2020-07-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Risk för testikelskador och infertilitet även vid milda fall:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.12.20022418v1.full.pdf

"The protein and mRNA expression of ACE2 in the testes is almost the highest in the body. Moreover, both cells inseminiferous ducts and Leydig cells showed high ACE2 expression level. These results indicate that testicular cells are the potential targets of 2019-nCoV."
"due to the potential pathogenicity of the virus to testicular tissues, clinicians should pay attention to the risk of testicular lesions in patients during hospitalization and later clinical follow-up, especially the assessment and appropriate intervention in young patients' fertility"
Mm, det om testikelskador spekulerades ganska tidigt..för flera månader sedan. HEMSKT!
Citera
2020-07-11, 17:06
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Dumheter.

Om Spanien som är en av de hårdast drabbade länderna bara har 5,2% antikroppar så har Sverige självklart ännu längre andel med antikroppar.

Ett barn förstår detta.

Förklara dig. Hur menar du? Jag antar att din referens är antalet döda men det förstår även ett barn att det inte är en säker hypotes utan hänsyn måste tas till ålder och skick på drabbade, tillgång på sjukvård etc etc.
Citera
2020-07-11, 17:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
"Hammaren och dansen" -strategin verkar fungera bra för Tyskland.

Klippte ihop lite i Paint för att illustrera

https://i.imgur.com/Jn0kMWd.png

Tyvärr är inte hammaren och dansen jämställd så den skulle aldrig få fungera i Sverige.
Citera
2020-07-11, 17:09
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tja.

Resultaten indikerar att immuniteten mot covid-19 sannolikt är betydligt större i samhället än vad antikroppstester visat.

https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/immunitet-mot-corona-storre-an-vad-antikroppstest-visar

Dubbelt upp räknar man med där. Så 10% är inte helt fel.

Det har inte genomförts ett ordentligt randomiserat antikroppstest i Sverige.
Går inte att dra några slutsatser utifrån dom lokala testerna som utförts.

Om Spanien har 5,2% så har Sverige som helhet garanterat lägre andel med antikroppar.

I den svenska studien deltog bara 200 personer. Inte möjligt att dra några som helst slutsatser.
I den spanska deltog 70000...
Citera
2020-07-11, 17:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jag vet två.
Så du får ta ner din siffra på 99.999%.
25 är nog högt räknat till och med.
Du är en av de mest korkade som skriver i den här tråden.

Här har du länk till socialstyrelsens redovisningar:

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

”Antalet avlidna fram till den 6 juli 2020: 5 325
Av dessa har 89 procent (4 763 av 5 325) laboratoriebekräftad covid-19 enligt Folkhälsomyndighetens databas över smittade.”
Citera
2020-07-11, 17:11
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Mm, det om testikelskador spekulerades ganska tidigt..för flera månader sedan. HEMSKT!

Har den forskningen kunnat replikeras? Om inte så avvisas hypotesen.

https://www.medrxiv.org/
Läs det röda
Citera
2020-07-11, 17:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Obducent i Skåne.

Vi vet att många som avlider med diagnosen covid-19 inte dör av infektionen utan av något annat. Då behövs att vi tar reda på vad de dog av, och redovisar det, säger Elisabet Englund.

https://www.sydsvenskan.se/2020-07-11/obduktionerna-visar-manga-dor-av-nagot-annat-an-vad-lakaren

Låst artikel. Sedan har vi orsak och verkan. Det är ju känt att covid19 kan slå ut ett flertal organ i kroppen. Då är ju faktiskt Covid 19 den direkta orsaken även om vissa vill få det till lunginflammation eller hjärtinfarkt. Jag tror inte på slumpen att de i själva verket slulle dött av något annat och att det bara var slumpen som gjorde att de var smittade med covid 19 där och då.
Citera
2020-07-11, 17:13
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du är en av de mest korkade som skriver i den här tråden.

Här har du länk till socialstyrelsens redovisningar:

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

”Antalet avlidna fram till den 6 juli 2020: 5 325
Av dessa har 89 procent (4 763 av 5 325) laboratoriebekräftad covid-19 enligt Folkhälsomyndighetens databas över smittade.”

Lär dig skilja på FHM och Socialstyrelsen innan du kallar folk fula saker.
Citera
2020-07-11, 17:15
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Förklara dig. Hur menar du? Jag antar att din referens är antalet döda men det förstår även ett barn att det inte är en säker hypotes utan hänsyn måste tas till ålder och skick på drabbade, tillgång på sjukvård etc etc.

Min referens är inte antalet döda.

Vad i hela friden är det du inte förstår?

Om en gigantisk studie från ett land som blivit ännu hårdare drabbat än Sverige visar att bara 5,2% har antikroppar, hur kan du då rimligtvis tro att Sverige skulle ha större andel individer med antikroppar?

Sluta hoppas på flockimmunitet. Flockfiaskot är ett faktum.
Citera
2020-07-11, 17:17
Medlem
Windchesters avatar
Citat:

Om en gigantisk studie från ett land som blivit ännu hårdare drabbat än Sverige visar att bara 5,2% har antikroppar, hur kan du då rimligtvis tro att Sverige skulle ha större andel individer med antikroppar?

På vilket sätt ha de blivit ”hårdare drabbat” anser du?
Citera
2020-07-11, 17:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag tror det är ganska enkelt att förklara. Det finns olika sätt att se och dra slutsatser. En av dom är att endast gissa och gå på känsla som du gör... ett annat är att exempelvis titta på olika länder och deras redovisade dödstal. Sedan jämför man samma land med statistiken för överdödlighet... vips så har det plötsligen skett en massa fler dödsfall i länder denna period men de redovisar relativt låga dödstal gällande covid. Undra vad alla dessa människor dött av????

Jag säger inte att Sveriges siffror är felaktiga. De som dör MED Covid dig med stor sannolikhet AV Covid. Men ska man jämföra länder och leka statistiker så måste man förstå siffrornas ursprung annars är man en alarmist och sprider fake News.

Visste du förresten att endast 89% av redovisade dödstal i Sverige (gällande Covid) är diagnostiserade? Resten är gissade och redovisas eftersom vi inte tävlar med andra länder om vems medborgare som lider mest...

Källa: https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Vad gissar jag i menar du? Det är ju snarare du som gissar när du insinuerar att covid 19 kan mätas som överdödlighet. För det första har vi haft en enom överdödlighet i främst april och maj månad. För det andra måste du rensa för sjukdomar som också faller med social distansering såsom vanlig influensa, vinterkräksjuka etc. Har jag inte sett någon som gjort men vi diskuterar ju dödlighet i Corona eller hur - och vi gissar inte?
Citera
2020-07-11, 17:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Trams. Flockimmunitet är i högsta grad verkligt och för varje dag som går kommer Sverige närmare. Stockholm ligger säkert på 30+% i dagsläget. Du slänger dig med flera månader gamla siffror samt med ett land som kört lockdown, fullständigt irrelevant data.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in