2020-07-13, 14:50
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ett sådant påstående bör du underbygga med fakta för att det skall bli trovärdigt.

Det finns flera personer som passerar mordplatsen minuterna före mordet, ingen ser någon som står i korsningen.

Den ende som ser är IM, som i sammanhanget inte omöjligt blandar ihop personerna han ser.
Citera
2020-07-13, 15:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej, den sannolikheten måste anses vara obefintlig.

Inte ens Palme själv visste att han skulle gå där förrän alldeles innan.
Nej, Palme visste det inte. Men det var inte han som planerade biobesöket. Det var kanske inte ens 90 % säkert att han skulle besöka Grand, men Ingrid och Mårten hade bestämt sig och det var uppgjort att de skulle ha en gemensam biokväll. Och inget hindrar att det gjordes wt-tester på en rad alternativa platser.

Hade det kommit förhinder, t.ex. i form av sjukdom, så hade testerna gjorts i onödan förstås. Men sådant ingår i planeringen när det gäller alla projekt.

Så wt-testerna i butikerna i Skandiahuset är ett hett spår.
Citera
2020-07-13, 15:06
Medlem
Citat:
Det finns flera personer som passerar mordplatsen minuterna före mordet, ingen ser någon som står i korsningen.

Den ende som ser är IM, som i sammanhanget inte omöjligt blandar ihop personerna han ser.

Det är intressant med dessa personer eftersom det i samband med att GM skjuter OP visar att han inte kunnat ha stått där längre tid än det tar för att komma tillbaka från sin U-sväng på Olofsgatan för att hämta upp sina passagerare vid bankomaten. Jag vet inte vilket alternativ du föredrar, GM följer bakom LOP på östra sidan Sveavägen, GM korsar Sveavägen eller GM kommer inifrån Tunnelgatan. Men det bjuder jag på.

Vem IM ser kan beroeende på alternativ vara GM eller AB och mer osannolikt SE.

Däremot finns det flera observationer av en man varav några med skinnjacka som jag envisas med att kalla Dekorimamannen och som jag lika envist hävdar att IM inte såg.

Se inlägg nedan.
Citat:
Varför skall jag kommentera en tysk artikel om Dekorimamannen när vi har Granskningskommissionens rapport och dina polisförhör som klart och tydligt visar hur sex (6) vittnen sett Dekorimamannen i sin bruna skinnjacka på Sveavägen – Tunnelgatan – Luntmakargatan.

Observationerna följer i kronologisk ordning nedan:

SOU 1999:88 Polisspåret sid. 401 ff

Det är Dekorimamannens walkietalkiesamtal som blir intressant eftersom en av de två finska flickorna Anki beskriver händelsen så här enligt Lars Borgnäs:

En iskall vind drog genom Sverige sid. 450-454

Dekorimamannen blir anropad just efter kl. 23:09:26

Tidpunkten kan bestämmas genom att en av de finska flickorna uppgett att hon såg ett yngre par korsa Sveavägen bakom dem i riktning norrut.

Även Alf Lundin såg detta par.

Spaningsuppslag i grövre brottmål Utskriftdatum 86-04-28

Vid en jämförelse med Alf Lundins vittnesmål kan följande antagande göras:

Det yngre paret som korsat Sveavägen vid Dekorima kan vara samma par som möter paret Palme vid Kammakargatan.

Om vi antar att paret Palme korsar Kammakargatan 23:14:09 så skulle det yngre paret med en medelgånghastighet på 1.167 m/s ha passerat de två finska flickorna och Dekorimamannen cirka 23:10:10 eller ungefär då paret Palme lämnat biografen Grand och gått ett 25-tal meter söderut.

De möter då paret Palme ca 23:13:52 på norra sidan Kammakaregatan. Logiskt sett borde detta alltså ha skett vid sällskapet Palmes “första” promenad ca 25 m till bokhandeln, där de kommer att uppehålla sig 2-3 minuter.

Då vi nu kan anta att Dekorimannen först sågs tala i walkietalkie vid Dekorima omkring 23:09 när paret Palme lämnar biografen Grand så är det inte svårt att knyta detta till den falska polisbilen med sambandsradio som sågs vid Drottninggatan cirka 22:50 och senare vid Johannesgatan cirka 23:10.

