2020-07-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonehard
Jag undrar hur deras mage är på söndagar. Kör de en helsittning på skithuset för att försöka få ut veckans demoner, eller har de ingenting att ge? Eller har de bajsrutiner som vanliga människor?

Fibrer är inget som prioriteras, så det blir mer som att ”tömma en vadarstövel” ungefär.
Minns själv i tidigare år när man höll igång flera dagar på raken men till sist va dax att gå på dass, då va d inga fasta fina korvar som man kunde skriva hem till mamma om....
Citera
2020-07-12, 11:17
Medlem
Pallestroms avatar
Viktigast är att dricka, inte äta.
Så enkelt är det.
Citera
2020-07-12, 11:18
Medlem
Bbobis avatar
Som dricker väl säkert på tom mage vilket gör dom fullare och sen nåt litet på natten?

Sitter man på nån bänk hela dagarna bara så klarar man sig nog på mindre?
Citera
2020-07-12, 11:24
Avslutad
Jag tror att matintaget varierar med generation. Äldre alkisar äter gröt, sill, falukorv och liknande ”gubbmat” eftersom som tillhör en generation som ser falukorvsmackan som mer riktig mat än exempelvis falafeln. Yngre alkisar äter nog oftare chips, pommes och annan enkel och billig mat som inte tar någon nämnvärd tid att tillreda och kan köpas på Ica. Falafel brukar också vara riktigt billigt och kan med fördel ätas på stående fot. Jag har svårt att se en 28-årig parkbänksriddare äta makrill i tomatsås.
Citera
2020-07-12, 11:41
Medlem
Man slafsar i sig brödlimpan som man haft till att sila T röd med.

Citat:
många sliter ihop pengar för varje öl
Det är möjligt, men dom flesta har väl socbidrag eller förtidspension?
Senast redigerad av The13 2020-07-12 kl. 11:44.
Citera
2020-07-12, 11:57
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAMESFJ0NG
Du har ett eget litet Coop som får slut på folköl å falukorv på Söndagar?

Jag tror att du ljuger.

Min som i min lokala.

Men ja, jag har en egen liten Coop under sängen
Citera
2020-07-12, 12:04
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Det är ju faktiskt intressant att man aldrig ser någon ur A-laget sitta med en macka, korv med bröd, påse chips eller något överhuvudtaget att äta på sin bänk.
Kanske beror på att man aldrig skulle få äta i fred utan att dryckeskamraterna skulle gnälla om att dom inte ätit på en månad?
Citera
2020-07-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axegrinder
Jag har suttit på många sunkkrogar och pizzerior i mina dar men ALDRIG någonsin sett en alkis beställa in någonting att äta. Det kan gärna inte vara en ekonomisk fråga för krogalkisarna då de ändå sitter där ständigt och måste dricka för minst 400-500:- per dag. När det gäller parkalkisarna har jag en gång sett en gubbe äta en banan och en annan gång bevittnat en kraftigt berusad man inhandla två enheter makrill i tomatsås, men thats it! VAR, VAD och NÄR äter a-laget?!?

Från måndag till lördag är det fullt med alkisar i mitt närområde, ju närmre Systembolaget de sitter ju trasigare är de samtidigt som vissa aktörer väljer mer avlägsna och natursköna områden där de dricker sina öl med någon slags värdighet - den sistnämnda kategorin respekterar jag och min son som vinkar glatt ifrån barnvagnen varje dag när vi gå förbi. Förutom på söndagar. Jag ser inte EN ENDA drinkare på söndagar, VAD GÖR DE PÅ SÖNDAGARNA?!? Kan de inte köpa en dubbel laddning på lördagen så det räcker till dagen efter? Är helt införstådd med att många sliter ihop pengar för varje öl men samtidigt ser jag andra som glider ut med två kassar fullproppade med Pripps Blå Sju komma Två. Men på söndagar är det som sagt inte en käft ute. VARFÖR?!

