Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Titeln var dock viktig för LW. Även efter att hon slutat som pastor. Vid "anställnings-/adoptionsinervjun" med MH, som var verksam som pastor, så var LW ganska noga med att gnugga in vilka hon kände i högre positioner inom deras kyrka. Lite som en hangaround i ett mc gäng är noga med att han träffat och känner presidenten.
Det där vet vi ju inte heller är sant att LW sagt.
MH var väldigt ledsen för skilsmässan - det framgår med all tydlighet i bloggen - och det kan mycket väl vara så att eftersom hon fortfarande älskade UW överförde hon klandret på LW som fick bli MHs ”hatobjekt”.
MH hade sin blogg och när att UW begärde skilsmässa innan de ens flyttat ihop drabbades MH av chock vid beskedet, sörjde ganska länge, och blev arg och ilsken. Hon gjorde ner UW och hängde ut LW i bloggen, antagligen i sin sorg och vrede över att hon kände sig sviken. Det är normala stadier enligt psykologin och MHs tillvägagångssätt är inte det smartaste, hon kunde bearbetat det hela mer privat. I dagens lättillgängliga sociala medieforum är hon inte den första att blotta sig till eget förfång. Ett tecken åtminstone på viss ånger är att MH lösenordsskyddade bloggen.
Jag tror inte att MH ”hatar” LW idag, i eftertankens kranka blekhet. Förhoppningsvis har MH kommit över skilsmässan, vilket vore det mest sunda för de flesta människor som genomgår en skilsmässa. Det är trots allt vanligt att par går isär.
Min personliga åsikt är att MH inte har ett dugg med mordet på LW att göra. Lika lite som UW eller någon med blodsband har det, även fast några i tråden vill misstänkliggöra alla andra än MGM.
LW var helt klart asjobbig för några i sin bekantskapskrets, men det rättfärdigar på intet sätt att bli av med ett problem genom mord. Det är för mig svårt att tro att någon av LWs ”KKs” var så kränkta i förälskelsestadiet att de mördade henne för att ”få” henne. Ingen av dem hade en stadig, långvarig relation som motiverar en sådan reaktion.
Det är förvisso inte motiverat att mörda någon även om relationen är långvarig...