2020-07-11, 22:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Titeln var dock viktig för LW. Även efter att hon slutat som pastor. Vid "anställnings-/adoptionsinervjun" med MH, som var verksam som pastor, så var LW ganska noga med att gnugga in vilka hon kände i högre positioner inom deras kyrka. Lite som en hangaround i ett mc gäng är noga med att han träffat och känner presidenten.
Detta kommer bara från Malins blogg... och den verkade vara skriven för att vara så elak som möjligt mot LW. Allting är väldigt överdrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det där vet vi ju inte heller är sant att LW sagt.
MH var väldigt ledsen för skilsmässan - det framgår med all tydlighet i bloggen - och det kan mycket väl vara så att eftersom hon fortfarande älskade UW överförde hon klandret på LW som fick bli MHs ”hatobjekt”.
Jag skulle nog kalla henne hatisk snarare än ledsen och totalt utan insikt om att det naturligtvis berodde på henne själv att hon blev utkastad.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
MH hade sin blogg och när att UW begärde skilsmässa innan de ens flyttat ihop drabbades MH av chock vid beskedet, sörjde ganska länge, och blev arg och ilsken. Hon gjorde ner UW och hängde ut LW i bloggen, antagligen i sin sorg och vrede över att hon kände sig sviken. Det är normala stadier enligt psykologin och MHs tillvägagångssätt är inte det smartaste, hon kunde bearbetat det hela mer privat. I dagens lättillgängliga sociala medieforum är hon inte den första att blotta sig till eget förfång. Ett tecken åtminstone på viss ånger är att MH lösenordsskyddade bloggen.
Hon svartmålade både UW, LW och deras barn så mycket hon kunde.
En del skrev hon i samband med mordet, dvs flera år efter att hon blev utkastad.

Jag tror inte hon stängde bloggen av ånger utan av att hennes vänner talade om för henne att hon gjorde bort sig själv mer än hon lyckades göra bort hela familjen W.
Det tror jag inte hon fattade av sig själv så hon verkar ha problem med att förstå hur hon uppfattas.
Citera
2020-07-11, 23:46
Medlem
landbandys avatar
Antar att det har hänt förr ,det där med att om en älskarinna säger att hon tänker tala om för frun vad mannen och älskarinnan håller på med, så blir mannen så pass stressad utav vetskapen om hur det då kan komma att bli, (frun lämnar, och älskarinnan platsar inte att ta fruns plats ...), så han till slut tar till mord på den tjatiga älskarinnan som lösning.

Såg det senast på ett Poirot-deckar-avsnitt ....suck...
Senast redigerad av landbandy 2020-07-11 kl. 23:48.
Citera
2020-07-12, 00:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
De fyras agerande är allt annat än normalt eller förväntat och inte ens den här långa tiden som gått verkar ha fungerat som en ögonöppnare för någon av dem. Det är med den vetskapen som LW:s minne inte ska glömmas bort eller klanderfritt solkas av andra.
Raderingar ur mobilerna, att inte ge ut sitt lösenord till Googlekontot eller inte vilja svara sanningsenligt i förhören får de här konsekvenserna. Det är inte direkt en p-bot de försöker undvika att betala utan det mest värdefulla av allt: livet.

Nej, ingen människa förtjänar att bli brutalt ihjälslagen med minst 17 slag, 160 meter från sitt hem.

Allra minst av en "manshora" som varit otrogen mot sin fru (och sina barn), planerat att mörda sina små barn och fru, samt hotat med att mörda en person som han har haft en intim relation med i minst sex år (LW) och hennes barn. Och att sen leva fridfullt och glatt vidare 60 meter från mordoffrets barn och exmake, samt geocacha vidare med sin exfru och resten av den underliga klanen...

OM någon i Hemliga Fyran är oskyldig eller ovetande, så borde de börjat prata direkt. Men istället mörkar man, ljuger, slingrar sig och uppför sig grandiost i största allmänhet. Uppenbarligen tänker de varken på LW´s barn eller sina egna.

"Det är inte direkt en p-bot de försöker undvika att betala utan det mest värdefulla av allt: livet."
Inget kunde vara mer sant!

Det var en riktigt bedrövlig start på denna utredning, men 14 000 sidor FUP plus cirka 14 000 sidor slask, samt ett överklagande till HR bevisar att åklagare och polisen aldrig kommer ge sig nu. De vet vem/vilka som är skyldig/a.

#TeamÅsaHiding

Detta bör alla lyssna på:

"Den leende psykopaten.mp4"

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/Den_leende_psykopaten_mp4
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-07-12 kl. 01:18.
Citera
2020-07-12, 01:36
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, ingen människa förtjänar att bli brutalt ihjälslagen med minst 17 slag, 160 meter från sitt hem.

Allra minst av en "manshora" som varit otrogen mot sin fru (och sina barn), planerat att mörda sina små barn och fru, samt hotat med att mörda en person som han har haft en intim relation med i minst sex år (LW) och hennes barn. Och att sen leva fridfullt och glatt vidare 60 meter från mordoffrets barn och exmake, samt geocacha vidare med sin exfru och resten av den underliga klanen...

