2020-07-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blahblahblah123
Hmm va väl dock att han kissade på pappa och inte tvärtom om jag inte missminner mig? 🤔
Men i vilket fall betyder det ju att det måste vara så utan kan bero på det han faktiskt varit med om.
Om du påstår att han inte vill det så är det väl bra att kunna backa upp det påståendet istället? För vad jag vet och sett så vill pappan deras absolut bästa och är en grym pappa . (vilket man absolut kan vara trots att man haft andra svårigheter) !
Säger du det så!! Barnet sa så som jag skrev!
Citera
2020-07-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
I så fall är det ju jättebra! Med tanke på att ett av barnen sa: Pappa kissade i min mun.

Jag kissar på pappa sa han.
Väldigt otäckt och misstänksamt höra sånt uttalande men med tanke på hur CL har hållt på så kan det ju förknippas med det.

Kommer ihåg fallet om lilla flickan Karly som misshandlades av sin styvfar och dog till slut.
Hon hade sagt till dagisfröken. Min pappa slår mig alltid. Däremot var hon alltid glad när pappan kom och hämtade. Bad att pappan skulle komma och hämta henne istället för mamman.
Visade sig att det var styvpappan som misshandlade henne.

Angående det CA pratar om att pappan ej vill ha hjälp så verkar detta faktiskt handla om konversation de haft långt innan utredningen.
Då CA och CL tyckte att barnet va jobbig och sa konstiga saker. Typ som" han har nog adhd, behöver hjälp "
Pappan tyckte nog "det är inget fel på min pojk, han har minsann ingen diagnos, behöver ingen hjälp eller medicin " Kanske barnet mådde mycket bättre då han var med sin pappa pga han kände sig älskad av pappan men ej av CL
Citera
2020-07-12, 19:17
Medlem
Vilken sida är FUP på?
Citera
2020-07-12, 19:44
Medlem
Citat:
Spela roll det är barnens bästa det handlar om BARNENS bästa! Fundera lite på den saken du med............Barnens BÄSTA......

Lilla Hjärtat dog, "Sofie" i Borlänge inspärrad och isolerad, Yara i Karlskrona ihjälslagen, "Barnen i Mark" etc. etc... Barnens bästa? Jodu... Man kan vara naiv, obeläst eller bara allmänt blåögd. Kommunaltjänstemän i Borlänge hade inte ens problem med att att trampa på vår grundlag för att försöka dölja sina tillkortakommanden.
Beroende på kompetens hos småpåvarna i de lokala förvatningarna, kan det bästa för barnen faktiskt vara att hålla välmenande, men inkompetenta instanser, på en armlängds avstånd. Trivs barnen hos sin far kanske den bästa hjälpen är att låta dem fortsätta ett vanligt liv hos honom.
Citera
2020-07-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Jag kissar på pappa sa han.
Väldigt otäckt och misstänksamt höra sånt uttalande men med tanke på hur CL har hållt på så kan det ju förknippas med det.

Kommer ihåg fallet om lilla flickan Karly som misshandlades av sin styvfar och dog till slut.
Hon hade sagt till dagisfröken. Min pappa slår mig alltid. Däremot var hon alltid glad när pappan kom och hämtade. Bad att pappan skulle komma och hämta henne istället för mamman.
Visade sig att det var styvpappan som misshandlade henne.

Angående det CA pratar om att pappan ej vill ha hjälp så verkar detta faktiskt handla om konversation de haft långt innan utredningen.
Då CA och CL tyckte att barnet va jobbig och sa konstiga saker. Typ som" han har nog adhd, behöver hjälp "
Pappan tyckte nog "det är inget fel på min pojk, han har minsann ingen diagnos, behöver ingen hjälp eller medicin " Kanske barnet mådde mycket bättre då han var med sin pappa pga han kände sig älskad av pappan men ej av CL

Jag tror som du.. barn säger oftast inte rakt ut hur det ligger till, kan ju faktiskt vara så att pojken råkat kissa ner sig hos pappan efter allt han varit med om.. vill inte ens fundera över vad som hänt under tiden CL Och CA bodde ihop... man läser ju också att förskolefröken ger sin bild att pojken är lättsammare under pappaveckan , gladare och medan det är mammas vecka är det många utbrott, blir inte glad vid hämtning/lämning..
Citera
2020-07-12, 19:51
Medlem
Citat:
Säger du det så!! Barnet sa så som jag skrev!

