Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
SDs Flying monkeys i tråden fortsätter två år efter LWs död att driva hans agenda; att
svartmåla LW.
Ingen av dem var änglar och felfria. LW kan dock inte längre göra fler fel, hon är mördad.
Mördaren, oavsett vem som är GM, kan fortsätta sitt liv.
Karma kommer att bita mördaren i rumpan, hårt, till slut.
Betydelse av uttrycket Flying monkeys 🐒:
“ Flying monkeys is a term used in popular psychology mainly in the context of narcissistic abuse. They are people who act on behalf of a narcissist towards a third party, usually for an abusive purpose.“
“Motives behind the narcissist's support group can be multiple. Service providers may be seduced by the narcissist's charm into taking a one-sided perspective.”
Igenkänningsfaktorn är slående i tråden även på SDs hejaklack.
Det som slår mig mest i inlägget du svarade på, är att utgå från att motivet och drivkraften för människor såsom åklagaren och rättsväsendet är hat.
Då måste man utgå från sin egen drivkraft för det man tänker och gör. Att tro att drivkraften hos andra är hat tror jag är helt fel.
Jag tvivlar på att hatet mot enskilda personer är den vanligaste drivkraften hos människor.
Jag tänker att många människor drivs av vilja att göra bra, arbeta för att komma vidare och utveckla sig. Att arbeta för det som känns positivt, rättvist och bra för flera och inte bara en själv.
Naturligtvis finns det undantag. Åt olika håll.
Men att hatet mot SD skulle vara en drivkraft hos åklagaren att få fast honom oavsett skyldig eller inte känns inte verklighetsförankrat.