Dekorimamannen sågs av en taxichaufför cirka 23:15

Kl. 23:15 borde ett gående par som paret Palme åtminstone ha hunnit inom synhåll från Dekorima på andra sidan Sveavägen, om det inte hade varit för uppehållet vid bokhandeln. Dekorimannen kan ha förlorat tålamodet och valt att gå över till västra sidan av Sveavägen något innan 23:15 för att se om paret Palme närmar sig.

Kl. 23:15 rapporterade polispatrullen Lants/Englund “Klart” från sin uppgift att undersöka ett inbrott i en bil vid Olofsgatan korsningen med Adolf Fredriks Kyrkogata. Detta bör ha avlyssnats via polisradio av den falska polisbilen som från Drottninggatan då hunnit till Johannesgatan och meddelas över spaningsnätet till medlemmarna i attentatsgruppen och kan vara det walkietalkiesamtal som taxichauffören såg ägde rum kl. 23:15.

Polisförhör med Ljubisa Najic
Del 1 http://www.itdemokrati.nu/page36b.html
Del 2 http://www.itdemokrati.nu/page36b2.html

Samtidigt med att Dekorimamannen befann sig på västra sidan av Sveavägen passerar några av biobesökarna som varit på samma bio som paret Palme det tomma Dekorimafönstret på sin väg mot Kungsgatan.

SOU 1999:88 Brottsutredningen i översikt 156 ff

När Dekorimamannen återvänder till den östra sidan av Sveavägen går han in på Tunnelgatan och ställer sig i tunnelbanenedgången snett emot Dekorima, men fortfarande med utsikt utefter Tunnelgatan för att se om det kommer några polisbilar längs denna.

Jan Nilsson såg Dekorimamannen någon minut efter mordet

I vittnesförhör bil. E 21 sid. 335 står det:

Lars Borgnäs ger följande version av Jan Nilssons iakttagelse:

Därmed kan jag anta att Dekorimamannen hittat något gömsle på Tunnelgatan hitom om barackerna från mordplatsen.

Nästa vittne såg mannen efter det han kommit till byggbaracken.

Lisbeth Palme såg Dekorimamannen några minuter efter mordet

Förhör med Palme, Lisbeth (...) Förhöret hållet i bostaden den 29 april 1986.

Lisbeth Palme är det andra vittnet som sett Dekorimamannen på Tunnelgatan.

Nästa vittne ser Dekorimamannen fly in på Luntamakargatan.

Sigvard Cedergren såg Dekorimamannen fly

Vittnet Sigvard Cedergren har lämnat en redogörelse för sin hemfärd denna kväll och nedan finns Granskningskommisionens sammandrag av detta.

SOU 1999:88 Utredningen avseende Christer P 793
Citera
2020-07-13, 15:06
Bannlyst
Svar till GhostOfStig m fl,

Bra, då är vi fler, vid sidan om de som haft insyn i utredningen och kan antas veta, som anser att KGB-spåret hittills bäst överensstämmer med vad som framkommit om omständigheterna kring mordet. Då kanske vi snart är tillräckligt många för att kunna anlägga betydande verkanseld mot de långsökta teoribildningar som levereras av extremvänsterns och den svenska åsiktspolisens trollfabriker och vars enda syfte i det ena fallet är att dölja gärningsmännen och misstänkliggöra den politiska oppositionen, i det andra att dölja det stormaktspolitiska spel i vilket OP var en central aktör och i båda fallen att låta attentatsmännen och deras ordergivare komma undan rättvisan. Dessa trollfabriker har enligt min mening fått stå oemotsagda på det här och andra fora allt för länge.
Citera
2020-07-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, Palme visste det inte. Men det var inte han som planerade biobesöket. Det var kanske inte ens 90 % säkert att han skulle besöka Grand, men Ingrid och Mårten hade bestämt sig och det var uppgjort att de skulle ha en gemensam biokväll. Och inget hindrar att det gjordes wt-tester på en rad alternativa platser.

Hade det kommit förhinder, t.ex. i form av sjukdom, så hade testerna gjorts i onödan förstås. Men sådant ingår i planeringen när det gäller alla projekt.

