2020-07-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Detta är något jag befarar, alltså tror, men inte vet. Hur fan skulle hon som lever på soc annars haft råd att resa utomlands såpass ofta?

Kolla hennes instagram blandannat. Hennes Facebook var knökfull av foton från utlandsresor. Flera resor varje år..

På hennes insta finns enbart bilder ifrån 1 resa i maj 2019, så knökafull vet i fasen..
Citera
2020-07-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Sitt äckliga, äckliga kön med ”onormala, illaluktande flytningar”, slidkatarr o gud vet vad. 🤮

Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Jaha, har du varit kch nosat CL mellan bena?

Citat:
Nix, däremot har jag läst hennes journalblad.

Nu när det finns en sökbar fup. Diagnos onormala illaluktande flytningar och slidkatarr, sensommar 2016, diagnos urinvägsbesvär och flytningar våren 2018. Vad hon gjort är illa nog, utan att det förstärks genom att gjuta olja på elden.
Citera
2020-07-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Tror du på fullaste allvar att det är någon frisk person som bryr sig det minsta hur CL lr CA får för liv efter va de har utsatt dessa små barn för.
Spelar väl för faan ingen roll om hon inte haft en dans på rosor genom livet, man utsätter inte någon för detta, hoppas hon får ett helvete på kåken, jävla råtta. Stackars barn.
Någon som vet vad pappan heter (Facebook)?

Att försöka komma fram till "varför" kan ge kunskap om hur liknande kan motverkas i framtiden. Analyserandet kan vara konstruktivt, till skillnad från grottmänniskovrål om maximalt lidande gör gm. De får sitt straff enligt svensk lag, och barnens pappa kan du gott låta vara i fred. Varför snokar du om honom?
Citera
2020-07-13, 21:55
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Detta är något jag befarar, alltså tror, men inte vet. Hur fan skulle hon som lever på soc annars haft råd att resa utomlands såpass ofta?

Kolla hennes instagram blandannat. Hennes Facebook var knökfull av foton från utlandsresor. Flera resor varje år..

Knökfull ?

Finns bara foton från en resa på ig och det är den till Mallorca. Och det är inte särskilt dyrt att åka en vecka på charterresa 😂 Nä, det framkommer inte nånstans att de sålt nån bp. Det var bara för deras eget höga nöjes skull...
Citera
2020-07-13, 21:57
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Detta får mig för övrigt att fundera på vem Kalle är?
En låtsaskompis, en polis, en felsägning/missuppfattning hos den som skriver ut förhöret?
Jag kan inte minnas att jag läst om någon Kalle i förundersökningen iaf.

Det måste finnas mer förhör med pojken i slasken än den som finns i FUPen. Känns väldigt märkligt om detta var enda förhöret. Försöker man inte ställa några frågor om vad som hänt?
Citera
2020-07-13, 22:03
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Nu när det finns en sökbar fup. Diagnos onormala illaluktande flytningar och slidkatarr, sensommar 2016, diagnos urinvägsbesvär och flytningar våren 2018. Vad hon gjort är illa nog, utan att det förstärks genom att gjuta olja på elden.

Ja, du har rätt.
Ett rent, nyrakat, nykissat kön är illa nog.

Jag skrev dock inget om att det skulle vara pågående underlivsproblem, men journalbladet fick det att vända sig i min mage en extra gång.
Citera
2020-07-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disktrasa12
Pappan kommer aldrig tillåta de. Känner honom väl.

Bor barnen hos pappan nu?
Citera
2020-07-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Det måste finnas mer förhör med pojken i slasken än den som finns i FUPen. Känns väldigt märkligt om detta var enda förhöret. Försöker man inte ställa några frågor om vad som hänt?

Med barn går man varsamt fram. Traggla fram detaljer och du präntar in minnen, som inte är så behagliga, hos dem för resten av deras liv. Du ser i förhöret hur svårtolkat och tvetydigt ett barns berättelse är? Efter "Kalle" gick det förbi en "zombie". Finns säkert massor med info om ditten och datten i slasken, men är infon klassad som orelevant av utredarna så... Uppgifterna där har inte heller någon betydelse för domen.
Citera
2020-07-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Bor barnen hos pappan nu?

Ja de bor hos pappan . Han är otroligt mån om sina pojkar <3
Citera
2020-07-13, 22:29
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
En teori kan vara så att CA har groomat CL genom att ge pengar (30.000) tv,laptop,telefon,ordna lägenhet m.m för att få tillgång till filmer o hennes barn.
Han har en baktanke med det hela.
Hon är gränslös och gör vad som helst för att få pengar,och behålla sin kassako. Hon tänker inte längre än att hon gör illa sina barn för pengar/saker.

Hon verkar dock ha en gräns (enligt förhör) att hon inte vill att han ska förgripa sig på dem.
Hon gör det hellre själv än att han ska göra det.

