2020-07-11, 17:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Som en biverkan menar du då?
Jag tror det i så fall borde visat sig på fler områden som berör tankeverksamheten.
En del händelser minns HD i förhören. Det är händelser som styrker hennes egen eller medkonspiratörers uppgifter. Troligen uppgjorda på förhand för att stämma överens.
Andra omvälvande frågor säger hon sig inte minnas eller vill inte svara på.

Det gäller ju hela hemliga fyran (SD, HD, JG och SOA), de "glömmer", de ljuger och de "vill inte svara". Låter som de värsta gängkriminella från Vivalla eller Rosengård, och inte som vanliga Svenssons.

Det ÄR högst onormalt att inte vilja hjälpa till alls, göra sitt bästa eller säga sanningen, när man pratar med polis eller åklagare. OM MAN ÄR OSKYLDIG, vill säga...

Detta grandiosa obstruerande har nog chockat många.

Hemliga fyrans uppförande i förhör och TR har fått många geocachare, vänner, bekanta och kollegor att undra vad är det för folk de känner. Det är väl därför de numera är paria hos många...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-11, 17:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Klart han har planerat mordet i sitt huvud många gånger och sen lång tid tillbaka. Det är hans sätt. Från början skulle han ju mörda Hanna och barnen för att få leva med Lena.

Exakt! Mord var ju inte direkt några nya tankar. Barnen, HD... och sen även HD med sin kommentar gällande LW 2016: "Hon får leva...".

Han planerade även "en lagom olaglig hämnd" på oss i tråden. Ingen vet vad han och hans underliga klan kokar ihop just nu.

Och det är lika klart att både åklagare och polisen fattar detta. Därför kommer de inte att ge upp förrän SD (och ev fler) får sitt straff.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Titeln var dock viktig för LW. Även efter att hon slutat som pastor. Vid "anställnings-/adoptionsinervjun" med MH, som var verksam som pastor, så var LW ganska noga med att gnugga in vilka hon kände i högre positioner inom deras kyrka. Lite som en hangaround i ett mc gäng är noga med att han träffat och känner presidenten.

Det där vet vi ju inte heller är sant att LW sagt.
MH var väldigt ledsen för skilsmässan - det framgår med all tydlighet i bloggen - och det kan mycket väl vara så att eftersom hon fortfarande älskade UW överförde hon klandret på LW som fick bli MHs ”hatobjekt”.

MH hade sin blogg och när att UW begärde skilsmässa innan de ens flyttat ihop drabbades MH av chock vid beskedet, sörjde ganska länge, och blev arg och ilsken. Hon gjorde ner UW och hängde ut LW i bloggen, antagligen i sin sorg och vrede över att hon kände sig sviken. Det är normala stadier enligt psykologin och MHs tillvägagångssätt är inte det smartaste, hon kunde bearbetat det hela mer privat. I dagens lättillgängliga sociala medieforum är hon inte den första att blotta sig till eget förfång. Ett tecken åtminstone på viss ånger är att MH lösenordsskyddade bloggen.

Jag tror inte att MH ”hatar” LW idag, i eftertankens kranka blekhet. Förhoppningsvis har MH kommit över skilsmässan, vilket vore det mest sunda för de flesta människor som genomgår en skilsmässa. Det är trots allt vanligt att par går isär.

Min personliga åsikt är att MH inte har ett dugg med mordet på LW att göra. Lika lite som UW eller någon med blodsband har det, även fast några i tråden vill misstänkliggöra alla andra än MGM.

LW var helt klart asjobbig för några i sin bekantskapskrets, men det rättfärdigar på intet sätt att bli av med ett problem genom mord. Det är för mig svårt att tro att någon av LWs ”KKs” var så kränkta i förälskelsestadiet att de mördade henne för att ”få” henne. Ingen av dem hade en stadig, långvarig relation som motiverar en sådan reaktion.

Det är förvisso inte motiverat att mörda någon även om relationen är långvarig...
Citera
2020-07-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan vara så att LW presenterade en skev bild för omgivningen. LW fick ju råd att lägga ned relationen av några av sina vänner. Mer går väl inte att göra typiskt sett så länge hon inte var så galen att hon skulle kunna tas in för tvångsvård. I en konversation så dryftar ju LW själv att hennes anmälan inte kommer att genågot eftersom det knappt ens var ringa misshandel sett till omständigheterna, så där visar hon ju en insikt om att hennes anmälan inte var befogad. Och hon nämner det i ett sammanhang där hennes väninna ger det som ett argument till LW att lämna:
Väninna: Han har ju misshandlat dig, lämna innan det blir värre?!
LW: Nä, det har han egentligen inte, detvar inte så allvarligt.

Som utomstående kan man väl inte göra mycket mer, möjligtvis bli förbannad, för att man utnyttjats som något slags klagomur för något hon själv sedan bagatelliserar när man ger ett konkret råd. Det var väl det som hände med en del av hennes vänner. Om LW talade illaom någon ofta och sedan wigglade tillmed att det hon sagt tidigare inte riktigt stämmer så ställer hon sig själv i ganska negativ position. Tanken som kan uppstå, utöver det bedrägliga i att ställa sig i centrum med en falsk offerstatus för att få uppmärksamhet är väl "Åh vad hittar hon på om mig om vi blir oense?"

När några av hennes vänner antingen klippte kontakten helt med henne, eller som en del i gc kretsen gjorde klart för LW att de inte ville höra mer om hennesoch SDs trassel så indikerar det väl att några uppfattade något som fel, något hos LW, som verkar fortsätta en relation med en man hon verkade ha ett oändligt behov att beklaga sig över?

