2020-07-13, 14:40
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
"Chefen berättar vidare att Ca*ita började få annat beteende sista veckan hon jobbade. Hon körde bland annat runt kompisar under tjänstgöringstid sista veckan. En kväll larmade annan personal om att Ca*ita stod på en vårdtagares balkong och betedde sig konstigt. Men när Chefen kom till platsen hade Ca*ita avlägsnat sig.Personal som tjänstgjorde samtidigt hade konstaterat att Ca*ita inte var nykter."
FUP längst ner på sid 1278,och början på sid 1279

OK, Carita har alkoholproblematik också.

Någon som vet om Carita någonsin skött ett jobb ? Hon har jobbat på Willys, Netto och Lunnagårdens äldreboende, misskött sig på samtliga ställen.

Finns det månne fler arbetsplatser än de ovan nämnda där fröken Carita kaosat ?
Citera
2020-07-13, 14:54
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
CL har väl inte ens uttryckt någon önskan om att träffa barnen (åtminstone inte i förhör)?
CA har ju uttryckt viss bitterhet över att Carita har gjort så att han inte får träffa ungarna.

Sen så är det väl mycket möjligt att man diskuterar sådant med häktespersonal o inte vid polisförhör - jag vet inte hur det funkar...

Alltså, vi vet ju inte vad hon känner eller har pratat med förhörsledarna eller annan personal om. Förhör är ju förhör kring brottsligheten och inget kuratorssamtal. Frågan är om det gått upp för dem båda att det finns en påtaglig risk (/möjlighet) att de inte kommer få se röken av sina barn förrän de är vuxna, kanske inte ens då.
Senast redigerad av Don.C 2020-07-13 kl. 14:56.
Citera
2020-07-13, 14:58
Medlem
Citat:
Enligt tråden så är han inte Guds bästa barn (tydligen dömd för stöld 2018 eller något sådant).
Men det är ju ljusår från detta.

Och ibland kan man göra jävligt dumma saker även om man är förälder.
Men jag hoppas att detta är en väckarklocka för honom - att han inser att det enda som betyder någonting i denna värld, är ens barn.
Att han tar sitt ansvar och ser till att dessa små pojkar får behålla en förälder.
Och om han känner att han inte kan ta det ansvaret så hoppas jag att han kontaktar socialtjänsten och ber om hjälp (allt för att undvika ännu ett Lilla Hjärtat-fall).

Ok, hoppas han är på banan idag. Och som du skriver; att han måste kontakta socialtjänsten om han känner att han inte kan ta ansvaret över pojkarna. De måste få en chans till ett bra liv. Tycker så otroligt synd om dem. Födas till ett liv i kaos. Inget barn ska få utstå detta.
Citera
2020-07-13, 15:13
Medlem
Citat:
Detta får mig för övrigt att fundera på vem Kalle är?
En låtsaskompis, en polis, en felsägning/missuppfattning hos den som skriver ut förhöret?
Jag kan inte minnas att jag läst om någon Kalle i förundersökningen iaf.

Kanske han kallade CA för Kalle, det låter ju lite likt Krille om någon nu kallade honom för det?🤔
Citera
2020-07-13, 15:17
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna123456789
Kanske han kallade CA för Kalle, det låter ju lite likt Krille om någon nu kallade honom för det?🤔

Ja, Carre o Krille kallades väl kärleksparet? Carre är jag helt hundra på, o CAs mailadress var väl kriille någonting..?

Carre är inte långt från Kalle - särskilt om man inte kan uttala R så bra. Tänker på att han sade ”jag djickte kisset”.
Då blir det typ Cajje..?

Edit: CL sade ju vid flera övergrepp/våldtäkter ”jag måste”, och hon frågade pojken om han behövde kissa.

”Pojken: Mmmmm det är väl nu när ni men Kalle men kallade sa att jag skulle kissa igen nu.
FL: Vem sa det?
Pojken: Kalle.
FL: Just det.
Pojken: Då måste jag göra jämt för att Kalle sa det nu igen.”

Edit två: såg nu att läkaren som undersökte pojkarna heter K@lle, och han bad om urinprov.
Senast redigerad av OroligLantis 2020-07-13 kl. 15:46. Anledning: Tillägg
Citera
2020-07-13, 15:22
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Jobbade Carita i hemtjänsten eller på vanligt äldreboende ?
På fråga till Chefen var i kommunen Ca*ita tjänstgjorde så är hemtjänsten indelad i tre grupper och Ca*ita tjänstgjorde i samtliga. Ca*ita var där hon behövdes. Eftersom hon hade körkort kunde hon smidigt förflytta sig mellan olika ställen. Hon använde då kommunens bil
Ca*ita jobbade mest dagtid. Det var nog upp till 75% i arbetstid. Hon jobbade från Maj-19 till mitten på Juli-19. Hon anställdes som timvikarie inom Mullsjö kommuns hemtjänst.
FUP s.1278

