2020-07-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Bra fråga.

Knappast, haveristerna är sällan bra vittnen i en rättegång.

Såg du vägrat i sten att besvara frågor som starkt ifrågasätter dina, slutsatser, bra, taktik. Kallas strutsen.

Så svara på dessa frågor nu.
Citera
2020-07-13, 16:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Knappast, haveristerna är sällan bra vittnen i en rättegång.

Såg du vägrat i sten att besvara frågor som starkt ifrågasätter dina, slutsatser, bra, taktik. Kallas strutsen.

Så svara på dessa frågor nu.
Jag har har i princip svarat på allt och inte bara en gång.

(Angående "haverist", jo jag har märkt att i den här tråden är man väl det eller troll eller liknande om man inte följer med strömmen som en död fisk)
Citera
2020-07-13, 16:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade är helt rätt, även om vissa här nu anser han är oskyldig eftersom TR frikände honom. Nu vann ju inte domen laga kraft, så han är fortfarande misstänkt för mord. Undrar lite hur han försörjer sig. Lånar på huset? Får han lån som mordmisstänkt i så fall? Nå, bara lite funderingar.

Vet inte säkert, men jag misstänker att han fortfarande uppbär lön från Tyréns. Tror inte det är så passande, om ens lagligt, att säga upp någon mitt i ett sådant här ärende.

Tror nog att det får vänta tills allt är utrett. Däremot så var SD bortplockad på hemsidan för typ ett år sen. Minns att någon kollega (i TR, tror jag) sa att han var ansvarig för kaffemaskiner och dylikt numera. Typ "vice kontorschef", vill jag minnas? SD sa även själv (i TR) att han hade kvar sitt jobb.

Har lyssnat på allt från Rättegången minst 5-6 ggr nu. Som godnattsaga av skräck ungefär. Som framkallar mardrömmar och tinnitus på grund av pipiga ljud. Går nu tillbaka till FUP.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vet inte säkert, men jag misstänker att han fortfarande uppbär lön från Tyréns. Tror inte det är så passande, om ens lagligt, att säga upp någon mitt i ett sådant här ärende.

Tror nog att det får vänta tills allt är utrett. Däremot så var SD bortplockad på hemsidan för typ ett år sen. Minns att någon kollega (i TR, tror jag) sa att han var ansvarig för kaffemaskiner och dylikt numera. Typ "vice kontorschef", vill jag minnas? SD sa även själv (i TR) att han hade kvar sitt jobb.

Har lyssnat på allt från Rättegången minst 5-6 ggr nu. Som godnattsaga av skräck ungefär. Som framkallar mardrömmar och tinnitus på grund av pipiga ljud. Går nu tillbaka till FUP.

#TeamÅsaHiding
Det har du ju alldeles rätt i. Så har jag inte tänkt. Men visst känns det logiskt att de betalar ut lön tills han är dömd eller frikänd. Blir väl svårt att få honom att ha kunder - men det finns ju kontorsjobb han kan utföra om han blir frikänd. Nå - det lär visa sig. Själv går jag inte igenom banden igen. Och fupen är jag så trött på så jag använder den bara om jag måste dubbelkolla något.
Citera
2020-07-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har du ju alldeles rätt i. Så har jag inte tänkt. Men visst känns det logiskt att de betalar ut lön tills han är dömd eller frikänd. Blir väl svårt att få honom att ha kunder - men det finns ju kontorsjobb han kan utföra om han blir frikänd. Nå - det lär visa sig. Själv går jag inte igenom banden igen. Och fupen är jag så trött på så jag använder den bara om jag måste dubbelkolla något.

SD borde inte fått lön under häktningstiden. Det är ju också en faktor som tas med (förlorad arbetsinkomst) om han bedöms oskyldig och kräver skadestånd för häktningstiden.

https://blogg.hrsverige.nu/2014/09/26/en-medarbetare-star-under-polisutredning-vad-gor-vi/

Det blir därmed en gåta hur han kunnat få ihop inkomst för att betala huslån etc i nära ett år?
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-07-13 kl. 17:05.
Citera
2020-07-13, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Viktigt att notera att han inte är säker på när eller ens om hon lånat den i TR förhöret.

