2020-07-10, 09:40
Medlem
vinnes avatar
Fick in S-K´s röda körsbär igår och satan vad go den var. Påminner om Red Bentangue från NL i styrkan men smäller mer på som en hård sängfösare. En del kliande som fick lösas med antihistaminer dock, men är väl vad det är.

Kan väl tipsa om den om man vill ha en jävla fin röd. Lägger upp full recension om ett par dagar, men hittills skulle väl enda nackdelen vara att paketeringen är lite mer ghetto än den gröna. Fick mail om att det var något strul med paketen, men gör ingen större skillnad för mig.

Hade tänkt köpa den gröna men den säljer ju slut hela tiden sen shoppen öppnade publikt.
Citera
2020-07-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Fick in S-K´s röda körsbär igår och satan vad go den var. Påminner om Red Bentangue från NL i styrkan men smäller mer på som en hård sängfösare. En del kliande som fick lösas med antihistaminer dock, men är väl vad det är.

Kan väl tipsa om den om man vill ha en jävla fin röd. Lägger upp full recension om ett par dagar, men hittills skulle väl enda nackdelen vara att paketeringen är lite mer ghetto än den gröna. Fick mail om att det var något strul med paketen, men gör ingen större skillnad för mig.

Hade tänkt köpa den gröna men den säljer ju slut hela tiden sen shoppen öppnade publikt.

Jag har läst alla dina recensioner och jag gillar verkligen att och hur du gjort din hemsida.
En sak som jag undrar över dock som inte framgår, hur mycket doserar du och hur ofta tar du Kratom?

Personligen har jag väldigt varierande effekt trots samma Kratom, alltid på tom mage, och väger alltid mina doser.
Därav undrar jag lite hur du doserar, du som verkar ha bra koll och hållt på ett tag antar jag?

Ibland kan jag få bättre effekt på mindre, och ibland har jag fått superbra effekt på en större dos. Känns så random för mig.
Citera
2020-07-10, 19:21
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizz0r
Jag har läst alla dina recensioner och jag gillar verkligen att och hur du gjort din hemsida.
En sak som jag undrar över dock som inte framgår, hur mycket doserar du och hur ofta tar du Kratom?

Personligen har jag väldigt varierande effekt trots samma Kratom, alltid på tom mage, och väger alltid mina doser.
Därav undrar jag lite hur du doserar, du som verkar ha bra koll och hållt på ett tag antar jag?

Ibland kan jag få bättre effekt på mindre, och ibland har jag fått superbra effekt på en större dos. Känns så random för mig.
Jag ska vara helt ärlig och erkänna att jag upplever samma sak, dock så går det att minska spännvidden på detta genom ett par enkla riktlinjer - fasta, uppehåll, kvalitet och bryta fastan.

Jag doserar personligen 2-4 teskedar per tillfälle beroende på kvalitet och effekt. Då är jag en man på ~80 pannor (kanske lite mer med tanke på coronagodiset som slunkit ner) och 190cm lång. En stark grön som Indonesian Lime är 2 tsk för en härlig energi som sparkar igång en på morgonen. En nattfösig röd som indo Cherry är 4tsk och då knockas jag tills morgonen. Allt beroende på effekt och tillfälle.

Riktlinjer som jag ger vänner och bekanta som testar för första gången är att ta en postafen och börja med en tesked. Vänta 3-4h. Därefter kan man testa 2tsk och vänta 3-4h. På så sätt hittar man en bra grundläggande dos baserat på sin vikt och ämnesomsättning. Tyvärr så kommer effekten ändå att variera beroende på dagsform, och det tycks tyvärr vara helt slumpartat. Jag misstänker att det är vanligt med hotspots i pulvret man köper, vilket innebär att visst plantmaterial är starkare än annat och att blandningen inte är helt homogen.
Citera
2020-07-12, 19:41
Medlem
Jag är helt klart för alternativmedicin och naturens apotek. Kratom-sverige verkar va inne på ett bra spår men det syns helt klart att det är gjord av någon som inte orkar läsa på utan latjar runt med droger.. Verkar vilja starta upp någon slags business Och gör en blogg där hen pratar med sig själv om sig själv.. Fett med svensk odlat kratom. Vore roligare att läsa om det och hur det är framtaget.
Citera
2020-07-12, 20:32
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
Jag är helt klart för alternativmedicin och naturens apotek. Kratom-sverige verkar va inne på ett bra spår men det syns helt klart att det är gjord av någon som inte orkar läsa på utan latjar runt med droger..
Haha, ja det har vart rätt trevligt om det bara vart att latja, men nu har det här vart ett intresse i över 15 år. Om det är något som verkar oklart eller som du tror inte är baserat på studier så får du gärna peka ut det och så klargör jag.

