2020-07-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Jösses

Fart det är inte ett dugg viktigt tycker jag.
Det är ett jämförbart tal man är ute efter. Om man då använder sig av folk som rör sig ute i samhället så får du ju en rättvisande siffra ändå..
Citera
2020-07-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Städas inte toaletterna i Stockholm? Och vem går ens på en allmän toalett? 😬
Bögarna och negrerna, men nu har de snart dött allihop så vi kan ta bort dem.
Citera
2020-07-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Förvänta er flera fall::

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdoGrz/tararna-hos-passagerarna-det-har-varit-tufft

Fyfan vad vidrigt att folk är så själviska.

Ja, eller bara lågbegåvade helt enkelt. Kanske inte riktigt begåvningsreserven som kryssar med tallink enligt mig..
Citera
2020-07-10, 23:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tack för ett balanserat och tänkvärt inlägg. Kommer ihåg inslaget med Britton på Aktuellt där han pratade om 12 - 20 000 döda (långt färre än Imperial College, men fler än vad allmänheten förväntade sig höra), och senare revideringar till 8 - 12 000. Med Sveriges sätt att räkna kanske vi når över 8 000 över tid (troligt), men det är ändå ljusår från Imperial Colleges estimat för Sverige, liksom det är för alla andra länder.
Man kan undra om de åtgärder som politiker beslutat om i Europa och runt om i världen blivit desamma om ICs estimat varit lite mer korrekta?

Någon som fattar, det är den stora frågan ja! Huvudet på spiken.

Vidare kan man fundera på hur många beslut som baseras på felräkningar i klass med felräkningen imperial college.
Det tar tid att fundera på sådant, enklare att ropa dr.Mengele i en pappkasse.
Citera
2020-07-10, 23:10
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Sveriges regering har påtalat att grundlagen gör de oförmögna till att beordra en lockdown. Stackars Sverige som är så annorlunda än sina nordiska grannar. Nordiska grannar som värderar människoliv!

Men denna grundlag existerar och vad jag vet har de andra nordiska länderna ingen sådan lag. Hörde inte att någon alls skyllde på lagen. Snarare ville ingen att det skulle komma fram att de fick snabbstifta några covidlagar som kom i april, de ville få det som att se ut som om regeringen hade kunna stänga om de ville. De skyllde istället på att det var onödigt, att svenskar skulle se rekommendationer som lagar. De talade först om lagen när den var framrotad och kastad i ansiktet på dem. Innan låtsades regeringen om att den inte fanns för att inte skapa panik genom att erkänna sin egen maktlöshet.

Brott mot grundlagen hade fått alliansen att avsätta sossarna med direkt verkan.
Citera
2020-07-10, 23:13
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Yes, det gör jag.

Men var får du vaccinet från då?
Citera
2020-07-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Sveriges regering har påtalat att grundlagen gör de oförmögna till att beordra en lockdown. Stackars Sverige som är så annorlunda än sina nordiska grannar. Nordiska grannar som värderar människoliv!

Såg denna just nu. Trodde först att Stockholm börjat smittspåra på riktigt, men NEJ.
Man har infört ett smitt-team för äldrevården. Dom är endast 4 månader efter Skåne på bollen.
Inte konstigt att vi kan resa som vi vill till norge och Danmark till skillnad från 08..

https://www.dn.se/sthlm/nu-sparas-coronasmittan-pa-stockholms-aldreboenden/
Citera
2020-07-10, 23:18
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tallinger-snubben läckte just ett relevant mail som påstås vara från tidigare statsepidemiolog Annika Linde.

Citat:
Succén med att stänga ner Wuhan kan bero på att många varit lindrigt sjuka innan och medan de allvarliga fallen började komma, och att man därmed har minst den 60%iga immunitet som behövs för att virus inte ska sprida (flockimmunitet)

Stämmer väl överens med mitt intryck av deras tidiga missbedömningar (som även den här artikeln tar upp). Inte konstigt att de grovt överskattade spridningsbenägenheten och underskattade dödligheten som en konsekvens om tankebanorna gick så.

Norges smittskyddsdirektör Frode Forland anser också att FHM missbedömde smittan och höll fast vid felaktiga antaganden alldeles för länge (som de fortfarande verkar vägra släppa helt).

Och nä, Wuhan är inte i närheten av flockimmunitet.

Citat:
The bad news is that the number of those with antibodies still falls far short of “herd immunity”—levels above 50% typically needed for the virus to die out. And there could still be thousands of unidentified asymptomatic cases in the city of 11 million, the results suggest.

Wuhan’s Zhongnan Hospital found that 2.4% of its employees and 2% to 3% of recent patients and other visitors, including people tested before returning to work, had developed antibodies, according to senior doctors there.

Så hon använder alltså GMAIL? Högst osannolikt. Dessutom språkbruket, aldrig. Tror folk på allt som läggs upp? KÄLLKRITIK!

Kom ihåg att hon är tidigare statsepidemiolog, så att hon inte använder en jobbmail är inte så konstigt. Samma mailadress dyker upp t.ex. här (googlade annika.g.linde@gmail.com inom citattecken). Tydligen sitter hon i Liberalernas styrelse i Danderyd.

Mailadressen är hennes. Jag misstänker att mailet i sig är äkta också.
Senast redigerad av urgt 2020-07-10 kl. 23:23.
Citera
2020-07-10, 23:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Högst konkurssiffror i Norden samt högst antal Covid-19 döda.
Ekonomin går sämst och folkhälsan sämre än sämst.
Vi får väl skicka ett gratulationskort till FHM och regeringen för den här soppan som de kokade åt folket !!!

https://www.svd.se/fler-konkurser-i-sverige-an-i-ovriga-norden

Vänta nu - skulle inte Sveriges COVID-19 strategi göra så att vår ekonomi blev bäst i världen efter post-COVID-19?
Citera
2020-07-10, 23:33
Medlem
https://www.expressen.se/debatt/den-svenska-coronastrategin-tecken-pa-totalitar-utveckling/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=twitter&social=twtr

det är svårt att känna sig stolt över att vara svensk, nu är det försent att stoppa helvetet, hur ska det gå kommande vinter om inget vaccin kommer, fy fan säger jag bara, jag vägrar bli utsatt för det här experimentet, hur kunde det bli såhär, varför i helvete jobbade ingen vettig människa på fhm, det måste vara sån megaotur, jag tror att det är väldigt mycket otur faktiskt, tänk om det hade varit nån av de alla miljarder forskare som är kritiska till fhm som hade jobbat där istället
Citera
2020-07-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Kom ihåg att hon är tidigare statsepidemiolog, så att hon inte använder en jobbmail är inte så konstigt. Samma mailadress dyker upp t.ex. här (googlade annika.g.linde@gmail.com inom citattecken). Tydligen sitter hon i Liberalernas styrelse i Danderyd.

Mailadressen är hennes. Jag misstänker att mailet i sig är äkta också.

Språket gör gällande att mejlet är skrivet av en 6-åring. Känns otroligt fejk.
Citera
2020-07-10, 23:38
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Språket gör gällande att mejlet är skrivet av en 6-åring. Känns otroligt fejk.

Har äldre bekanta som skriver på ett liknande sätt, så vette fasen. Folk skriver på ett annorlunda sätt i mail också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in