2020-07-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Hon jobbade på Lunnagården i Eksjö, men bodde då i Nässjö. Det står att hon hade betett sig märkligt på en balkong, men inget om att hon var full.

Jobbade Carita i hemtjänsten eller på vanligt äldreboende ? Det stod att Carita körde omkring med kompisar i jobb-bilen. Dessutom stal hon en kodläsare från Willys, helt oanvändbar sak annat än i jobbsyfte.

Carita är en femme fatale, som strular ordentligt i alla situationer. Hon struntade dessutom i att förlänga sitt körkort.

Christian är ett pervo, men det är inte bevisat att han förgrep sig på barn, bara att han uppmanade till övergrepp. Christian har tydligen fungerat i samhället till skillnad från struliga Carita.
Han har fungerat i samhället enbart för att han är en manipulativ psykopat. Enligt boken. Socialt omtyckt, välskött, ordningsam. Men med ett fruktansvärt inre och en mkt sjuk hjärna. Hur skulle man kunna misstänka denna fantastiska kille?
Citera
2020-07-13, 13:24
Medlem
Visst är det så att alla filmer spelas upp där i åhörarsalen under rättegången?
Citera
2020-07-13, 13:25
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Christian blev nog mer upprörd över frihetsberövandet än Carita.

Christian klagar på att han inte har nåt liv på häktet, han kan inte jobba och får inte träffa sina barn.

Carita däremot har inget att förlora, hon får gratis mat och husrum, slipper stjäla och låna pengar för att få vardagen gå ihop.

Undrar om han (och hon också för den delen) tror att de kommer få träffa sina barn. Självklart upp till nuvarande vårdnadshavare om de vill besöka fängelset och låta barnen träffa sina föräldrar. Undrar hur de tänker. Även om de har blivit utsatta så tror jag nog de undrar var mamma och pappa är, speciella de minsta. En stor tragedi är det.
Citera
2020-07-13, 13:39
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Hon jobbade på Lunnagården i Eksjö, men bodde då i Nässjö. Det står att hon hade betett sig märkligt på en balkong, men inget om att hon var full.

"Chefen berättar vidare att Ca*ita började få annat beteende sista veckan hon jobbade. Hon körde bland annat runt kompisar under tjänstgöringstid sista veckan. En kväll larmade annan personal om att Ca*ita stod på en vårdtagares balkong och betedde sig konstigt. Men när Chefen kom till platsen hade Ca*ita avlägsnat sig.Personal som tjänstgjorde samtidigt hade konstaterat att Ca*ita inte var nykter."
FUP längst ner på sid 1278,och början på sid 1279
Citera
2020-07-13, 13:52
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets123
Tack! Hm, den sista repliken har jag läst. Verkar missat en del viktigt. Får göra en uppladdning och gå igenom vid tillfälle.

Jag kan inte copy-paste från mobilen, så får skriva av. Först frågar pojken vid ett antal tillfällen ”kan vi gå nu?”
Sedan tar de en paus i förhöret.
Tillbaka i rummet:
FL: och nu har det nästan hunnit bli lite... Jag ska se om vi kan... Så ska det ju vara.
Pojken: Jag kissade.
FL: Vad bra
Pojken: Jättemycket.
FL: Jaha.
Pojken: Jag fick mycket kiss.
FL: Vad bra.
Pojken: Jag djickte kisset.
FL: Gjorde du det?
Pojken: Mmmm

Sedan pratar de lite om zombies, klistermärken och någon Kalle som säger att pojken måste kissa -
Pojken: Mmmmm det är väl nu när ni men Kalle men kallade sa att jag skulle kissa igen nu.
FL: Vem sa det?
Pojken: Kalle.
FL: Just det.
Pojken: Då måste jag göra jämt för att Kalle sa det nu igen.

Sedan blir det lite prat om varför FL har på sig skor, pojken vill skriva sitt namn o lite annat. Pojken tycks även lägga sig ned i fåtöljen.