Som du skriver så ingår rekognoscering i förväg, ibland flera dagar eller veckor, för tänkbara alternativ.
Planering innebär att det är viktigare att förbereda sig för många tänkbara händelseutvecklingar
Tänkbara platser:
- LOP's bostad och OP's "arbetsplats"
- Sönernas bostäder och arbetsplatser
- Andra platser OP brukar besöka regelbundet, typ för olika aktiviteter som att spela tennis och annat
- Platser LP kan tänkas besöka tillsammans med OP eller han brukar möta henne som Sari exv.
- Partihögkvarter
- Restauranger LOP har besökt
- etc, etc,

Citat:
Från heheho's inlägg
Att Jan W hade en sådan Säpo-kontakt framgår svart på vitt av den rapport som den sydafrikanska säkerhetstjänstens Europa-ansvarige John Adam skickade till sin chef Craig Williamson i slutet av april 1986 – sju veckor efter mordet på Olof Palme.
Detta med John Adams tycker jag är intressant. Han fick enligt Aftonbladet ett hemligt brev bara tre veckor före mordet där han ombads
”...introducera oss för den person som befinner sig i positionen att göra nödvändiga bedömningar gällande genomförandet”.
Ordvalet, genomförandet, i den militära terminologin återfinns i det som kallas ”stridsplan" under avsnittet ”Beslut i stort".
Planering innebär att formulera ett beslut i stort för hur verksamheten ska bedrivas intill dess att uppdraget är löst. Beslutet innehåller en målbild och en genomförandeidé.
Sydafrika efterfrågar alltså en militär beslutsfattare, officer, som kan bedömning. Det återspeglar också att den som ställer frågan vill ha en dialog vilket också är en militär förutsättning för planering.
Planering förutsätter dialoger mellan chefer på olika nivåer.
Att det handlar om en svensk officer, major/överstelöjtnant, med dokumenterad erfarenhet av skarp tjänst, FN, är nog uppenbart då sydafrikanska säkerhetsmän med mångårig stridserfarenhet från the border war bara skulle bli arga om de sätts i kontakt med en lägre oerfaren officer.

Uppdraget till spionchefen – Aftonbladet 2001-06-21
Sydafrikas agentchef fick ett hemligt brev – bara tre veckor före mordet på Olof Palme
Den 5 februari 1986 skickade apartheidregimens säkerhetstjänst i Sydafrika ett brev till sin agentchef i Europa, kapten John S Adam i Bryssel, med följande uppdrag:

”...introducera oss för den person som befinner sig i positionen att göra nödvändiga bedömningar gällande genomförandet”.

Säkerhetstjänsten ”accepterar de kostnader som diskuterats”.

23 dagar senare mördades Olof Palme.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article25882.ab

Markstridsreglemente 1:2. Ledning. R FM MSR 1:2 Ledn FU 2013.
Planering innebär att formulera ett beslut i stort för hur verksamheten ska bedrivas intill dess att uppdraget är löst. Beslutet innehåller en målbild och en genomförandeidé.

Planering innebär att det är viktigare att förbereda sig för många tänkbara händelseutvecklingar än
att långt fram detaljplanera för en viss önskad utveckling.

Planering förutsätter dialoger mellan chefer på olika nivåer.
Källa: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://hemvarnet.se/UserFiles/Utbildningsgrupper/Bohusdalgruppen/filer/MSR_1_2_Ledning_FU_2013.pdf&ved=2ahUKEwiX2YL52cTqA hWKs4sKHSxMD9QQFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw3gfNDgCdcgZJ MAkNQD9Qpt
Citera
2020-07-13, 15:30
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jo de hade kunnat veta att det fanns en viss sannolikhet för att Palme skulle promenera Sveavägen söderut denna kväll. Särskilt som Dan K hade sagt till L-K Bergh att de hade medkonspiratörer nära Palme. Ett biobesök på Grand var aktuellt och det är fullt möjligt att det gjordes WT-tester även norr om Grand.