Har du ens läst fup undrar man ju då?

"Jag kissar på min pappa"
"Du kissar på din pappa."
"Mm mm ... Bara kissar på pappa"
...........
...........
.........
"Mmm... Jag ska bara fråga när du berättar att du kissat på din pappa hur kommer det sig att du gjorde det?"
"Det bara kom kiss där på pappa "

Ordagrant.
Du har uppenbarligen mycket att bidra med här 😴
Citera
2020-07-12, 19:52
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Kanske finns det läckor någonstans!!! Kanske vem vet?? Joo jag vet men kanske inte du. Som någon skrivit härinne typ: sök och finn och gräv och hitta.

Så din källa är grävning, och inte förundersökningsmaterialet?
Citera
2020-07-12, 19:55
Medlem
Citat:

Vad får dig att tro att det verkar handla om en tidigare konversation? Står det i FUP någonstans? Man hoppas ju innerligt att det är så, att han är en bra pappa som vill sitt barns bästa och ge honom hjälpen han behöver🙏🏻
Citera
2020-07-12, 19:57
Medlem
Citat:
Utan direktiv eller efter direktiv lika sjukt och äckligt såklart. Likaså allt hon gjort oavsett läggning, nämnt detta innan men ja, tar det igen så eftersom du verkar vilja missförstå den biten.

Ja såg det" han svalde allt" "massor kom in" fyyy faan så vidrigt....helt jävla sjukt. Det va då han svarade "såg ut som det va jämte " o hon svarar " va du skrev ju (emoji o hjärta) som om att det handlade om nån jävla hemläxa och hon skulle få godkännt av honom. Det är min uppfattning iaf.
Men lika sjuka/hemska båda två som kan göra så mot barn, det är min åsikt.

Såg ett meddelande där hon skriver nåt du nämnde om en överraskning och han ska få full tele men sen vet jag ej om det framstod vad det handlar om? Tele är en förkortning för nåt? bor i Spanien mer än havla mitt liv nu så kanske ej känner till alla förkortningar eller nya slangord

Tele lär ju betyda telefon. Andra överraskar sin partner med en blombukett, men CL fyllde hans telefon med övergreppsmaterial...
Citera
2020-07-12, 19:58
Medlem
Citat:
Det tror jag INTE hon ljugit om! Däremot massa annat men inte den saken.ALDRIG att EH inget visste om. Jag tror hon deltagit i en hel del som CA tände på typ Pisseriet på varandra och annan skit....Hon är inte en oskyldig stackars ovetande kvinna det är jag säker på!

Citat:
Och VARFÖR tror ni att han inte vill ha hjälp????? Stanna upp där lite och fundera på den saken!!!
VARFÖR vill man inte ge sina barn den absolut bästa hjälp de kan få för att bearbeta detta??
Fundera lite på den saken..... Varför

Du anser/tror/vet att de är fler inblandade i detta eller?
Citera
2020-07-12, 20:00
Medlem
Citat:
Kanske finns det läckor någonstans!!! Kanske vem vet?? Joo jag vet men kanske inte du. Som någon skrivit härinne typ: sök och finn och gräv och hitta.

Tycker ni isåfall kan meddela detta till polisen nu direkt om det är något ni vet eller misstänker, väldigt allvarligt brott detta.
Citera
2020-07-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna123456789
Vad får dig att tro att det verkar handla om en tidigare konversation? Står det i FUP någonstans? Man hoppas ju innerligt att det är så, att han är en bra pappa som vill sitt barns bästa och ge honom hjälpen han behöver🙏🏻

Jo han CA pratar om att barnet var så tjatig och bara gråter och skriker hela dagar. CL kunde inte ens natta honom. Det gick dock bättre med CA enligt CA själv.
Men när han pratade med pappan om det så höll han inte med. Det framkom som det var hans oro angående barnets tjatandet och beteende som CL och CA tyckte var jobbigt som var anledning att ta hjälp.
Det var liksom inte på tal om nuläget eller övergreppen då, så därför uppfattar jag det så men kan ju ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in