2020-07-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men - för hundrade gången - det är sommar. Vi har vapenvila med viruset nu. Eländet kommer med all sannolikhet, att ta fart i oktober igen...

Så i Florida har alltså istiden slagit till med andra ord?
Nyheter för mig...
Citera
2020-07-12, 20:25
Medlem
30-35 grader i Florida.
Inte konstigt att viruset sprids i den fruktansvärda kylan medan våra heta 17 grader håller viruset borta....🤔🤔🤔🤔🤔
Citera
2020-07-12, 20:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hoppsan. Du sa just att "närheten till Mexiko" och "de många protesterna" förklarar den ökade virusspridningen.

Men du hade visst fel.

Bättre lycka nästa gång du klipper, saxar och citerar från fake media.

Det har jag aldrig sagt, men du missuppfattar det som vanligt och ljuger.

Det är inte andras problem att du enbart kapabel till att komma med lögner som argument.
Citera
2020-07-12, 20:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fine, vården kanske är bättre på att förebygga svårt sjuka från att bli kritiskt sjuka så att vård på IVA krävs. Men även COVID-19 patienter på vanlig avdelning störtdyker.

Nä, det är allt någon större påverkan som sker.

Antingen är våran immunitet högre eller så har viruset muterat och blivit beskedligare.

Eller också har vi passerat vecka 27, om du minns vår tidigare diskussion. Då med hänvisning till virussäsong.

Jag lovade att återkomma då.
Citera
2020-07-12, 20:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jo, men - för hundrade gången - det är sommar. Vi har vapenvila med viruset nu. Eländet kommer med all sannolikhet, att ta fart i oktober igen...

Så man får inte glädjas för viruset KANSKE kommer tillbaka i höst? Med den inställningen får man ju aldrig fira.
Citera
2020-07-12, 20:43
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Dom flesta som dött (inte alla dock) har haft så mkt underliggande så lägga dom på IVA hade knappast varit humant...
Många av dom döda harvdessutom dött av sina underliggande sjukdomar dom hade innan men skrivits som C19 eftersom dom hade det...
Därför har Sverige fått så höga dödstal, inget annat land räknat på detta sätt....
Du kan dö "med" c19 och du kan dö "pga.av" c19

Går inte att få sådana som du att förstå att all covidvård inte är respirator. Vissa anses helt enkelt inte förtjäna mediciner som blodplasma som är extremt dyrt. Att få plasma är inte ett dugg jobbigt.
Citera
2020-07-12, 20:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så man får inte glädjas för viruset KANSKE kommer tillbaka i höst? Med den inställningen får man ju aldrig fira.

Firar du att säsongsinfluensan, de vanliga förkylningarna, RSS-viruset och vinterkräksjukan, är borta för stunden..?
Citera
2020-07-12, 20:49
Medlem
Citat:
Firar du att säsongsinfluensan, de vanliga förkylningarna, RSS-viruset och vinterkräksjukan, är borta för stunden..?

Jag är definitivt glad när jag blir frisk från influensan.
Men jag antar att du direkt börjar må dåligt av att du garanterat får influensa igen förr eller senare.
Härlig livssyn verkligen...
Citera
2020-07-12, 20:50
Medlem
Nyheten idag om att en forskare eller forskarna är skeptiska till Astra Zenecas vaccin gör mig lite orolig...
Citera
2020-07-12, 20:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Dom flesta som dött (inte alla dock) har haft så mkt underliggande så lägga dom på IVA hade knappast varit humant...
Många av dom döda harvdessutom dött av sina underliggande sjukdomar dom hade innan men skrivits som C19 eftersom dom hade det...
Därför har Sverige fått så höga dödstal, inget annat land räknat på detta sätt....
Den som avlider med en covid-diagnos dör ofta av något annat, inte sällan en underliggande sjukdom som inom kort skulle ha medfört döden i alla fall.

https://www.sydsvenskan.se/2020-07-12/darfor-ar-statistiken-om-covid-19-sa-mangtydig
Citera
2020-07-12, 20:57
Avslutad
Citat:

Läste att viruset kan mutera till en mycket mer aggressiv stam än nu?

Vad händer då när hösten kommer, idioter som inte bryr sig och mentalitet ”vargen kommer”
Citera
2020-07-12, 20:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Varför skulle jag göra det då jag vanligen inte märker av dessa sjukdomar?

Nu är det däremot underbart att börja umgås, kramas och festa ihop med polare man kanske inte träffat på 4-5 månader! Underbart ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in