Nej, det kräver medspel från Lisbeth Palme och det finns inget som tyder på detta . WT-testerna i svensk hemslöjd är så osannolika att de bara leder till dimridåer. Det finns fastslaget att Olof Palme övervakats illegalt av SÄPO-folk . Där måste man börja, inte bland oliika hypoteser som saknar stöd i verkligheten.
Citera
2020-07-13, 15:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Lisbeth Palme säger själv att ”Mitt liv som hund” fanns med som alternativ till strax innan LOP lämnar bostaden. Beslutet att gå på ”Bröderna Mozart” är deras och ingen annans.
Citera
2020-07-13, 15:34
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Nu vänner måste vi hjälpas åt. Jag har nu lyssnat igenom LAC-bandet ungefär 25 gånger och stoppat varje gång jag tycker att jag kan urskilja vad folk säger.

Jag försöker alltså höra både rösterna i förgrunden och i bakgrunden.

Jag har kursiverat där jag är osäker/ där det är ohörbart för mig.

Så här långt har jag kommit. Hjälp till!

LAC-BANDET/ FÖRSÖK ATT HÖRA

BRUS

LAC svarar: 90 000.

Ljungqvist säger sin klassiska replik: Ja det är mord på Sveavägen.

BRUS

LAC säger: … prata med polisen.

Man säger: Ja.

BRUS

LAC säger: Mord på Sveavägen.

Man säger: siffror (1 0 0 nånting)

Man säger: Ja.

BRUS

Man säger: Tror taxikillen håller på och ringer.

BRUS

Man säger: Ja det är bra.

BRUS

Man säger: Kan va två.

BRUS

Man säger: Han va väl runt 40.

BRUS (röster)

Man säger: Hörde ba ett skott.

BRUS

Man säger: Försvann då/Det är han då

BRUS

Man säger: Såg ni hur han såg ut?

BRUS

Man säger: ohörbart för mig

BRUS

Man säger: …försvann

BRUS

Man säger: Måste ha en läkare (han säger ”lekare”, stockholmare/upplänning)

BRUS

Man säger tydligt: Du måste ha sett nåt.

BRUS OCH SIGNALER (röster svagt i bakgrunden)

Man säger tydligt: Såg du var han tog vägen?

LÄNGRE TYSTNAD (det låter som om någon ”lagt tystnad” över röster)

Man säger: …såg hur han sprang ner i…

BRUS

BRUS

Man säger tydligt: Ja. (ej Ljungqvist, rösten låter som SE)

BRUS OCH SIGNALER

BRUS OCH SIGNALER (röster svagt i bakgrunden)

Man säger tydligt: Har´u signalement på den där killen? (Ljungqvist)

BRUS

Man säger: Stor huva

BRUS OCH SIGNAL

Man säger: Mössa

BRUS OCH SIGNALER

Man säger tydligt: Han är här.

Kvinna hos polisen säger ”Polisen”

BRUS

Kvinna hos polisen säger ”Hallå”

BRUS (röster svagt i bakgrunden)
Väldigt bra initiativ att återvända till LAC-bandet igen. Finns all anledning till nya försök att höra vad som sägs och framför allt att försöka hjälpas åt.

Jag har min egen gamla sammanställning sen tidigare. Bifogar den här nedan med vissa kommentarer. Mina tidsstämplar stämmer inte med de ni använt, men jag vet inte vilken version ni utgått från, finns ju ett dussintal filer som cirkulerar. Mina tider stämmer med den här:

https://www.youtube.com/watch?v=5_iIg3li9TQ

Jag tycker det går att urskilja Jan-Åke Svenssons röst och skånska dialekt ett antal gånger, har därför namngett de uttalandena. Övriga är förstås väldigt osäkra eftersom det finns så lite att jämföra med. Se efterföljande inlägg om vilka som ev. var på platsen.

*

00:05: Sonja Teir (LAC): 90.000

00:07: Leif Ljungqvist: Ja, det är mord på Sveavägen.

00:10: Sonja Teir (LAC): Prata med polisen...

00:12: Sonja Teir (LAC): Mord på Sveavägen

00:14: LAC?: Nu?

00:15: LAC?: Ett, noll, två...

00:16: LAC?: Ja?

00:16: ...håller på och ringer
[hos LAC eller Jan Andersson?]

00:17: Det är bra.
[Hos LAC? Väldigt mörk obekant röst.]

00:20: Såg ni...?

