Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-28, 11:35
Medlem
Jaggermeisters avatar
Om man har hög tolerans och går på heroin dagligen (ca 1.5g/dag), kommer man få nån effekt av kratom då?

Läser att vissa strains binder ganska mkt till opioid receptorerna mu, delta o kappa.. men är det för svagt måntro?
Citera
2019-04-28, 17:01
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Om man får tag i en bra batch av Red Bali så kan man bli rätt sänkt och gabapentinen boostar ju också en hel del!
Vietnameese m speciosa är en annan favorit som man gärna tar kvällstid, gärna i kombo med Red Bali!
Hur mycket av Gabapentin respektive "Red Bali" krävs för att man skall uppleva någon form av rus?

Jag tog 3,6gram gabapentin och 3 rågade teskedar red bali totalt igår, delade upp det jämnt på tre tillfällen där jag sköljde ner det tillsammans med vatten.

Kände i princip inget positivt, så jag blir tvungen att öka idag. Hur mycket bör man öka med, för att uppleva något positivt rus?
Citera
2019-04-28, 17:32
Medlem
Har provat lite olika sorter kratom från SS nu och gillar energin/motivationen/euforin osv. Har haft slut ett tag nu, läst att en del tycker att det är dålig kvalitet från SS jämfört med från andra utrikes försäljare. Någon som har nått att säga om det, är det värt att prova köpa från utlandet eller är grejerna från SS bra? Kör med 3-4g per gång och gillar effekten av SS kratom men jag har ju inget att jämföra med så.

Har hittat en sida som skickar från Tyskland, där man även kan köpa färdiga kapslar. Vore smidigt men som några skriver ovan så är det lite oklart med lagarna kring kratom. Är kapselform olagligt men pulver i en stor påse är lagligt (konstigt)?

Någon som haft problem med tull gällande kratom i pulver och/eller kapselform?
Citera
2019-04-28, 18:27
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iCA-TiGERN
Har provat lite olika sorter kratom från SS nu och gillar energin/motivationen/euforin osv. Har haft slut ett tag nu, läst att en del tycker att det är dålig kvalitet från SS jämfört med från andra utrikes försäljare. Någon som har nått att säga om det, är det värt att prova köpa från utlandet eller är grejerna från SS bra? Kör med 3-4g per gång och gillar effekten av SS kratom men jag har ju inget att jämföra med så.

Har hittat en sida som skickar från Tyskland, där man även kan köpa färdiga kapslar. Vore smidigt men som några skriver ovan så är det lite oklart med lagarna kring kratom. Är kapselform olagligt men pulver i en stor påse är lagligt (konstigt)?

Att dela upp kratompulver i doser, tex i kapslar, är olagligt. Pulvriserade löv/växtdelar i en större förpackning är tillåtet.
Citera
2019-04-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Att dela upp kratompulver i doser, tex i kapslar, är olagligt. Pulvriserade löv/växtdelar i en större förpackning är tillåtet.
Okej tack då vet jag, får helt enkelt göra kapslarna själv om jag vill ha kapslar.
Citera
2019-04-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iCA-TiGERN

Köper helst utrikes, bättre pris och kvalitet men tycker kratomet från SS är bättre nu än det var tidigare!
Citera
2019-04-28, 20:33
Medlem
standardsvars avatar
Efter 100gram på två dagar måste jag säga att jag tycker Kratom är värdelöst.

Kombinerade med gabapenting men fick ingen effekt. Enda som hände var att jag fick äta växtdelar som smakade vedervärdigt. Nä detta var verkligen inget för mig.
Citera
2019-04-28, 20:59
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Efter 100gram på två dagar måste jag säga att jag tycker Kratom är värdelöst.

Kombinerade med gabapenting men fick ingen effekt. Enda som hände var att jag fick äta växtdelar som smakade vedervärdigt. Nä detta var verkligen inget för mig.

Trist.. vart köpte du det?
Citera
2019-04-28, 21:06
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Trist.. vart köpte du det?
Ifall jag har tolkat förkortningarna i tråden korrekt, så borde det vara den shop som benämns som SS.
Köpte "red bornio".
Citera
2019-04-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Köper helst utrikes, bättre pris och kvalitet men tycker kratomet från SS är bättre nu än det var tidigare!
Okej tack för svar
Citera
2019-04-28, 23:51
Medlem
green maeng da från ss är bästa sorten!
Citera
2019-04-29, 10:36
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Ifall jag har tolkat förkortningarna i tråden korrekt, så borde det vara den shop som benämns som SS.
Köpte "red bornio".

Okej. Tråkigt att den sög. Finns nog bättre sorter där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in