• 1
  • 2
2020-07-13, 08:41
Medlem
Från wiki:

"Stockholms läns idiotanstalt, från 1911 Stockholms läns sinneslöanstalt, 1942–1955 Skol- och arbetshemmet, var en vårdinrättning och skola för utvecklingsstörda i nuvarande Upplands Väsby."

"I ett reglemente för anstalten står att man skulle ta emot ”sådana idiotiska eller sinnesslöa barn, som ehuru de ej kunna draga något egentligt gagn av de allmänna skolorna, dock äro i någon mån mottagliga för bildning och undervisning.”

Med tanke på hur många sinnesslöa invandrare från Afrika och Arabvärlden som just nu sabbar skolgången för normala barn, är det inte dags att separera dessa från den normala skolan?
Med en IQ som i många fall inte ens når upp till 70, vilket är den gräns vi har för att avgöra om någon lider av intellektuell funktionsnedsättning, så har dessa barn ingen förutsättning att klara en normal skolgång i Sverige. Låt dessa stackare få den hjälp de behöver i en annan skola: Idiotanstalten.
Citera
2020-07-13, 08:43
Medlem
Väldigt hård retorik. Jag kan sträcka mig till att barn och ungdomar med funktionsvariationer till viss del ska hållas avskilda från andra barn och ungdomar då jag lever utifrån parollen "lika barn leka bäst".
Citera
2020-07-13, 08:45
Medlem
lemonzhellos avatar
Vi har ju redan särskola och träningsskola?
Citera
2020-07-13, 09:00
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Vi har ju redan särskola och träningsskola?
Ja, och då är ju frågeställningen egentligen varför dessa efterblivna inte skickas dit i större utsträckning.

Till exempel så har vi en fåne från något menaland som går i min dotters klass. De har nu gått ut trean men han klarar fortfarande inte ettans matte. Han klarar ingenting annat heller. Men gå kvar i klassen, det får han
Citera
2020-07-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja, och då är ju frågeställningen egentligen varför dessa efterblivna inte skickas dit i större utsträckning.

Till exempel så har vi en fåne från något menaland som går i min dotters klass. De har nu gått ut trean men han klarar fortfarande inte ettans matte. Han klarar ingenting annat heller. Men gå kvar i klassen, det får han

Tekniskt sätt inte efterblivna. De vill bara inte leva som dig.
Citera
2020-07-13, 09:10
Medlem
BorisBalkans avatar
Tycker rasforskning isf kan vara bra.
Citera
2020-07-13, 09:18
Medlem
Sverige har blivit mentalsjukhus där patienterna driver sjukhuset..

Så det behövs kanske inte ett sjukhus i sjukhuset...
Citera
2020-07-13, 09:18
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Inte leva som mig...? Inte vilja lära sig menar du?
Citera
2020-07-13, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Tekniskt sett så är de efterblivna om de har en IQ under 70, vilket det tyvärr är många som har.
Citera
2020-07-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gretasgodeman
Tekniskt sett så är de efterblivna om de har en IQ under 70, vilket det tyvärr är många som har.

Tacksam om du kan presentera en källa på deras IQ.
Citera
2020-07-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Inte leva som mig...? Inte vilja lära sig menar du?

Du lever som du lär, och lär av att leva. Så de vill helt enkelt inte leva som dig.
Citera
2020-07-13, 09:41
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Regeringen arbetar dessvärre i motsatt riktning där man ska "blanda" så mycket som möjligt - Diversity is our greatest strength. Somalier med en IQ under 70 skall gå med svenska barn. Detta för att det skall gynna de somaliska barnen. Det gör det kanske men alltid på de svenska barnens bekostnad. Utbildningsnivån måste anpassas till de långsammaste. Som ett brev på posten blir vänstern flumskola realiserad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in