FL: ”Ska du ligga ner? Mmmm. Då vill jag ju också veta” XXXX =en bit censur
Pojken: Jag kissar på min pappa.
FL: Du kissar på din pappa.
Pojken: Mmm mmm. Bara kissar på pappa.
FL: Mhm
Pojken: Der var bara det. Nu är det slut.
FL: Vad menar du nu?
Pojken: Nu är det slut.
FL: Vad är det som är slut?
Pojken: Det sagan är slut.
FL: Vad sa du?
Pojken: Jag vill inte prata mer. Vi kan väl jag vill ha en paus.
FL: Mmm. Jag ska bara fråga när du berättar att du har kissat på din pappa hur kommer det sig att du gjorde det?
Pojken: Det bara kom kiss där på pappa.
Pojken: Nu... Jag vill pausa nu.
Citera
2020-07-13, 14:05
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Även om det inte syns i förundersökningen. Är jag helt säker på att det pågår utredningar med barnen i detta nu. Allt annat vore skam, de behöver jobba med dem i många år! Kanske de börjar minnas o prata om hur det var när alla va sambos.. Den där Emma borde socialen sätta järnkoll på!

Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19
Precis, funderar över samma sak. Kommer barnen få den hjälp nu som krävs? Vem står upp för dem? Dysfunktionella människor ska inte få röra sig bland dessa pojkar. De behöver klarsynta och trygga vuxna omkring sig i denna svåra och brutala situation.

Det hoppas jag verkligen!
En sådan utredning sköter väl socialtjänsten (åtminstone fram tills det misstänks ha förekommit olagligheter)?
Om socialtjänsten får fram något så gör de en polisanmälan.

Polisen gör alltid en orosanmälan till socialtjänsten vid exempelvis våld i nära relationer, om det finns barn i familjen.
Så om de inte har slagit på stora trumman och gör ytterst noggranna utredningar i detta fall, där föräldrarna har våldtagit barn/styvbarn, så kan socialtjänsten stänga ned helt o hållet.
Citera
2020-07-13, 14:08
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Han har fungerat i samhället enbart för att han är en manipulativ psykopat. Enligt boken. Socialt omtyckt, välskött, ordningsam. Men med ett fruktansvärt inre och en mkt sjuk hjärna. Hur skulle man kunna misstänka denna fantastiska kille?

Det finns gott om manipulativa psykopater ute i samhället, många av dem jobbar som jurister, politiker och affärsmän.

Dessa manipulativa psykopater har ett fruktansvärt inre, men de brukar fungera bra socialt på ytan och är oftast smarta nog att inte klanta till det. Dvs. liten belastning för samhället.

Christian är en sadist med skevt sexliv och barnporr i datorn, men han jobbade, betalade sina räkningar och ser skillnaden på ditt och mitt.

Carita däremot är en kriminell luffare som fuskar, stjäl och ljuger hela tiden, dvs en sådan som passar bäst på anstalt.

Christian trodde nog inte att han hans barnporr och uppmanan till övergrepp skulle leda till häktet. Så klart bra att det även blir kännbart straff för den säger åt någon att begå brott utan att själv vara aktiv i handlingen.

Vare sig Manson eller Hitler dödade någon personligen.
Citera
2020-07-13, 14:09
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
I Förhöret med M*lin J*hanss*n visas ett foton hennes dotter till henne, bland annat när flickan är naken uppfattar jag det som. Är dessa bilder från Caritas telefon? Samt att en till flicka visas upp. Någon som kan förklara som förstått bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Ja det stämmer, bilderna är maskerade och föreställer dottern vid soffan men även 1 bild i hennes egen säng.. M säger att det är möjligt att dottern var naken, det händer ibland att barn klär av sig liksom.. vad jag (om jag inte missminner mig) tolkade det som var att bilderna fanns i bådas telefon (C&C)

CL fotade väl ”allas” ungar? M@lins, några småbarn vid ett poolparty, t.o.m S@ndras, Christ0ffers o T0bias barn samma kväll som de senare snodde datorn o lämnade in till polisen?
Citera
2020-07-13, 14:14
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Undrar om han (och hon också för den delen) tror att de kommer få träffa sina barn. Självklart upp till nuvarande vårdnadshavare om de vill besöka fängelset och låta barnen träffa sina föräldrar. Undrar hur de tänker. Även om de har blivit utsatta så tror jag nog de undrar var mamma och pappa är, speciella de minsta. En stor tragedi är det.

CL har väl inte ens uttryckt någon önskan om att träffa barnen (åtminstone inte i förhör)?
CA har ju uttryckt viss bitterhet över att Carita har gjort så att han inte får träffa ungarna.