I övrigt så får jag bara pröjsa för detta, ca 500 spänn om året för hemsidan utan ett öre tillbaka, jag tyckte bara att det vore vettigt att ha ett tydligare forum att diskutera kratom på än flashback.

EDIT: Nu tittade jag igenom dina tidigare trådar och förstår mer varför du var lite smådryg... Aja, halvkasst försök. "Lägg en lapp i förhuden" var roligare.
Senast redigerad av vinne 2020-07-12 kl. 21:01.
Citera
2020-07-13, 13:56
Medlem
dreadpirate420s avatar
Har fått hem en enorm mängd färska löv. Någon som har tips på hur jag bäst tar tillvara dem?

Tänker torka dem och lägga i massor med plastpåsar men det kanske finns något annat man kan göra med dem?

Har inte plats att hälla ut dem på golvet så att torka dem är rätt klurigt , har dem nu i stora hinkar vid ett öppet stort fönster. Någon som har tips?
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-07-13 kl. 13:58.
Citera
2020-07-13, 13:58
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Har fått hem en enorm mängd färska Kratom löv. Någon som har tips på hur jag bäst tar tillvara dem?

Tänker torka dem och lägga i massor med plastpåsar men det kanske finns något annat man kan göra med dem?

Har inte plats att hälla ut dem på golvet så att torka dem är rätt klurigt , har dem nu i stora hinkar vid ett öppet stort fönster. Någon som har tips?
Spännande! Hur upplever du att effekten är när de tuggas färska gentemot det torkade alternativet? Skulle du uppskatta att det rör sig om en markant mängd alkaloider som försvinner? Vad är det för sort?
Citera
2020-07-13, 14:09
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Spännande! Hur upplever du att effekten är när de tuggas färska gentemot det torkade alternativet? Skulle du uppskatta att det rör sig om en markant mängd alkaloider som försvinner? Vad är det för sort?

Annorlunda helt klart, skarpare rus än torkat samt snabbare påslag. Första gången tuggade jag 3 löv och fick helt klart effekt.

När jag gör te på torkade blad så gör jag på 10 stycken som klipps ner och kokas i 20 minuter tillsammans med lime. De 10 löven blir 2 kok som dricks under typ 1 timme. I början blev jag så bäng att jag knappt kunde köra och hämta tjejen på jobb med hojen. Kör man långsamt går det men är förstås inte att rekommendera.

Har bara testat äta färsk löv några få gånger men tycker än så länge att te från torkat ger ett trevligare rus än att tugga färska löv. Ska testa att göra te på färska löv när jag kommer hem ikväll.

Har ingen aning om sort, fick en stor gren som jag fick plocka av bladen från. Tror det är en röd sort då det är neråt rus.
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-07-13 kl. 14:22.
Citera
2020-07-13, 15:36
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Annorlunda helt klart, skarpare rus än torkat samt snabbare påslag. Första gången tuggade jag 3 löv och fick helt klart effekt.

När jag gör te på torkade blad så gör jag på 10 stycken som klipps ner och kokas i 20 minuter tillsammans med lime. De 10 löven blir 2 kok som dricks under typ 1 timme. I början blev jag så bäng att jag knappt kunde köra och hämta tjejen på jobb med hojen. Kör man långsamt går det men är förstås inte att rekommendera.

Har bara testat äta färsk löv några få gånger men tycker än så länge att te från torkat ger ett trevligare rus än att tugga färska löv. Ska testa att göra te på färska löv när jag kommer hem ikväll.

Har ingen aning om sort, fick en stor gren som jag fick plocka av bladen från. Tror det är en röd sort då det är neråt rus.
Superspännande! Jag undrar hur alkaloidinnehållet skulle skilja sig från torkat. Hur fick du hela saken importerad?
Citera
2020-07-13, 16:34
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Superspännande! Jag undrar hur alkaloidinnehållet skulle skilja sig från torkat. Hur fick du hela saken importerad?

Färska löv ska inte gå att importera då de möglar i postgången.
Jag befinner mig i Filippinerna
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-07-13 kl. 16:39.
Citera
2020-07-13, 17:56
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Färska löv ska inte gå att importera då de möglar i postgången.
Jag befinner mig i Filippinerna
Kul, har själv familj och vänner där och åker dit någon gång per år. Aldrig tänkt på att jag gott kan köpa färskt där. Vart köpte du ditt?
Citera
2020-07-13, 20:16
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Kul, har själv familj och vänner där och åker dit någon gång per år. Aldrig tänkt på att jag gott kan köpa färskt där. Vart köpte du ditt?

Jag får det gratis då min tjejs bror har en granne som har 2 träd på sin mark. De själva har noll aning om att bladen går att användas till något så bladen saknar helt värde bland localsen. Det finns dock en sida som säljer kratom från Mindanao men då är det helt plötsligt Sverige priser på det hela.

Kratom kallas Mambog i Filippinerna.

https://www.philippineskratom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in