Citat:
Ursprungligen postat av
KalaSthlm
Men vänta lite. Är du inte i fel ände av Valdemarsbergsvägen nu? Enligt FUP s Aktbil.136, sid 11, så stod bilen parkerad vid Valdemarsbergsvägen nr 8 under 18,5 min från kl 09:20. Det är alltså INTE mot Oljehamnsvägen utan mot Södra Lövåsvägen till.
För övrigt håller jag med dig i sak. Skitkostigt att Tischko ställer bilen på Valdemarsbergsvägen 8. Varför, liksom? Jag kollade Google Maps street view. Där bilen stod är det ett fint villaområde men vid nr 12 på gatan , alltså bara några meter från bilen, så upphör asfalten och Valdemarsbergsvägen blir en liten grusväg som går in i en skogsdunge. Street view-bilen har inte ens kört där. Den skogsdungen vore ju vääääldigt intressant att undersöka.
Om man kollar exakt detta område på Google Maps med satellit ser man 2-3 runda, bruna cirklar med rutmönster ovanpå, nära korsningen Valdemarsbergsvägen/ Södra Lövågvägen. Nån som vet vad detta är? Några slags cisterner...? Kan dom höra till Uddevalla Kraft som ligger nära?
Hmn du har rätt, Valdemarsbergsvägen 8 ligger ovanför, jag trodde den gatstumpen hörde till Skeppsvägen eller vad den kallas. De runda cisternerna är nått slags minnesmärke - där är kollat. Men skogsdungen mellan vägarna där är misstänkt. Fast däromkring går mycket folk. Men inte en måndagmorgon i november kanske. Jag tror han har gömt kroppen enkelt och banalt och bara råkat ha tur - hittills.
Och området mellan oljehamnsvägen o bangolfen hade varit lätt att gömma några sopsäckar i.