Kränkande fotografering (filmning) skedde 14e Juni 2019
FUP s.1277
Citera
2020-07-13, 15:31
Medlem
När man läser smsen från pojkarnas pappa till Carita så ser man ju att han reagerar som en normal pappa skulle (han är chockad men klart tydlig med att det inte är okej, fattar inte ens varför någon skulle vilja ha video på när hon antastar pojken). Då får man ha i åtanke att han bara vet att hon betett sig ”olämpligt” och inte att hon våldtagit dom. Samt så säger hon ju att hon inte vågar säga att det är Christian som velat ha filmerna för hon är rädd för vad pappan skulle göra mot honom. Att pappan skulle vara en dålig förälder för att han blivit dömd för stöld ser jag ingen anledning till. Speciellt inte när man läser förhören med förskolelärarna. Så nu hoppas jag att pojkarna har det bra då dom endast har ”pappaveckor” nu.

Jag var en av dom som naivt trodde att Carita enbart gjort detta för att tillfredsställa Christian men att hon kanske inte ville egentligen, tills jag läste om när hon satte sitt äckliga kön mot pojkens ansikte och när han GRÄT så sa hon ”smaka smaka, smaka”. Det var bland det värsta jag läst i FUP:en...
Citera
2020-07-13, 15:39
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Alltså, vi vet ju inte vad hon känner eller har pratat med förhörsledarna eller annan personal om. Förhör är ju förhör kring brottsligheten och inget kuratorssamtal. Frågan är om det gått upp för dem båda att det finns en påtaglig risk (/möjlighet) att de inte kommer få se röken av sina barn förrän de är vuxna, kanske inte ens då.

Yrkade åklagaren på tolv år? Om hon döms till det är hon ute om åtta, o då är äldste sonen tolv o yngste tio..?
Så jodå, hon kommer med minst 99% sannolikhet få träffa dem innan de är vuxna.

Skulle inte förvåna mig om hon får träffa dem under fängelsevistelsen också - det är ju så viktigt med de biologiska banden.
Citera
2020-07-13, 15:39
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
På fråga till Chefen var i kommunen Ca*ita tjänstgjorde så är hemtjänsten indelad i tre grupper och Ca*ita tjänstgjorde i samtliga. Hon anställdes som timvikarie inom Mullsjö kommuns hemtjänst.
FUP s.1278

Kränkande fotografering (filmning) skedde 14e Juni 2019
FUP s.1277

Tack. Mullsjö alltså. Var det på samma enhet där Edvin Gyllensvan jobbade som kock ? Bodde Carita i Mullsjö hos sina fosterföräldrar då eller hos kompisen i Habo ?

När var det som Carita jobbade på vårdhemmet Lunnagården i Eksjö ? Var det året innan ? Skötte hon sig där ?
Citera
2020-07-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
När man läser smsen från pojkarnas pappa till Carita så ser man ju att han reagerar som en normal pappa skulle (han är chockad men klart tydlig med att det inte är okej, fattar inte ens varför någon skulle vilja ha video på när hon antastar pojken). Då får man ha i åtanke att han bara vet att hon betett sig ”olämpligt” och inte att hon våldtagit dom. Samt så säger hon ju att hon inte vågar säga att det är Christian som velat ha filmerna för hon är rädd för vad pappan skulle göra mot honom. Att pappan skulle vara en dålig förälder för att han blivit dömd för stöld ser jag ingen anledning till. Speciellt inte när man läser förhören med förskolelärarna. Så nu hoppas jag att pojkarna har det bra då dom endast har ”pappaveckor” nu.

Jag var en av dom som naivt trodde att Carita enbart gjort detta för att tillfredsställa Christian men att hon kanske inte ville egentligen, tills jag läste om när hon satte sitt äckliga kön mot pojkens ansikte och när han GRÄT så sa hon ”smaka smaka, smaka”. Det var bland det värsta jag läst i FUP:en...

Vart i fup läste du detta?
Citera
Medlem
Citat:

Åh det är så smärtsamt att läsa. Tårarna bara väller fram nu. Stackars fina barn. Hur sjuk kan man bli!!?? Hoppas de får det stöd de behöver nu.
Citera
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ja,det är vidrigt. Hemskt att hon fortsätter fast pojken gråter också.

Två störda personer hittade varandra. Han låtsas vara normal,men är det inte. Hon låtsas inte,hon visar till alla att hon inte är normal

Hoppas samtliga barn får höra sanningen om deras förälder när de blir äldre,och att de kan bearbeta detta.

Jag har läst många,många FUP,men den här är hittills den vidrigaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in