2020-07-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Han ÄR USA:s President du är medveten om det va?
Han har alltså redan vunnit på det sättet.

Där du lever så har valet alltså redan varit. Sorry jag är inte där än.
Citera
2020-07-11, 12:28
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Där du lever så har valet alltså redan varit. Sorry jag är inte där än.
Ja han vann 2016.
Kommer som en en överraskning kanske, men det blir lätt så när man bara tittar på SVT och CNN.
Så jag förstår.
Citera
2020-07-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ja han vann 2016.
Kommer som en en överraskning kanske, men det blir lätt så när man bara tittar på SVT och CNN.
Så jag förstår.

Jaha du är kvar där du. 2016 var ett tag sen. Nu så har vi en Trump som är i mycket god form. Han debatterar bort Biden från kartan i ett nafs.
Citera
2020-07-11, 19:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Du lever i en alternativ verklighet.
Trump höll det mest enande talet sedan Reagans dagar på självständighetsdagen. Medan demokraterna tjafsade om det var rasism att tala vid Mount Rushmore och om monumentet rentav borde sprängas i vänsterextremt terrorattentat, så talade Trump om att det grundläggande är att alla är amerikaner och om vänsterns linje med att försöka splittra amerikanerna genom att hetsa svarta och vita mot varandra. Det var ett legendariskt tal av presidenten som fullständigt klädde av rasisterna inom BLM/AFA och demokraterna.

Jag måste bara lyfta upp detta inlägg av användaren Rasande-Rose, för första raden i det i kombination med resten, blir bara så otroligt roligt och ironiskt.

Användaren menar på att Trump höll det mest enande talet sedan Reagans dagar, och påstår sedan att den som inte tycker så "lever i en alternativ verklighet".

Ja, om man med alternativ verklighet menar en annan verklighet än den som Rasande-Rose tycker sig se, då stämmer det faktiskt!
Citera
2020-07-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Trumpen visade sig skarp på både senaste rally och på självständighetsdagen. Samtidigt som Biden sitter och trycker i sin källare. Antar att frugan hans får tömma hans bäckenpotta där i källaren
Visst kan det var svårt att hålla tätt i den åldern men jag tror knappast Biden gör som Trump och får hjälp att pissa ner i hotellsängarna han sover i. För till skillnad mot Trump så har nog Biden frugan som sängkamrat..
Bara att inse Trump är troligen avvikande även på det sexuella området. Finns det något normalt med denne gamle barnrumpa.
Citera
2020-07-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ja han vann 2016.
Så jag förstår.

2016 var Trump ett oprövat kort - en stor bonus i dagens medievärld - han hade fördelen av att framstå som den ende i startfältet som inte var (yrkes-)politiker och de flesta kände bara till honom via mediebilden av Trump som en kul käftande kille på tv, en flashig affärshjälte och kändis. Fyra år senare har han testats och misslyckats massor med gånger: han har avslöjat sig som en klåpare även när han hade stöd av en bekväm majoritet i både senaten och representanthuset, han har klockat fler government shutdowns än någon annan president och inte många mil mur mot Mexico har byggts - och folk dör i stora stim pga hans misskötta respons på coronapandemin. Vart och ett av dessa representerar en tung uppförsbacke för honom i årets val. Han är inte alls fräsch längre, tvärtom stinker han även för många av dem som röstade på honom för fyra år sedan.

Han kan helt enkelt inte lura folk lika effektivt nu som han lyckades göra 2016.
Citera
2020-07-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
2016 var Trump ett oprövat kort - en stor bonus i dagens medievärld - han hade fördelen av att framstå som den ende i startfältet som inte var (yrkes-)politiker och de flesta kände bara till honom via mediebilden av Trump som en kul käftande kille på tv, en flashig affärshjälte och kändis. Fyra år senare har han testats och misslyckats massor med gånger: han har avslöjat sig som en klåpare även när han hade stöd av en bekväm majoritet i både senaten och representanthuset, han har klockat fler government shutdowns än någon annan president och inte många mil mur mot Mexico har byggts - och folk dör i stora stim pga hans misskötta respons på coronapandemin. Vart och ett av dessa representerar en tung uppförsbacke för honom i årets val. Han är inte alls fräsch längre, tvärtom stinker han även för många av dem som röstade på honom för fyra år sedan.

Han kan helt enkelt inte lura folk lika effektivt nu som han lyckades göra 2016.

Jag kan bara hålla med, och mot bakgrund av detta så är det rätt sjukt att Biden bara leder med 9.6% i mätningarna. Drygt 40% av amerikanerna stödjer alltså detta narcissistiska fiasko till person, som inte uträttat ett enda dugg på 4 år, ökat skuldsättningen till rekordnivåer, gjort bort sig gång på gång, gjort alla USA's vänner till fiender, och gjort alla diktaturer till sin vän.

