2020-07-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja sant. Men bra drag att komma upp fort på en så stor väg men som du säger så ser det ut att vara en överraskning för de andra där. Sen bara det är ju så pass konstigt att de kan ha dragit på sig intresse redan där. Räcker ju med att någon ser det där för att bli intresserad och är det en vanlig patrullerande polisbil så är det ju påhäng direkt. Visst, går ju att använda Kallen, men med fem pers i bilen är det ju inte det enklaste att genomföra en flyktplan om man även får påhäng direkt.

Exakt!

Blir nästan besviken på hur oproffsiga de har varit och så mycket som gått snett. Om detta beror på att de är nya killar med och att de är i ett annat land som kan öka stressen en del eller att de bara helt enkelt Inte är rutinerad nog.
Citera
2020-07-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran3310
Min gissning på vem som är vem om vi ska gå efter personerna som blev/är häktade.
https://forumfiles.com/72D0B3F2ob/F61F7B9B-312B-4373-9B7B-4DDDB8722BAA_jpeg
A = Abbe
H= Benj4min aka "25 åringen från Hallonbergen"
M vid flyktbilen = Makkan
P= Panda
M= M4nsor
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Citat:
Det låter som en mycket trolig förklaring. Helt enig med dig.
+1!!!
Citat:
(...) Edit: såg ditt svar nu. Då tror vi samma. Vore intressant att veta mer om hallonbergenshunon (Benj4min) och hur han spelar in i det här. Om nån sitter på info: posta i tråden.
Japp!
Citat:
Det låter som en mycket trolig förklaring. Helt enig med dig.
+1!!!
Citat:
(...) Edit: såg ditt svar nu. Då tror vi samma. Vore intressant att veta mer om hallonbergenshunon (Benj4min) och hur han spelar in i det här. Om nån sitter på info: posta i tråden.
Japp!
Citera
2020-07-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strikerbyn
Top tier shithousery måste jag säga att kalla sig för dansken
Citat:
Ursprungligen postat av Strikerbyn
Jag har för mig att Musse och Dansken är kusiner.
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
”Dansken” antar jag är mansor, är de något nytt smeknamn han fått?
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Det skulle kunna vara så, jag undrar mest bah om mansor (dansken om ni vill kalla han så) är släppt?
Någon som vet om M4ansor sitter fortf??
Citera
2020-07-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Det är inte film på skjutningen, det är film på offren några minuter efter skjutningen
Du syftar på balkongfilmen som vi nu disuterar från Berlingske Tidende? Right?
Citera
2020-07-13, 15:10
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Någon som har adressen till brottsplatsen? Så att man kolla runt i google maps om var bilen kom ifrån och liknande

Sennepshaven 52 ser det ut som om du googlar och kollar.

Om man rullar på google maps så ser man en polisbil och en polis vid brottsplatsen tror jag. Undra om inte googlebilen körde direkt dagarna efter morden.

Så som Gucci och Franky hade parkerat så hade de planerat att kunna fly från parkeringen. Stod med nosen ut där man skulle köra in. Kolla man första artikeln i den här tråden så verkar ambulansen ta hand om Franky ungefär vid korsningen till Peberhaven. Så då måste de flytt åt det hållet. Så de måste sprungit mot de hållet flyktbilen kom ifrån men bakom garagehusen utan att sett varandra.

Skyttarna måste då ha kommit bakom parkeringen och från andra hållet. Nästan bakom fastigheterna. Hur skulle de annars ha överraskat dom och flytt utan korsat varandras väg.
Senast redigerad av FreeOJ 2020-07-13 kl. 15:44. Anledning: Redigerat med uppdaterad information
Citera
2020-07-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Du syftar på balkongfilmen som vi nu disuterar från Berlingske Tidende? Right?
Nej, det finns video på när vittnen filmar stället några minuter efter de flydde me audin, de filmar även franky
Citera
2020-07-13, 15:30
Medlem
Sennepshaven 40-60 tror jag det ska vara
Citera
2020-07-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Någon som vet om M4ansor sitter fortf??

Tror alla som blev häktade sitter i väntan på rättegång annars skulle de stå i medierna, då detta är ett stort uppmärksammat fall o medierna har koll på allt.
Citera
2020-07-13, 16:04
Medlem
Citat:
Nej, det finns video på när vittnen filmar stället några minuter efter de flydde me audin, de filmar även franky
Fuck vilket äckligt beteende! Blir allt mer vanligt, så till den milda grad att folk står ivägen för blåljuspersonal och blir förbannade för att de inte får filma ifred... Vet du om det framgår tydligare var Franky hamnade?
EDIT
Såg nedanstående...
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
(...) Kollar man första artikeln i den här tråden så verkar ambulansen ta hand om Franky ungefär vid korsningen till Peberhaven (...)
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2020-07-13 kl. 16:09.
Citera
2020-07-13, 16:53
Medlem
Citat:
Sennepshaven 52 ser det ut som om du googlar och kollar.

Om man rullar på google maps så ser man en polisbil och en polis vid brottsplatsen tror jag. Undra om inte googlebilen körde direkt dagarna efter morden.

Så som Gucci och Franky hade parkerat så hade de planerat att kunna fly från parkeringen. Stod med nosen ut där man skulle köra in. Kolla man första artikeln i den här tråden så verkar ambulansen ta hand om Franky ungefär vid korsningen till Peberhaven. Så då måste de flytt åt det hållet. Så de måste sprungit mot de hållet flyktbilen kom ifrån men bakom garagehusen utan att sett varandra.

Skyttarna måste då ha kommit bakom parkeringen och från andra hållet. Nästan bakom fastigheterna. Hur skulle de annars ha överraskat dom och flytt utan korsat varandras väg.
Det stämmer nog, här kan man också se att bilen var parkerad i någon utav av adresserna från 40-60, samt att som du säger kollar man på 52an så ser man poliser etc
https://forumfiles.com/f7J9DeF2o5/E0061CF1-7996-42C6-9520-30033F9ECBE1_jpeg
Citera
2020-07-13, 16:57
Medlem
Citat:
Om ert spekulativa händelseförlopp stämmer så kanske B med bilen enbart åker fast pga dna på vapnet eller ratten som finns dokumenterat på video.

Kan förklara varför han greps senare. Hans jobb kanske var att föra in vapnet till Danmark och därför inte hade span på sig på samma sätt som de andra.

Tycker fortfarande de andra två hade meningslös jobb för att närvara. Att plocka pengar och göra rånet hade de andra kunna göra själva.

Finns det någon som kan spara video på fil? Innan tidningen tar bort den eller låser den bakom ett pluskonto.

Ja de två var helt överflödiga. Det hade nog gått smidigare med bara tre på plats (1 i bilen, 2 skyttar och insamlare) och troligen mindre snack på plats också.
Citera
2020-07-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran3310
Exakt!

Blir nästan besviken på hur oproffsiga de har varit och så mycket som gått snett. Om detta beror på att de är nya killar med och att de är i ett annat land som kan öka stressen en del eller att de bara helt enkelt Inte är rutinerad nog.

Säkerligen mycket stress och var planen lite konstig från början med 5 på plats är det ju ännu fler att hålla koll på och koordinera med. För omständligt på platsen. Bättre att de gjorde annat i så fall ju. Några få som öppnar upp och avslutar alla direkt och rafsar ihop och drar hade nog tagit mindre tid så detta blev lite halvdant. Men men ambitionen var ju hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in