00:21: Han vart skjuten?

00:21: Näe, jag vet inte...
[ljus Stockholmsdialekt]

00:22: ...nä va, för jag hörde bara ett skott...
[ev. samma som föregående?]

00:24: Jan-Åke Svensson: ...han sprang nerför...

00:27: Ja, och jag sprang mot...
[ev. samma som "Näe, jag vet inte" och "hörde bara ett skott"?]

00:28: Mmm...

00:30: Jan-Åke Svensson: Dom sprang ner åt det där hållet [eller: däråt?]

00:32: Du måste ha sett nåt? [Jan Andersson eller Hans Johansson?]
[Jan Andersson nämner i Tingsrätten att "vi" frågade Björkman "du måste ha sett nånting, va"]

00:34: ...det finns... [högst osäkert?]

00:35: [högst osäkert, låter som "...konst utan folk, va"]
[Tolkning: dvs att det inte är nån konst att skjuta Palme om han saknar vakter?]

00:39: Såg du var han tog vägen? [Jan Andersson?]

00:40: Jan-Åke Svensson: Ja han sprang in där...

00:41-01:01: AVBROTT

01:01: ...nånting ... [?]

01:02: Jan-Åke Svensson: Jo han... han sprang ner i ... i den smalare gränden...

01:05: Ja... [Leif Ljungqvist?]

01:13: Tror taxikillen håller på och ringer också [om dom inte svarar där, så...]
[Jan Andersson?]

01:19: Leif Ljungqvist: Har du signalement på den där killen, då?

01:21: Nej... [Jan-Åke Svensson eller Anders Björkman?

01:22: Såg du...

01:22: Luva, mössa... [Anders Björkman?]

01:27: Han är här... [Hans Johansson?]

01:28: Telefonist: Polisen.

01:31: Telefonist: Hallå?
Senast redigerad av bibbarsmuts 2020-07-13 kl. 15:49. Anledning: fel
Citera
2020-07-13, 15:37
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Yes! "Stor huva..mössa" är det.

Vet inte om det låter som samma person som säger "han vart skjuten". Ska lyssna igen.

Resten måste vi kolla mot förhören.

Vittnena berättar ju själva vad de gör direkt efter skotten. En riktig härva att börja nysta i för att få fram ett schema och ställa det mot bandet. Antar/hoppas att PU redan gjort det. Men det lär vi inte få veta så det är bara att sätta igång. Även här behöver vi hjälpas åt.

Vi har

LL
JA
AB
JÅS
AD
HJ
ungdomarna i HJ:s bil

Per Vallin kom väl rätt tidigt också. Hur är det med Bengt Palm? Pratade han med nån?

Och sen har vi då SE som barndomsvännen hör. Man skulle vilja veta exakt vad han kopplar till SE.

Jan Andersson säger ju i tingsrätten att han pratade med en man som var iklädd keps 50-60 år + säger i förhöret februari 87 att han såg SE på mordplatsen.

Jan Andersson satt väl kvar i bilen och pratade i så fall med SE från bilen.
* Män på mordplatsen som ev. kan höras på LAC-bandet:

Anders Björkman
Stig Engström
Leif Ljungqvist
Jan Andersson (i Ljungqvists bil)
Jan-Åke Svensson (pratar skånska)
Hans Johansson (ganska lik Leifs röst)
Stefan Glantz (upptagen vid kroppen)
Anders Ersson (tröstar Lena Bäsen)
Bengt Israelsson
Bengt Palm
Anders Delsborn
Åke Larsson (taxin med Anna Hage)
Per Vallin (kommer över från västra sidan)

övriga?

* Jämförelsematerial, Tingsrätten:

Dag 9:

Anders Björkman - 01:23-01:49 - ung, ljus, lite försynt, innerstadsdialekt, men kantiga R
Anders Delsborn - 01:55-... - distinkt, halvmörk, typisk Stockholmsdialekt
-

Dag 10:

Leif Ljungqvist - 00:01-00:42 - klar, distinkt medelålders röst, Stockholmsdialekt
Jan Andersson - 01:00-01:20 - ljus, nasal, raspig, söderdialekt m lantligt inslag
Jan-Åke Svensson - 01:40-02:06 - ljus, ung, lite släpig NÖ-Skånedialekt
Hans Johansson - 02:07-02:39 - ganska lik Leifs röst men hetsigare, Stockholmsdialekt
Senast redigerad av bibbarsmuts 2020-07-13 kl. 15:49. Anledning: fel
Citera
2020-07-13, 15:40
Medlem
H24s avatar
Citat:

Tidsschemat stämmer.