Det är extremt märkligt faktiskt. Det borde vara 10-90.
Citera
2020-07-11, 23:24
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kan bara hålla med, och mot bakgrund av detta så är det rätt sjukt att Biden bara leder med 9.6% i mätningarna. Drygt 40% av amerikanerna stödjer alltså detta narcissistiska fiasko till person, som inte uträttat ett enda dugg på 4 år, ökat skuldsättningen till rekordnivåer, gjort bort sig gång på gång, gjort alla USA's vänner till fiender, och gjort alla diktaturer till sin vän.

Det är extremt märkligt faktiskt. Det borde vara 10-90.
Nu är inte riktat till dig nödvändigtvis men du har citerat HepCat-X också.
Detta sammanfattar denna tråd så bra bara.

Hur kan Trump vara psyksjuk, idiot, efterbliven och vad allt som folk kallat honom i denna tråden, vara USA:s President?
Vem är idiot och vem är geniet här?

Jag tycker att vi äntligen efter 177 sidor börjar få fram kärnan i det folk inte förstår.
Ni har omedvetet dragit fram det här i ljuset.

Nu ska jag länka CNN som källa bara därför:
https://edition.cnn.com/2018/09/16/entertainment/michael-moore-fahrenheit-11-9-donald-trump/index.html
"Too many people in the summer of 2016 were so sure Hillary [Clinton] was going to win, saying no one is going to vote for this idiot," Moore said."
"I think the man is an evil genius and he was able to outsmart the smartest person ever to run for president,"

Detta är Micheal Moore:s ord som verkligen är demokrat, han stödjer Bernie Sanders.
Han sa detta för två år sedan.

Så nu kan vi stänga tråden.
Citera
2020-07-11, 23:37
Medlem
Citat:
Hur kan Trump vara psyksjuk, idiot, efterbliven och vad allt som folk kallat honom i denna tråden, vara USA:s President?

Jag lovar dig, det kommer att skrivas böcker i 200-300 år om detta, så länge mänskligheten finns kvar.

Trump är en psykopat, men samtidigt en väldigt övertalade sådan. Det är inte ovanligt, men Trump är något av esset i detta.

Alla dessa bolag har han lyckats prata upp och sen konkursa: . Trump Steaks, GoTrump, Trump Airlines, Trump Vodka, Trump Mortgage, Trump: The Game, Trump Magazine, Trump University, Trump Ice, The New Jersey Generals, Tour de Trump, Trump Network.

Mannen är helt enkelt världshistoriens största hästförsäljare, och han lyckades köpa till och med presidentposten i USA. Om du kallar det "geni" får stå för dig, jag tycker det är skrämmande.

Hellre ha en kompetent person på den positionen.
Citera
2020-07-11, 23:41
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Nu är inte riktat till dig nödvändigtvis men du har citerat HepCat-X också.
Detta sammanfattar denna tråd så bra bara.

Vem är idiot och vem är geniet här?

Jag tycker att vi äntligen efter 177 sidor börjar få fram kärnan i det folk inte förstår.
Ni har omedvetet dragit fram det här i ljuset.

Nu ska jag länka CNN som källa bara därför:
https://edition.cnn.com/2018/09/16/entertainment/michael-moore-fahrenheit-11-9-donald-trump/index.html
"Too many people in the summer of 2016 were so sure Hillary [Clinton] was going to win, saying no one is going to vote for this idiot," Moore said."
"I think the man is an evil genius and he was able to outsmart the smartest person ever to run for president,"

Detta är Micheal Moore:s ord som verkligen är demokrat, han stödjer Bernie Sanders.
Han sa detta för två år sedan.

Så nu kan vi stänga tråden.

Dumt att stänga tråden pga av en person.

Men ack så många i kejsarens närhet som beskriver hur illa det är med golfarens mentalitet ska vi strunta i och tysta?

Citera
2020-07-11, 23:50
Medlem
Nu var ju inte frågan om vad han ska ha uträttat utan att de röstat på en idiot.
Jag är 100% säker att det finns ett stort antal republikaner som kunna gjort det bättre än Trump.

Men... amerikanen är dummare än man tror, de är stolta över sin dumhet.
De ser "han är som mig, gör fel, säger fel, säger rätt - då får han min röst"
Citera
2020-07-12, 00:19
Medlem
Trumps mående syntes tydligt där han gick omkring med oknuten slips och hängande kinder och upplöst blick. Vad han behöver nu är vila, bra kost och förberedelser för nu närmar det sig och han ska vara i god kondition för att kunna debattera med Biden.

Undrar om Trump läser på om viruset och om sjukdomen. Hur det drabbar folk som överlever men som kan få men för livet. Han bör väl ha någon beredskap för att uttala sig om dessa ska få hjälp och på vilket sätt.

Om Trump klarar av det, fokusera sig på sådant så gör han det bra. Han kommer själv att tjäna på det. Han måste kanske ha sensivitetsträning kring det empatiska så att han kan visa folk att han verkligen på djupet bryr sig om dem alla.

Men han ser väldigt sliten ut och en sån trötthet sätter sig på hjärnan. Han bör vila så mycket han kan nu. För han är rätt förvirrad till och från. Och så vila att kroppen fungerar, så att han kan gå och dricka ur ett glas och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in