2020-07-14, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så han fick igen iva -vård då, eller sa han det med teckenspråk?

Det är så klart fake!

Han blinkade och IVA-sköterskan tolkade hans blinkningar till denna mening..

Så klart att det är fejk. Man vill skrämma ungdomarna från att ha fester genom att peka på denne 30åring som dog.

Läkaren som sprider storyn har dock inte kunnat ge några närmare detaljer kring dödsfallet... Inte ens så att man skulle ha kunnat kontrollera ATT det dog en 30åring just på det sjukhuset den dagen.
Citera
2020-07-14, 02:55
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nehej, men det var ju det jag efterfrågade och ingen har kunnat påvisa att någon butik själva handhar och erbjuder detta - bara att externa ombud kan gör det - stor skillnad. Ge dem som förtjänar berömmet cred och inte butikerna som ni inte kunnat bevisa gör detta åt sina kunder...

Jag har aldrig efterfrågat några betalningsrutiner som butiker MÅSTE ha, det är ni som påstår att de finns...
Kan det inte vara så att det finns personer som kan göra väldigt mycket för att hjälpa sina medmänniskor oavsett om man jobbar i en butik eller inte och att det finns själviska människor som inte kan tänka sig offra ett dugg för andra. Därför får man aldrig samma hjälp på olika ställen. Ja menar en del kan tänka sig bryta regler för att hjälpa andra medans andra ej kan tänka sig att göra något för någon annan även om det är en rekommendation eller till och med en lag. I sådana här tider blir det ju ytterst tydligt. Jag känner folk som sjuka och snoriga går till butiken, bara för att de behöver handla och redan klarat av några flyg resor i år. Men jag känner också folk som inte kan tänka sig att resa alls i år och inte vågar sig till butiken på över en vecka efter de hade lite feber.
Citera
2020-07-14, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En telefon kan de flesta hantera - eller? Det går att ringa in sin beställning också och betala med kort.

Fast nu kanske du hävdar att de flesta betalar cash..
Hos vilka går det att ringa in?
Citera
2020-07-14, 03:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Pandemin accelererar fortfarande så det är inte läge att göra bokslut kring någon parameter.

Nej, men det ser illa ut, eller hur?
Citera
2020-07-14, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte din tafatthet.

Om syftet är att kunna göra detta själv eller rekommendera det till någon av dina äldre släktingar då hjälper det du föga om MIN ICA-handlare ger mig den servicen. Lika lite om någon annans COOP-handlare ger henne den servicen. Om du inte ens bo på samma ort vad skulle det göra för skillnad för dig?

Istället för att bråka här i tråden om det vi påstår är möjligt borde du kontakta den affären som är intressant ur din situation.

Du tycks inte förstå att ICA och COOP-handlare vill tjäna pengar? Där jag bor finns det konkurrens och den som erbjuder en tjänst kan säkert vinna en och annan kund till sin sida.

Det står utanför MIN Coop att man kan vänta vid ytterdörren om man vill ha personalens hjälp med att handla. Jag kan inte tro att detta är något unikt för dem. Det har man säkert kommit fram till inom kedjan.

Det är bara du som inte tror ens om du skulle se det med egna ögon.
Det är helt unikt för din coop- affär, ingen coop- affär har personal som plockar varor, all normal e-handel på copp plockas på centrallager. så ingen coop affär har personal till att plocka varor. Det är möjligt att någon lokal handlare har hjälp någon enskild vid nått enstaka tillfälle, men ingen coop affär har personal avsatt för detta.

Denna diskussion började med att någon påstod att man kan generellt över hela landet ringa in sin beställning om man inte fixar online, det är skitsnack och kommer antagligen från en som tillhör navelskåderigenerationen.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-07-14 kl. 04:21.
Citera
2020-07-14, 03:53
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har anhöriga som tillfrisknande för en månad sedan.

De var milt sjuka i två veckor, och de har fortfarande sviktande doftsinne och smaksinne.

Visst påverkar Covid19 nervsystemet.

Tyvärr skriver inte pressen om detta med lukt och smaksinne!
Citera
2020-07-14, 03:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Lite lätt covid o kvinnan såg lejon o apor I hemmet.. Kommer vi se en våg av konstiga skjutningar i Texas snart? Psychosis o vapen är ingen bra kombo.

https://www.forbes.com/sites/victoriaforster/2020/07/08/brain-damage-and-hallucinations-associated-with-even-mild-covid-19-coronavirus-infection/

Vi får se vad som händer i framtiden med COVID-19 och psykoser.
Citera
2020-07-14, 03:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jag bettar mot honom och räknar med att slumpen är på min sida.

Kungen Tegnell vet allt som behöver vetas om COVID-19.
Citera
2020-07-14, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Finns ju färdtjänst också och så behöver man ju inte sitta extremt nära varann i bilen och givetvis ha munskydd på sig. Två heldagar bara för de äldre, äldre t ex måndagar, torsdagar hade inte vart för mycket begärt.
Färgtjänst får man ju inte automatiskt vid en viss ålder, det är behovsprövat , jag har äldre bekanta som inte får färdtjänst trots läkarintyg (obligatorisk vid utredning).
Citera
2020-07-14, 04:20
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I och med att vaccinet är på gång nu, så kommer det inte att bli så. Vaccinet kommer att få ner antalet nya döda till nästan 0 överallt på jorden (eller i alla länder som får tillgång till det, och det får man väl hoppas att det är alla länder).

"Vår" strategi hade bara varit försvarbar, om det hade varit HELT OMÖJLIGT att få fram ett vaccin inom rimlig tid (ungefär tre år, skulle jag säga). I SÅ FALL, hade man kanske varit tvungen att köra på den strategin "vi" gjorde, att långsamt låta det sprida sig i befolkningen, med tillräckligt mycket restriktioner för att inte överbelasta vården. Men om vaccinet är här till årsskiftet, så var de (hittills) 5500 dödsfallen i onödan. Så länge hade vi kunnat hålla ut med stängda gränser, lockdown 6-7 veckor i början, tvångsrestriktioner, aggressiv testning, smittspårning och isolering av smittade.

Fast just nu så ser det dystert ut för ett nytt vaccin mot COVID-19. Viruset verkar för komplicerat för att få ett vaccin emot. Doktor Mengele-Tegnell trodde ju att det var influensa men så verkar inte fallet vara.
Citera
2020-07-14, 04:30
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast just nu så ser det dystert ut för ett nytt vaccin mot COVID-19. Viruset verkar för komplicerat för att få ett vaccin emot.
Ja, det kan vara värt att påpeka att Fauci nyligen gick ut och sa, att vi kunde skatta oss lyckliga om det kokades ihop ett vaccin som var 70-75% effektivt, och att det var mkt osannolikt att vi någonsin får ett som är verkningsfullt till 90-95%
Citera
2020-07-14, 05:04
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/sverige/oro-for-smittspridning-pa-fulla-tag-resenarer-far-ta-eget-ansvar/
Verkar som FHM inte ens kan ge riktlinjer om att avstånd ska hållas på bussar och tåg, så folk får sitta som packade sillar. Verkar inte som man bryr sig särskilt mycket om detta, eller så tycker man det är bra om svenskarna smittar varandra lite mer, "the herd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in