Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Många har dött men hur många skulle dött enligt imperial college london? 200 tusen?
Det är den studien de andra länderna baserat sin strategi på. Jag tycker inte om regeringen och jag kan rikta kritik mot folkhälsomyndigheten men för tillfället avstår jag, vill inte sitta i samma hörn som gänget som ropar dr.Mengele hit och dit, oanständigt när imperial college räknat totalt fel och världens politiker gått på en större felräkning än vad folkhälsomyndigheten tycks ha gjort.
Överdödlighet under 4000, det dör 90000 om året. Sett till den totala folkhälsan, vem vet?
Dags att nyktra till vad gäller modellerna som folk håller på med. Det är bara numerologi. Men vi har över 5 000 döda och om vi jämför med andra länders åtgärder, framför allt våra nordiska grannar, så är det enorma siffror. Tydligen hade FHM tutat i regeringen att det skulle vara normalt. Så fel det blev. Vi har en regering utan koll, och vi har FHM utan koll.
Idag behöver vi inte längre lita på studier för nu har vi faktiskt verklighet att jämföra oss med. Och då är det våra grannländer.
Och sett till den totala folkhälsan så kommer coviddöda toppa statistiken det här året. Det kan jag lova redan idag. Vi kommer även att se att folk dör i onödan i influensa och andra sjukdomar då vi synar siffrorna. Att personalen i äldreboenden inte klarar av bashygien innebär att våra dödssiffror även annars är höga.