Ingen ursäkt alls,och moderkänslor måste vara noll/förträngda

Vad tror ni om det,att han groomade henne?

edit;
Alternativ 2,att båda gillade det men på olika sätt. Han pedofil,hon gillar att prova/ tänja sina gränser på sexfronten? Att hon inte är groomad,utan båda gjorde detta i samförstånd?

Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Är inne på samma spår. Lätt svagbegåvad, att fylla ett behov, att vara älskad, få bekräftelse. Troligtvis väldigt lätt att manipulera. Detta med en djup empatistörning, men vet hur man spelar rollen som vanlig mamma som älskar sina barn (se insta) Numera är bilderna på barnen borttagna men det var många emoji-hjärtan och oneliners över sin kärlek till barnen. En dubbelhet där hon kan gå bra långt att utnyttja sina barn, men ändå har en gräns där hon anser att hennes övergrepp troligtvis blir mindre om hon gör det och inte CA. Amatörpsykologen pentry har talat....

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Fast det där kan mycket väl bara vara en bortförklaring för att rikta skuld bort från henne själv. Visst gjorde hon det för hans skull (eller egentligen deras skull) men att anledningen skulle vara att hon egentligen ville skydda sina barn ska man nog ta med en stor nypa salt. Samma sak med att hon påstår att han hotat henne. Visst verkar han vara en krävande och gnällig jävel som aldrig blir nöjd (om man ser till deras konversationer) men det finns inga bevis på att han hotat. Tvärtom är det ju väldigt puttinuttigt och gulligt mellan dem under tiden som hon skickar övergreppen. Jag tror det är dom du säger. Hon är gränslös. Det spelar nog inte så stor roll vad gör perversa önskemål han hade haft så hade hon ställt upp på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag får också intrycket att hon har gjort dom här filmerna som nån slags "sexting" alltså ungefär som vanligt folk skickar nudes på sig själva. Ett mer normalt scenario är kanske att killen triggar igång tjejen att göra mer och mer saker med sig själv och fota/filma på hans uppmaning, men CL har använt barnen för att hetsa upp och tillfredsställa honom. Dom har varit helt och hållet objekt för henne, redskap för att göra "Kricke" nöjd. Otroligt vidrigt.

Hon säger väl själv ”om jag inte gör som han vill så åker han ifrån mig” ungefär?
Min analys är att hon är så otroligt rädd för att vara ensam, att hon är villig att göra bokstavligen talat allt han ber om, så länge han stannar.

Efter att ha läst förhören är jag inte ens säker på att det är Kricke hon är kär i, utan snarare pengar och tanken på de möjligheter pengar innebär. Det känns som att hela hennes vuxna liv har gått ut på att få in pengar genom stölder från allt från svärmor och vänner till arbetsplatser.

I påståendet att hon skulle göra det ”för barnens skull” alltså att annars gör han det - motsäger hon själv när hon hävdar att hon har kommit på honom minst en gång (två om jag minns rätt, men garderar mig med en) med att stoppa k*ken i munnen på pojken/pojkarna. Och stannar i förhållandet!

Att hon skulle vara kuvad o misshandlad av CA rimmar illa med att hon stjäl arvegods från hans mor. Sådana saker skulle uppröra de flesta.
Citera
2020-07-13, 22:39
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Hon säger väl själv ”om jag inte gör som han vill så åker han ifrån mig” ungefär?
Min analys är att hon är så otroligt rädd för att vara ensam, att hon är villig att göra bokstavligen talat allt han ber om, så länge han stannar.

Efter att ha läst förhören är jag inte ens säker på att det är Kricke hon är kär i, utan snarare pengar och tanken på de möjligheter pengar innebär. Det känns som att hela hennes vuxna liv har gått ut på att få in pengar genom stölder från allt från svärmor och vänner till arbetsplatser.

I påståendet att hon skulle göra det ”för barnens skull” alltså att annars gör han det - motsäger hon själv när hon hävdar att hon har kommit på honom minst en gång (två om jag minns rätt, men garderar mig med en) med att stoppa k*ken i munnen på pojken/pojkarna. Och stannar i förhållandet!

Att hon skulle vara kuvad o misshandlad av CA rimmar illa med att hon stjäl arvegods från hans mor. Sådana saker skulle uppröra de flesta.

Om jag får brodera ut mitt resonemang; vad jag baserar min tanke på gällande detta. Tidigt i tråden förklarade någon som kände henne att hon var lättmanipulerad och lätt att leda. Hon var en positiv och glad mamma som hämtade sina barn, som ändrades runt när hon blev ihop med CA. Hon började tydligen samla på sig barnporr runt denna tid också. Jagsvag är det första jag tänker. Pengar tror jag är sekundärt i sammanhanget.
Citera
2020-07-13, 22:42
Medlem
Om (när) CL åker i fängelse, var kommer hon vara folkbokförd? Antar att hon förlorar sin lägenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in