OM någon i Hemliga Fyran är oskyldig eller ovetande, så borde de börjat prata direkt. Men istället mörkar man, ljuger, slingrar sig och uppför sig grandiost i största allmänhet. Uppenbarligen tänker de varken på LW´s barn eller sina egna.

"Det är inte direkt en p-bot de försöker undvika att betala utan det mest värdefulla av allt: livet."
Inget kunde vara mer sant!

Det var en riktigt bedrövlig start på denna utredning, men 14 000 sidor FUP plus cirka 14 000 sidor slask, samt ett överklagande till HR bevisar att åklagare och polisen aldrig kommer ge sig nu. De vet vem/vilka som är skyldig/a.

#TeamÅsaHiding

Detta bör alla lyssna på:

"Den leende psykopaten.mp4"

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/Den_leende_psykopaten_mp4

Hoppas att fler än mig ser igenom din oärliga retorik. Att bara ha utkanaler och inte bemöta rimliga invändningar är antagligen motiven till pöbelepitetet.
Citera
2020-07-12, 09:47
Medlem
doktor-millers avatar
Undertecknad har gått igenom beslag 2018-5000-BO55955-7, Ipad 2- SOA
har använts av SOA
Många sökningar relaterad till mordet på Lena Wesström, vilket börjar 2018-05-16 med en internetsökning på tex "när har polisen rätt att byta lås på mitt hus".
Även sökningar på aktuell flashback-tråd om mordet och tidningsartiklar. (Bytt ut namnet till SOA) betydligt mer intresserad än han ville påskina under rättegången
Citera
2020-07-12, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Intressant LW:s *bror* var inne på borderline ang hans *syster*.

Aktb 146 s 119 förhör med O*la A*lenfalk.

O*la säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.
Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med
personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var
det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har O*la fått reda på efter
det som har hänt av U*ffe.

Så uppfattade inte jag det, utan att han var inne mer på bipolaritet med anledning av hennes "maniskhet". Han beskriver det som att hon varit uppvarvad de senaste gångerna han sett henne.

Däremot har jag läst någonstans i FUP att Lena själv var inne på att hon kunde ha borderline, medan hennes väninna J*enny(psykolog) tolkade hennes symtom mer utifrån hennes rädsla för att bli lämnad och att det hade med hennes barndom att göra. Att ursprunget hade med adoptionen att göra och en övergivenhets problematik utifrån den (som jag minns det, det var väldigt länge sedan jag läste den delen).
Citera
2020-07-12, 10:29
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Undertecknad har gått igenom beslag 2018-5000-BO55955-7, Ipad 2- SOA
har använts av SOA
Många sökningar relaterad till mordet på Lena Wesström, vilket börjar 2018-05-16 med en internetsökning på tex "när har polisen rätt att byta lås på mitt hus".
Även sökningar på aktuell flashback-tråd om mordet och tidningsartiklar. (Bytt ut namnet till SOA) betydligt mer intresserad än han ville påskina under rättegången
Hur kan första tanken vara ” när har polisen rätt att byta lås på mitt hus” när Lena nyss har försvunnit..... om man inte är involverad ?
Citera
2020-07-12, 10:46
Medlem
Citat:
Hur kan första tanken vara ” när har polisen rätt att byta lås på mitt hus” när Lena nyss har försvunnit..... om man inte är involverad ?

Beror ju på vilken tid sökningen gjordes. Om sökningem är gjord ett klockslag efter polisens HR hemma hos S är det inte konstigt. I mitt tycke. Döttrarna bodde hos SOA/BA och låsbytet gjorde ju att de inte kom in i sitt hem.
Citera
2020-07-12, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Kanske SD bett SOA hämta något i huset?
Jag har lite svårt att släppa tanken på att JG var inne i SDs hus (i mörkret!) och tog med sig ett USB minne.
Jag har inte sett någon gång att det kommit upp i förhör, men kan ha missat det.
Citera
2020-07-12, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Beror ju på vilken tid sökningen gjordes. Om sökningem är gjord ett klockslag efter polisens HR hemma hos S är det inte konstigt. I mitt tycke. Döttrarna bodde hos SOA/BA och låsbytet gjorde ju att de inte kom in i sitt hem.

Ja, det har du rätt i.
Men å andra sidan, varför inte bara ringa till polisen och fråga?
Vilket han förstås kan ha gjort och fått nekande svar.
Citera
2020-07-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Det behöver inte nödvändigtvis ha varit SD:s hus SOA tänkte på.

Kanske han var orolig för ev låsbyte i hans sommarstuga eller huset i Lundby (om det framkommit att SD befunnit sig där).
Citera
2020-07-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske SD bett SOA hämta något i huset?
Jag har lite svårt att släppa tanken på att JG var inne i SDs hus (i mörkret!) och tog med sig ett USB minne.
Jag har inte sett någon gång att det kommit upp i förhör, men kan ha missat det.

Det är suspekt att han smög i mörkret, men Jelly skämdes o gå in där kanske?
Om Jelly var en nyttig idiot som fick hämta ett USB-minne (kanske minnet som S använde i jobbdatorn på eftermiddagen o senkvällen efter förhör o anhållan dagen efter mordet) har polisen gjort en djävligt dålig HR hos S.
J måste plockas in o höras igen om det stämmer att de glömt o följa upp det där minnet i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in