Absolut, det glömde jag.
Nä, att hon ska ha varit hos honom för både sex, tvättstugelån och snickeri borde betyda att hon varit där mest hela tiden.
Tror inte att så många trodde på honom där.
Minns inte om åklagarna påpekade att det var ytterligare nya versioner?

Annars blir det för rätten som en rimlig förklaring, vilket nog inte så många tycker om man förstår att han känner sig överbevisad med det blodiga sexet.
Citera
2020-07-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
SD borde inte fått lön under häktningstiden. Det är ju också en faktor som tas med (förlorad arbetsinkomst) om han bedöms oskyldig och kräver skadestånd för häktningstiden.

https://blogg.hrsverige.nu/2014/09/26/en-medarbetare-star-under-polisutredning-vad-gor-vi/

Det blir därmed en gåta hur han kunnat få ihop inkomst för att betala huslån etc i nära ett år?
Finns olika faktorer här att tänka på tydligen. Man måste ju försörja sig under tiden. Betala lån och andra utgifter som du mycket riktigt påpekar. Ev skadestånd för häktning kommer efter HR. Märklig situation det där. Lite av en gåta. Sånt får ju den häktade fixa själv under tiden. Men kanske han har besparingar tillräckligt för att fixa det, och anhöriga som kan ställa upp? Fan vet hur sånt här funkar.
Citera
2020-07-13, 17:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Skulle aldrig fråga dig om viktiga saker som meningen med livet, för att besvara, en sådan fråga krävs en flexibel hjärna som böjer sig och ser saker ur olika perspektiv, vilket gör dig direkt olämplig att fråga om sådant.

De obesvarade frågorna vet du mycket väl vilka, det är, men du har negligera de tidigare så föga hopp nu. Men de gör ju att ditt sk genombrott ner blir en stel hjärnas bedömning av saken.
Som jag misstänkte , inga relevanta obesvarade frågor alltså.

Som bonus ska jag dock upprepa ett par frågor jag skulle ställt till IT-forensiker Johan Eriksson vid rättegången:

När du säger att du får "liknande uppdateringar" när du lät din dator gå på tomgång under natten, menar du sådana som fanns på SD-datorn 20.29/23.34?

Om svar "ja": Varför sådant spontansurfande endast vid just dessa två klockslag under elva timmar?

Nu tror jag ju i och för sig att han på fråga 1 skulle svarat: Nej nej, jag menar synkningarna med Drive och skruttarna senare under natten.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-07-13 kl. 17:35.
Citera
2020-07-13, 17:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Jag minns att någon i tråden visade på att man kunde få någon slags ersättning som täckte vissa kostnader för boende under häktningstiden (minns inte om det gällde fängelsetid också?), det för att människor inte ska bli utan tak över huvudet när de kommer ut. Jag förmodar att detta bidrag/lån har något slags tak?
Citera
2020-07-13, 17:43
Medlem
Är det någon som vet om SDs poliskompisar är bortkopplade från mordutredningen?
Citera
2020-07-13, 17:52
Medlem
Om JG skulle bestämma sig för att berätta sanningen (om han nu vet den), får han ett mildare straff då än om han avslöjas i utredningen? För straffbefriad kan han knappast bli om han känt till sanningen. Tror någon att han kommer att lätta sitt samvete?

Eftersom jag tror att SD är den skyldige är det onödigt att påpeka att han kan vara oskyldig.
Citera
2020-07-13, 18:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Är det någon som vet om SDs poliskompisar är bortkopplade från mordutredningen?
Bra fråga. Det vore också intressant att veta vilka UWs polisbekanta är. Det är väl inte bara NWs flickväns polismamma som någon skrev varit ett stort stöd för familjen. Då UW agerat biträdande spaningsledare med såväl tillgång till mördare som avspärrad brottsplats så luktar det vänskapskorruption ala' tjänstefel.

Märk väl! Det finns något riktigt illaluktande i skandalutredningen vilket jag är övertygad kommer till allmän kännedom när utomstående så smångingom börjar gräva i detta.

Överraskningarna i mordet på Wesström är hitintills mindre än dom avslöjanden vi har framför oss.,
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-13 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in