2007-05-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Malmö har väl killar upp till 40 bast, men de vi talar om nu är födda runt 90.
Varför finns då inget organiserat värt namnet? Intresse verkar ju ändå finnas, malmö har trots allt rotat fram fler dressers än alla andra allsvenska lag tillsammans de senaste åren och varje gång man är på besök står 17-åriga invandrarkids och viftar med armarna vid andra sidan bängen.

"jeaae men keom dåe. skau vie köera eller?"

Inget ont om dig - ni har säkert ett gäng vanliga, icke-retarderade, människor också.
2007-05-24, 00:26
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopie
Varför finns då inget organiserat värt namnet? Intresse verkar ju ändå finnas, malmö har trots allt rotat fram fler dressers än alla andra allsvenska lag tillsammans de senaste åren och varje gång man är på besök står 17-åriga invandrarkids och viftar med armarna vid andra sidan bängen.

"jeaae men keom dåe. skau vie köera eller?"

Inget ont om dig - ni har säkert ett gäng vanliga, icke-retarderade, människor också.

Nu vet jag inte, men fått för mig att du är bajare. Och det var inte så många månader sedan TR åkte upp till sthlm med ca 30 man och körde mot er.

Jag har faktiskt inte upplevt så mycket dressers som du påstår, utan tycker det är mer tvärtom. Men så står jag inte längre på ståplats längre.
2007-05-24, 02:59
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Jag har faktiskt inte upplevt så mycket dressers som du påstår, utan tycker det är mer tvärtom. Men så står jag inte längre på ståplats längre.

Jag står fortfarande på ståplats och där är minsann inga sk "dressers". Dock så var det rätt många då vi var i Helsingborg, iaf utanför puben där vi samlades.
2007-05-24, 05:31
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
jag var på matchen, det var ju gratis och jag hade inget annat för mig. jag är neutral men vad jag kunde se så retade Boisarna upp Malmö innan matchstart, drygt 10 malmöpågar gick in på Bois sektion och började kaxa, ca 10 Boisare tände till och det blev slagväxling i ungefär 1 minut, malmö blev förnedrade, nån av deras fick bäras bort efteråt.

Det var en bra summering av det hela. Men som någon nämde var det malmös yngre, dock var även boisarna yngre så det var en sjyst fight.
Hade nu även fler BoISare hoppat in hade väl malmö-killarna fått skylla sig själv. Man kan ju inte "storma" en läktare och sen klaga på nummer..
2007-05-24, 05:36
[quoute]citerar någon på ett annat forum:

Citat:
Slagsmål tio minuter innan avspark när ett par ur Malmös yngsta firma går in och kaxar med vad jag ser som La capo. Bois grabbar kommer då fram och de börjar gruffa. Snabbt hoppar ett antal fler malmö in på plan och studsar över på bois sektion varpå slagväxling börjar. Håller kanske på i en halv minut.[/quote]

Det var ingen som hoppade in på plan, man kunde lugnt gå mellan alla sektioner på arenan
2007-05-24, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Helt riktigt. Fotboll är en sport för män.

Snackar vi om fotbollspelare eller sk äkta fans?
2007-05-24, 08:54
Medlem
Eastons avatar
Det lär ju hända saker i Landskrona idag. Malmö möter Bois borta i svenska cup spelet, och efter händelserna mot bunkeflo.
2007-05-24, 17:26
Medlem
feldgraus avatar
Ett antal inlägg raderade för OT och trams. Skärpning! /MOD

/feldgrau
2007-05-25, 13:32
Medlem
vedo_TM87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ett antal inlägg raderade för OT och trams. Skärpning! /MOD

/feldgrau

fan mod kan du inte låta oss ha vårt roliga ibland
bara ibland
2007-05-25, 14:11
Medlem
http://www.norrkoping.expressen.se/Nyheter/1.693426

ultras nord AIKs nya firma? dom måste väl skämta..
2007-05-25, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie

Eller hur?! Men sedan när är media välinformerade??? Kommer ihåg när vi (IFK) var uppe på söder -98 mot Bajen och det efteråt publicerades artiklar där pressen kunde berätta om anledningen till själva namnet "firma" bland grabbar. De kallar sig detta efter John Grishams roman "The Firm - Firman"som är ett bolag med stor makt och som skaffar mer makt med tvivelaktiga metoder. Snacka om insatta.....
2007-05-25, 16:06
Medlem
nilfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie

Haha.. Det är osäkert om dom ens finns kvar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in