitter på betydligt mer information än oss andra, så skräm inte bort hen genom att ifrågasätta eller vara dryg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in