23.15 - Dekorimamannen (brun skinnjacka) observeras av en taxichaufför på Sveavägens västra sida.
23.17 - Dekorimamannen observeras av finska flickorna på Sveavägens östra sida.
23.18 - Vittnen passerar ett tomt hörn efter att Dekorimamannen lämnat platsen.
23.19 - Gärningsmannen (svart rock) anländer och observeras av Inge Morelius.
Citera
2020-07-13, 15:44
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
* Män på mordplatsen som ev. kan höras på LAC-bandet:

Anders Björkman
Stig Engström
Leif Ljungqvist
Jan Andersson (i Ljungqvists bil)
Jan-Åke Svensson (pratar skånska)
Hans Johansson (ganska lik Leifs röst)
Stefan Glantz (upptagen vid kroppen)
Anders Ersson (tröstar Lena Bäsen)
Bengt Israelsson
Bengt Palm
Anders Delsborn
Åke Larsson (taxin med Anna Hage)
Per Vallin (kommer över från västra sidan)

"Greken"?
övriga?

* Jämförelsematerial, Tingsrätten:

Dag 9:

Anders Björkman - 01:23-01:49 - ung, ljus, lite försynt, innerstadsdialekt, men kantiga R
Anders Delsborn - 01:55-... - distinkt, halvmörk, typisk Stockholmsdialekt
-

Dag 10:

Leif Ljungqvist - 00:01-00:42 - klar, distinkt medelålders röst, Stockholmsdialekt
Jan Andersson - 01:00-01:20 - ljus, nasal, raspig, söderdialekt m lantligt inslag
Jan-Åke Svensson - 01:40-02:06 - ljus, ung, lite släpig NÖ-Skånedialekt
Hans Johansson - 02:07-02:39 - ganska lik Leifs röst men hetsigare, Stockholmsdialekt
Greken kom till MP alldeles för sent för att kunna höras på LAC-bandet.

https://drive.google.com/file/d/1Cn0bGlpmaTYn7eXgQJ9wwZzOS_kHeK9u/view
Citera
2020-07-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Varför sade då Dag Andersson på 30-årsdagen 2016 att man skulle utreda ett åttiotal WT-iakttagelser? Om de redan var utredda ett antal gånger genom åren som du skriver. Där vi minns att Ölvebro ihärdigt förnekade att det förekom någon med WT.

För mig tyder det snarare på att de var outredda fram till 2016. För varför skulle DA ljuga om det?

Visst är det så. Där finns mycket stora oklarheter om flera WT iakttagelser och det finns naturligtvis en bärande anledning att man ej redovisat identiteten på kodnamn Föllinge och de andra som skulle varit där och som vittnen helt ovetande om relevansen rapporterat som pågående med radiotrafik och inte minst Sigges ofiltrerade ialttagelser som kan stämma mycket väl med dem han påstod sig ha iakttagit under förflyttning mot mordplatsen.

Det finns också andra uppgifter inifrån polisen att en knarkspanare hämtades upp helt nära inpå mordet invid mordplatsen. Till det kommer långvariga uppgifter från trovärdiga källor om fritidsspanande poliser som delvis korrelerar med DF:s uppgifter om Barbro och Lennartgruppernas aktiviteter (SB) med påståenden om mycket mer avancerade grejer än WT men där han svär dem fria och numera säger att det pågick en samarbetsoperation mellan militära underrättelseenheter KSI och Säpo riktad mot Sovjetiska intressen. Naturligtvis vet han inte mer än så om den aktionen.

Det är alltså rena folksamlingarna som opererar. OK fram med namnen om de inte har med saken att göra! Kommer det att ske? Har vi namnen och deras vapeninnehav och deras ev tänkbara motiv kanske det framträder ett väldigt tydligt mönster för var och en. Mönster som man inte kommer runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in