Citat:
Detta kommer bara från Malins blogg... och den verkade vara skriven för att vara så elak som möjligt mot LW. Allting är väldigt överdrivet. Titeln var dock viktig för LW. Även efter att hon slutat som pastor. Vid "anställnings-/adoptionsinervjun" med MH, som var verksam som pastor, så var LW ganska noga med att gnugga in vilka hon kände i högre positioner inom deras kyrka. Lite som en hangaround i ett mc gäng är noga med att han träffat och känner presidenten.
Citat:
Jag skulle nog kalla henne hatisk snarare än ledsen och totalt utan insikt om att det naturligtvis berodde på henne själv att hon blev utkastad.Det där vet vi ju inte heller är sant att LW sagt.
MH var väldigt ledsen för skilsmässan - det framgår med all tydlighet i bloggen - och det kan mycket väl vara så att eftersom hon fortfarande älskade UW överförde hon klandret på LW som fick bli MHs ”hatobjekt”.
MH var väldigt ledsen för skilsmässan - det framgår med all tydlighet i bloggen - och det kan mycket väl vara så att eftersom hon fortfarande älskade UW överförde hon klandret på LW som fick bli MHs ”hatobjekt”.
Citat:
Hon svartmålade både UW, LW och deras barn så mycket hon kunde. MH hade sin blogg och när att UW begärde skilsmässa innan de ens flyttat ihop drabbades MH av chock vid beskedet, sörjde ganska länge, och blev arg och ilsken. Hon gjorde ner UW och hängde ut LW i bloggen, antagligen i sin sorg och vrede över att hon kände sig sviken. Det är normala stadier enligt psykologin och MHs tillvägagångssätt är inte det smartaste, hon kunde bearbetat det hela mer privat. I dagens lättillgängliga sociala medieforum är hon inte den första att blotta sig till eget förfång. Ett tecken åtminstone på viss ånger är att MH lösenordsskyddade bloggen.
En del skrev hon i samband med mordet, dvs flera år efter att hon blev utkastad.
Jag tror inte hon stängde bloggen av ånger utan av att hennes vänner talade om för henne att hon gjorde bort sig själv mer än hon lyckades göra bort hela familjen W.
Det tror jag inte hon fattade av sig själv så hon verkar ha problem med att förstå hur hon uppfattas.