Sen så är det väl mycket möjligt att man diskuterar sådant med häktespersonal o inte vid polisförhör - jag vet inte hur det funkar...
Citera
2020-07-13, 14:21
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag kan inte copy-paste från mobilen, så får skriva av. Först frågar pojken vid ett antal tillfällen ”kan vi gå nu?”
Sedan tar de en paus i förhöret.
Tillbaka i rummet:
FL: och nu har det nästan hunnit bli lite... Jag ska se om vi kan... Så ska det ju vara.
Pojken: Jag kissade.
FL: Vad bra
Pojken: Jättemycket.
Pojken: Jag fick mycket kiss.
FL: Vad bra.
Pojken: Jag djickte kisset.
FL: Gjorde du det?
Pojken: Mmmm

Sedan pratar de lite om zombies, klistermärken och någon Kalle som säger att pojken måste kissa -
Pojken: Mmmmm det är väl nu när ni men Kalle men kallade sa att jag skulle kissa igen nu.
FL: Vem sa det?
Pojken: Kalle.
FL: Just det.
Pojken: Då måste jag göra jämt för att Kalle sa det nu igen.

Sedan blir det lite prat om varför FL har på sig skor, pojken vill skriva sitt namn o lite annat. Pojken tycks även lägga sig ned i fåtöljen.

FL: ”Ska du ligga ner? Mmmm. Då vill jag ju också veta” XXXX =en bit censur
Pojken: Jag kissar på min pappa.
FL: Du kissar på din pappa.
Pojken: Mmm mmm. Bara kissar på pappa.
FL: Mhm
Pojken: Der var bara det. Nu är det slut.
FL: Vad menar du nu?
Pojken: Nu är det slut.
FL: Vad är det som är slut?
Pojken: Det sagan är slut.
FL: Vad sa du?
Pojken: Jag vill inte prata mer. Vi kan väl jag vill ha en paus.
FL: Mmm. Jag ska bara fråga när du berättar att du har kissat på din pappa hur kommer det sig att du gjorde det?
Pojken: Det bara kom kiss där på pappa.
Pojken: Nu... Jag vill pausa nu.

Detta får mig för övrigt att fundera på vem Kalle är?
En låtsaskompis, en polis, en felsägning/missuppfattning hos den som skriver ut förhöret?
Jag kan inte minnas att jag läst om någon Kalle i förundersökningen iaf.
Citera
2020-07-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Det hoppas jag verkligen!
En sådan utredning sköter väl socialtjänsten (åtminstone fram tills det misstänks ha förekommit olagligheter)?
Om socialtjänsten får fram något så gör de en polisanmälan.

Polisen gör alltid en orosanmälan till socialtjänsten vid exempelvis våld i nära relationer, om det finns barn i familjen.
Så om de inte har slagit på stora trumman och gör ytterst noggranna utredningar i detta fall, där föräldrarna har våldtagit barn/styvbarn, så kan socialtjänsten stänga ned helt o hållet.

Ja det krävs verkligen att de slår på stora trumman. Känner att jag skulle kunna förbarma mig över dessa pojkar. Allt är dock lätt i tanken men svårt i praktiken. Jag hoppas och ber för att deras biologiska pappa finns vid deras sida och är en bra pappa.
Citera
2020-07-13, 14:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19
Ja det krävs verkligen att de slår på stora trumman. Känner att jag skulle kunna förbarma mig över dessa pojkar. Allt är dock lätt i tanken men svårt i praktiken. Jag hoppas och ber för att deras biologiska pappa finns vid deras sida och är en bra pappa.

Enligt tråden så är han inte Guds bästa barn (tydligen dömd för stöld 2018 eller något sådant).
Men det är ju ljusår från detta.

Och ibland kan man göra jävligt dumma saker även om man är förälder.
Men jag hoppas att detta är en väckarklocka för honom - att han inser att det enda som betyder någonting i denna värld, är ens barn.
Att han tar sitt ansvar och ser till att dessa små pojkar får behålla en förälder.
Och om han känner att han inte kan ta det ansvaret så hoppas jag att han kontaktar socialtjänsten och ber om hjälp (allt för att undvika ännu ett Lilla Hjärtat-fall).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in