Absolut, en del av svaret i den delen finns i det du skriver. Och hur LW, och andra, kan bete sig i liknande situationer har hörts från expert inom området under rättegången.
Inte att förglömma det faktum att det finns en motpart i form av SD när det gäller hur de känslomässiga banden dem emellan knyts och hur manipulativa de båda var gentemot varandra och de närmaste oavsett det var familj eller inom geo-kretsar.
För mig är det solklart att SD hade det mentala överläget från början och nästan ända fram till mordet. När LW fann styrkan att bryta sig loss försvann trollbindningen.
Vill dock höra svaret från glourioslife som är ursprunget till påståendet.
Citera
2020-07-11, 18:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Förstår inte varför det är sånt ståhej om Lenas sexliv. Jag vill påstå att HD:s Vibersex med sillen är betydligt mer porrigt och detaljerat, men det reagerar inte snoris med bihang på. Märkligt. Måste vara jobbigt och frustrerande för SD att läsa att skalet inte var så tomt på frugan.

Det var något nytt.
Var i FUP finns uppgiften om HDs vibersex som är porrigare och mer detaljerat?
För det är väl inte så att du hittar på ?

Att du ens gör jämförelsen visar ditt ovilja att ta in fakta. Fundera på vad som menas med blottade kön på olika sätt så inser du det hopplösa att tillmäta HDs kuttrasju med Sillen större porrvärde än en pastor som samlade bilder på erigerade kukar.

Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17
Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder menas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna kroppar och blottade kön på olika sätt.

Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-11 kl. 18:41.
Citera
2020-07-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det gäller ju hela hemliga fyran (SD, HD, JG och SOA), de "glömmer", de ljuger och de "vill inte svara". Låter som de värsta gängkriminella från Vivalla eller Rosengård, och inte som vanliga Svenssons.

Det ÄR högst onormalt att inte vilja hjälpa till alls, göra sitt bästa eller säga sanningen, när man pratar med polis eller åklagare. OM MAN ÄR OSKYLDIG, vill säga...

Detta grandiosa obstruerande har nog chockat många.

Hemliga fyrans uppförande i förhör och TR har fått många geocachare, vänner, bekanta och kollegor att undra vad är det för folk de känner. Det är väl därför de numera är paria hos många...

#TeamÅsaHiding

De fyras agerande är allt annat än normalt eller förväntat och inte ens den här långa tiden som gått verkar ha fungerat som en ögonöppnare för någon av dem. Det är med den vetskapen som LW:s minne inte ska glömmas bort eller klanderfritt solkas av andra.
Raderingar ur mobilerna, att inte ge ut sitt lösenord till Googlekontot eller inte vilja svara sanningsenligt i förhören får de här konsekvenserna. Det är inte direkt en p-bot de försöker undvika att betala utan det mest värdefulla av allt: livet.
Citera
2020-07-11, 19:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Intressant. Jag måste läsa på om borderline
märker jag. Om LW hade det; vad hade hon
kunnat få för hjälp?

Intressant LW:s *bror* var inne på borderline ang hans *syster*.

Aktb 146 s 119 förhör med O*la A*lenfalk.

O*la säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.
Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med
personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var
det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har O*la fått reda på efter
det som har hänt av U*ffe.
Citera
2020-07-11, 19:48
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Förstår inte varför det är sånt ståhej om Lenas sexliv. Jag vill påstå att HD:s Vibersex med sillen är betydligt mer porrigt och detaljerat, men det reagerar inte snoris med bihang på. Märkligt. Måste vara jobbigt och frustrerande för SD att läsa att skalet inte var så tomt på frugan.

Var i FUP kan man läsa detta som du påstår, har du akb och s nr
Senast redigerad av Smhf 2020-07-11 kl. 19:56.
Citera
2020-07-11, 20:46
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag utgår ifrån att du kan din FUP. du är väl påläst antar jag.

aktbilaga 165 It protokoll övriga del b
Sid 457-482 pdf från sidan 81-385
Citera
2020-07-11, 21:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var något nytt.
Var i FUP finns uppgiften om HDs vibersex som är porrigare och mer detaljerat?
För det är väl inte så att du hittar på ?

Att du ens gör jämförelsen visar ditt ovilja att ta in fakta. Fundera på vad som menas med blottade kön på olika sätt så inser du det hopplösa att tillmäta HDs kuttrasju med Sillen större porrvärde än en pastor som samlade bilder på erigerade kukar.

Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17
Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder menas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna kroppar och blottade kön på olika sätt.

Kan du inte svara på frågan om du tror att det är ovanligt eller extremt att par skickar nakenbilder och liknande till varandra?
Vilken sten har du gömt dig under i dessa digitala tider?
Citera
2020-07-11, 21:41
Medlem
Citat:

Tack för påminnelsen! Det var svar på tal det där
Citera
2020-07-11, 22:37
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Fan, Hanna är ju lite i min smak ändå. Hon gillar tydligen väldigt mycket att ge med munnen. En fin egenskap helt klart.

Inte hunnit så långt men detta var ju lite intressant, från Hanna till Sillen, 31/3-18:

”Blir så påverkad av S. Ser så ledsen ut. Och jag känner mig ganska glad. Känslor som krockar. Har jag rätt att vara glad när han är ledsen? Många tankar som kommer.”

Eller detta. Får en att undra hur Stefan tog i henne..

”Du har väckt min lust.”
”Du rör mig på ett sådant sätt som gör att du får mig att tycka om min kropp.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in