Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jaja. Klart alla 500 miljarder dollar gick till Trumps hotell. Vi säger så. Det är mer än halva USAs militärbudget. Men så är det nog.

Kanske det var 1000 miljarder. Eller varför inte 10000 miljarder? Du har rätt och är inte längre att betraktas som en byfåne. 500 miljarder dollar. Bara ca tre gånger Sveriges BNP. Fan Trump kan nu starta en egen nation. Han drar in mer pengar än Californien.
Jag tror säkert att fler kommer bli smittad, men jag bryr mig mer om individuell frihet än statliga mandat och direktiv. Däremot är jag glad över att dödstalen minskar drastiskt.
Verkar som du inte ens förstår konceptet av en fråga, vart tog dessa miljarder vägen som skulle vara COVID-19 pengar?
Varför skulle de inte vara spårbara för?
En sak är säker dock, någon drastisk minskning är det då inte, men det ändrar sig snart med tanke på alla dessa smittade som trumpen varit delaktig i att öka med sina rallies.
Galet svag och inkompetent president trumpen är, hur kan någon vara så vek och vända sitt folk och medborgare ryggen i en så stor kris som detta.
Individuell frihet innebär död, hade man inte haft en så svag och inkompetent president, så kanske riktiga råd hade kunnat kommer ur trumpens mun och man kunde hålla smittspridningen på såpass låg nivå att sjukvården hann med,
men ICKE!!!
Hade man haft en president som agerade på hemmaplan och när smittan var uppenbar.
Istället för prata om mirakel och dödliga kurer, så kanske sjukvården hade haft möjligheter att rädda mer liv.
En galet svag och inkompetent president detta är och en katastrof för det Amerikanska folket.