Vore tacksam om någon kunde bringa klarhet i alkisarnas generella matvanor och förehavanden på söndagar

Tack på förhand
Tror inte de äter så mycket tyvärr. Kanske inte nyttiga grejer iallafall.
Citera
2020-07-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Man kan vara utan mat i varannan dag och ibland dagar i rad om man är tung alkis. Alkohol innehåller energi. Det är därför man får b12 vitamin sprutan på avgiftingen.
B1 (tiamin) är det viktigaste för dem.
Citera
2020-07-12, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det är ju faktiskt intressant att man aldrig ser någon ur A-laget sitta med en macka, korv med bröd, påse chips eller något överhuvudtaget att äta på sin bänk.
Kanske beror på att man aldrig skulle få äta i fred utan att dryckeskamraterna skulle gnälla om att dom inte ätit på en månad?
Så är det säkert. Det är säkert också samma skäl till varför herrarna i A-laget alltid köper sina sjukommatvåor en och en. Kommer man ut i parken med tio starkisar lär ”kompisarna” vilja tigga/låna. Får dom inte smaka blir det bråk och kanske till och med knytnävskamp. Bäst då att köpa varje enhet för sig och inta i avskildhet eller med andra som också bara har en enda burk.

Hashtagg A-lagshacks.
Citera
2020-07-12, 12:15
Medlem
theshades avatar
Jag är alkis som försöker sköta mig och vara nykter och kan säga att ju mer jag dricker desto mindre äter jag. Kroppen säger ifrån eftersom alkoholen pajar magen. Dålig aptit är bara förnamnet. När jag dricker blir det som en lucka där jag kan äta efter ett par öl, då jag känner mig någorlunda normal, mellan att jag är bakis/abstinent, innan jag blivit full.

Då kan jag trycka i mig lite pizza eller vad som helst men det blir sällan tillräckligt. Ölen mättar ju en del så jag brukar inte känna hunger. När jag väl känner hunger så kopplar hjärnan det till öl snarare än föda. Törstig? Drick öl. Hungrig? Drick öl? Stressad, trött, arg, ledsen, glad? Drick öl. Osv.

När jag var som värst åt jag inte på 4-5 dygn utan drack bara en massa öl från morgon till kväll. Innan dess åt jag motsvarande en eller ett par mackor om dagen, under lång tid. Det säger ju sig självt att man inte kan leva så och jag hamnade ju på sjukhus. När jag väl nyktrade till fullkomligt skrek kroppen efter energi. Bönade och bad om att få en sockerbit från kafferummet vilket jag fick.

Får alltid ett enormt sötsug i allmänhet när jag slutar dricka, i ett par veckor. Men i en drick-period ersätts liksom precis alla kroppsliga sug av alkoholsug. Utom suget efter kvinnor då som faktiskt är som värst innan jag blir full men det är OT.

Edit: På söndagar köper jag folköl och får helt enkelt dricka och pissa mer än på vardagar för att få i mig samma mängd alkohol. Så funkar jag. Förr köpte jag extra mycket öl inför söndagarna men sedan jag antog inställningen att jag inte bör dricka så tar jag liksom smällen och nöjer mig med folköl.

Min parkbänk är liksom hemma framför datorn så jag sitter där oavsett veckodag eller årstid.

Har träffat fullblodsalkisar i värsta kategorin inne på sjukan som enligt dem själva inte ätit på en månad. Jag är ändå under 40 och fattar inte hur dessa herrar uppåt 60 kan överleva på tjack och starköl månader i taget. De överlever väl år efter år tack vare att de läggs in och får mat ett par veckor om året.
Senast redigerad av theshade 2020-07-12 kl. 12:31.
Citera
2020-07-12, 12:35
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Till och med bänkfyllon brukar väl ha en tjocktv hemma i sin lilla etta.
Vad brukar dom titta på när dom är hemma?
Finns mycket att fundera över med detta mystiska släkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in