2020-07-13, 21:25
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag bara konstaterar att du hatar Sverige och svenskar trots att du försökte påstå att du bara var kritisk. Jag har inte haft några andra frågeställningar ö h t.

Citat:
Ja, jag vet att ni inte gillar Sverige och svenskar.

Ett sista genmäle från mig till dig i denna fråga - NEJ, jag hatar inte Sverige, per se, men jag hatar landet som det blivit under HBTQ-vänsterns och dumsvenskarnas härjningar med vårt förut så kära rike. Du får skilja på detta, okey?! Den som ex. varit med och röstat fram den massinvandring vi har och haft i fyra decennier de hatar jag för deras dumdryghet. Det är ju inte så att man inte haft facit under lång tid för hur det skulle bli...

Denna pandemi bara förstärker vad jag vill ha sagt - finns allt för många dumsvenskar med rösträtt och allt för många dumsvenskar i ledande positioner.
Citera
2020-07-13, 21:26
Medlem
Jag förstår inte tjafset här om munskydd.

Vill du ha ett munskydd, ja men använd ett?! Det är väl ingen som bryr sig, och skulle du få en extra blick eller två, vafan gör det?

Vill du inte använda munskydd, skit i det då, och om någon munskyddsbärare härjar på dig så skit i det?

Varför ska ni göra det så jävla mycket större än vad det är för?
Ni har dragit det till samma nivå som diskussionerna runt att bära slöja.

Eller handlar diskussionen om att ni vill att alla människor med tvång ska använda munskydd? Där ordningsmakten ska se till så att alla som rör sig ute i publika områden har ett munskydd på sig? Även barn, då många av er härjat om att ungar sprider smittan aktivt.

Då tycker jag ni är helt fel ute.
Närmre 8,000 dör en för tidigt död årligen pga luftföroreningar i Sverige.
Typ 500 får livshotande/dödliga skador varje år i Sverige pga passiv rökning.
Tusentals människor i Sverige dör varje år i sjukdomar som sprids på liknande vis som Corona.

Detta sker varje år, och de hade med tvång om munskydd gått att förebygga.

Vill ni ha lag om munskydd så kan ni ju börja rådda med det som argument istället.
Eller så förbjuder vi helt enkelt bara allt, den generella Svensken är ju enligt många här för dum för att fatta någonting utan statligt tvång.
Citera
2020-07-13, 21:27
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Tack, det är bara jag som ventilerat lite

Mycket bra - KUDOS!

Citera
2020-07-13, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ett sista genmäle från mig till dig i denna fråga - NEJ, jag hatar inte Sverige, per se, men jag hatar landet som det blivit under HBTQ-vänsterns och dumsvenskarnas härjningar med vårt förut så kära rike. Du får skilja på detta, okey?! Den som ex. varit med och röstat fram den massinvandring vi har och haft i fyra decennier de hatar jag för deras dumdryghet. Det är ju inte så att man inte haft facit under lång tid för hur det skulle bli...

Denna pandemi bara förstärker vad jag vill ha sagt - finns allt för många dumsvenskar med rösträtt och allt för många dumsvenskar i ledande positioner.
Nej, jag tycker ni borde skämmas över att använda några tusen fler döda än vanligt, varav de massinvandrade står för den stora överdödligheten, som förevändning för ert hat mot Sverige och svenskar. Skämmas.
Citera
2020-07-13, 21:29
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Jag förstår, du gillar Sverige men inte dess inhemska befolkning. Du borde skämmas.
Nja snarare så gillar jag Sverige så pass mycket att jag ogillar alla som utgör en destruktiv kraft som slipar ner landet till smågrus och smuts.
Citera
2020-07-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Bra spekulationer, gissningar och bortförklaringar istället för att inse att Sveriges inhumana coronastrategi har orsakat många människors död. Samtidigt går Sveriges ekonomi också sämre trots att Sverige inte har infört karantän.
Sveriges ekonomi hade varit väldigt mkt sämre om vi skulle gjorts om domedagsprofeter som du fick bestämma
Citera
2020-07-13, 21:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Börjar dyka upp de som får en andra omgång nu.

https://www.vox.com/2020/7/12/21321653/getting-covid-19-twice-reinfection-antibody-herd-immunity?fbclid=IwAR2YP4HefnxNWiphUChGM4nOkMwVwIem 3 h0jlx3nlfB-uRysEvY8qJcOuOU
Citera
2020-07-13, 21:32
Medlem
arbetets avatar
I Norge har man lite annorlunda corona-problem:

Færre dør – krise for begravelsesbyrå

Flere begravelsesbyrå søker økonomisk hjelp. Færre har dødd i koronakrisa, oppgir de.

https://www.vl.no/nyhet/ferre-dor-krise-for-begravelsesbyra-1.1742109?paywall=true

Citera
2020-07-13, 21:33
Medlem
Vad har finska överläkare lärt sig av Corona-vården hittills?

1. Man använder blodförtunnande i högre doser än normal. Både under sjukhusvistelsen och efter att patienten har fått gå hem. Även stödstrumpor ingår i Corona-bekämpningen för att förhindra blodproppar.
2. Hydroksiklorokin har visat sig vara verkningslöst.
3. Kortison har visat sig vara effektfullt för patienter med andningssvårigheter och som har varit på gränsen att behöva IVA.
4. Genetiken tycks ha stor betydelse för vilka som blir lindrigt sjuka/symptomfria och vilka som insjuknar allvarligt.
5. Vårdpersonalen måste vara extra försiktig när man intuberar Corona-patienter, eftersom deras lungor ofta är väldigt sköra.
6. Antalet undermåliga medicinska studier som har publicerats även i tidskrifter som normalt kan anses bära hög standard har ökat explosionsartat.
7. Om andra vågen kommer är man bättre förberedd. Men det finns en sak som har visat sig ha fler nackdelar en fördelar och det var stängning av skolorna.
8. Angående maskerna (obs ej munskydd) måste man fortfarande iakta situationen innan man kan ta ställning till deras användning i samhället.
Citera
2020-07-13, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Nja snarare så gillar jag Sverige så pass mycket att jag ogillar alla som utgör en destruktiv kraft som slipar ner landet till smågrus och smuts.
Och vilka är den här destruktiva kraften, de 10 miljoner svenskar som inte har munskydd trots att WHO tycker alla ska ha det?
Citera
2020-07-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Läste att viruset kan mutera till en mycket mer aggressiv stam än nu?

Vad händer då när hösten kommer, idioter som inte bryr sig och mentalitet ”vargen kommer”
Viruset kommer säkerligen mutera men förmodligen mot snällare variant, dom allra flesta virus gör så
Citera
2020-07-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I Norge har man lite annorlunda corona-problem:

Færre dør – krise for begravelsesbyrå

Flere begravelsesbyrå søker økonomisk hjelp. Færre har dødd i koronakrisa, oppgir de.

https://www.vl.no/nyhet/ferre-dor-krise-for-begravelsesbyra-1.1742109?paywall=true

Om norrmännen inte hade varit så kaxiga och stängt gränsen för oss hade man kunnat låta dem extra jobba här på andra sidan gränsen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in