2020-07-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
När jag läser denna artikel blir jag livrädd på hur amatörmässiga alla verkar ter sig som jobbar inom denna vård! Är de ens sjuksköterskor???
Det blir rätt makabert parodiskt att smittspårningen inleds när folk inom äldreomorgen helt slutat dö i regionen av Covid-19. Ännu mer ironiskt blir det när det är Stockholm står för notan hos lyckade Malmö men klarar inte av sitt eget uppdrag i hemregionen... Oh well, bra saker börjar falla på plats iallafall. Innebär forthoppningsvis att regionerna är preppade till tänderna till hösten.
Citera
2020-07-13, 21:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Var är bildbeviset?
Rapport eller om det var TV4 Nyheterna.
Citera
2020-07-13, 21:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Att minska smittan i Sverige med att städa offentliga toaletter med desinfektionsmedel är en utmärkt ide, men hur ofta? efter varje besök osv, det är bättre att vara försiktig och tvätta händerna.

Vem minns inte filmerna med lastbilar i Wuhan som sprayade vägnätet i centrum som visade att de inte hade koll, men tog ett steg före.

Sverige verkar inte ha någon resurs alls för att kunna genomföra desinfektion av något. Dock undrar man om detta sker på Rosenbad eller Riksdagen där de viktiga människorna finns!
Citera
2020-07-13, 21:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Är det sant!? Finns det bilder video på detta?
Rapport eller TV4 Nyheterna ikväll.
Citera
2020-07-13, 21:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du är skojig du, vapenvila kan endast ske mellan individer som kan kommunicera.

Dock är jag intresserad om du har upprättat kommunikation med COVID-19 vilket kan medföra stora framsteg för mänskligheten på jorden++

Jag utgår ifrån, att vi har en tyst, underförstådd förståelse!

OK, jag FATTAR att det kan vara "famous last words". Men vi behöver den här sommaren i frihet. Så orkar vi med, den lockdown som förhoppningsvis implementeras i höst.
Citera
2020-07-13, 21:20
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, jag vet att ni inte gillar Sverige och svenskar.
Det är snarare så att när kärleken till landet är stark så blir också kritiken stark mot det som fräter sönder landet. Kärlek är inte alltid att acceptera allt som det är.
Citera
2020-07-13, 21:20
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Well, vi spelar i C-laget just nu, isolerade från att resa och jag frågar mig själv varför kan ingen person inom regeringen uttala sig om att vi har misslyckats?

Det börjar bli tröttsamt att vara Svensk...

Som sagt, det verkar som att när vi går in i hösten/vintern 2020, så kommer många ha dött och frågan är hur munga andra?
Citera
2020-07-13, 21:22
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ann Linde dök upp på EU-möte i Belgien idag - utan munskydd!

Alla andra anlände med.
Det är väl iofs snarare en politisk hint snarare än nåt annat. Det hade ju varit närmast korkat av henne att ha munskydd om hon själv inte rekommenderat det.
Citera
2020-07-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Er det ikke Ann Linde på dette billede?:

https://www.google.dk/search?q=EU+foreign+ministers+meet+to+discuss+Hong +Kong%2C+Turkey+today&tbm=isch&ved=2ahUKEwjbgIDj9M rqAhVOCuwKHYwIBHQQ2-cCegQIABAC&oq=EU+foreign+ministers+meet+to+discuss +Hong+Kong%2C+Turkey+today&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dz LXdpei1pbWcQDFAAWABg--QCaABwAHgAgAEAiAEAkgEAmAEA&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=M68MX5ubMM6UsAeMkZCgBw&bih=672&biw=1024&cli ent=safari&prmd=inv&tbs=qdr%3Ad&hl=da-dk#imgrc=tHOdch1BS6Z-5M
Jo, det är Ann Linde, och hon har munskydd. Fake news.
Citera
2020-07-13, 21:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är väl iofs snarare en politisk hint snarare än nåt annat. Det hade ju varit närmast korkat av henne att ha munskydd om hon själv inte rekommenderat det.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jo, det är Ann Linde, och hon har munskydd. Fake news.
https://forumbilder.com/i/rX0G
Citera
2020-07-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Yngre barn verkar ha lägre smittrisk men frågan är vad de äldre barnen samt högskola/universitet kan sprida?

CDC verkar lite oroliga för det iallafall.

https://ktla.com/news/nationworld/cdc-documents-warned-full-reopening-of-schools-colleges-would-be-highest-risk-for-spreading-coronavi rus-nyt/
Hösten på inkommande och affärerna kommer vara smockat av studenter, usch!
Citera
2020-07-13, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Jo det är snarare så att när kärleken till landet är stark så blir också kritiken stark mot det som fräter sönder landet. Kärlek är inte alltid att acceptera allt som det är.
Jag förstår, du gillar Sverige men inte dess inhemska befolkning. Du borde skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in