2020-07-10, 22:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hettemann1 sine bevegelser:

Mannen blir første gang fanget på video klokka 10.22, da han kom fra parkeringshuset ved Lørenskog ishall.
Fra parkeringshuset gikk han over Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog hus, over riksvei 159, langs Mailand skole og Hjelpemiddellageret, mot Elveveien og Andemateplassen i enden av Langvannet, og i retning Sloraveien.

Deretter var han borte fra overvåkningskameraer, før han dukket opp 28 minutter seinere, på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog hus igjen, før han gikk til parkeringshuset ved ishallen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Kan Hettemann1 ha rukket å ha vært der han ble fanget på video kl 10.22, dersom han dro fra åstedet i bil ganske snart etter kl 10.07 og hvis han deretter parkerte den bilen i nærheten av Lørenskog ishall? (Kl 10.07 er tidspunktet da AEs telefon ble beveget på siste gang, og telefonen ble senere funnet på et bord i kjøkkenstuen).

Hvis han ikke kan ha rukket dette, noen andre enn han ha vært på åstedet kl 10.07.
Ja, det var noen andre enn TH på åstedet, for han var på Futurum og ringte derfra 1006 og 1007.
Citera
2020-07-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han gjorde sig till och bjöd på teater och middag för första gången på tjugo år och hon sa nej, klart man blir förbannad.
Er det skjedd på natta avhenger det av en del innhenting av alibi på kort tid. Han må feks kontaktet lønningsdama og sønnen uten å legge igjen spor og fortalt om uhellet, drillet de med forklaringer, skrevet kryptobrev, ukjent printer osv. Jeg tror ugjerningen er planlagt lenge men at uhellet i trappa kan være uforutsett grunnet motverge fra aeh. De ventet på et rett tidspunkt og alt var klart i detalj.
Citera
2020-07-10, 22:59
Medlem
THs advokat SH har hatt besøk av Svenska Dagbladet og i kveld har de publisert et intervju med ham.
Linken krever abonnement, men kanskje noen av våre svenske venner har tilgang til artikkelen?
”Polisen känns desperat”, säger SH.

Försvararen rädd att brottet aldrig kommer att lösas.
https://www.svd.se/stjarnadvokat-om-hagen-polisen-kanns-desperat
Citera
2020-07-10, 23:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg for min del har ingen sympati for TH selv om jeg har en teori om at hun flyktet
Jeg holder dette åpent samtidig som jeg har tro på TH/medhjelper slik politiet sin hovedhypotese er

Ber deg om å vise respekt for at folk har ulike tolkninger - ingen vet sikkert hva som skjedde

(Jeg kommer ikke til å kommentere denne teorien din mer så lenge det ikke kommer ut informasjon som støtter den)
En ærlig sak at du ikke gidder å kommentere teorien min, jeg har for lengst sluttet å kommentere rømningsfantasien din.

Jeg vil bare si at jeg utviklet hypotesen min rundt 7.6.20 etter at klageskrivet ble offentlig kjent.

Alle opplysninger vi har fått etter dette, har ikke gjort annet enn å bygge oppunder den hypotesen, ikke en eneste har svekket den, ei heller info fra noen her inne.

Det er et stykke igjen til full oppklaring, men den kommer nok, så de involverte bør forberede seg på langvarig fengselsopphold.
Citera
2020-07-10, 23:05
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
THs advokat SH har hatt besøk av Svenska Dagbladet og i kveld har de publisert et intervju med ham.
Linken krever abonnement, men kanskje noen av våre svenske venner har tilgang til artikkelen?
”Polisen känns desperat”, säger SH.

Försvararen rädd att brottet aldrig kommer att lösas.
https://www.svd.se/stjarnadvokat-om-hagen-polisen-kanns-desperat
SvD har utropt adv Holden til «stjerneadvokat».
Tror ikke jeg har sett noen norsk avis (tidning) omtale ham på den måten.
Citera
2020-07-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Det har du nok rett i, norske riksmedier omtaler ham ikke på den måten.

SH tar altså i mot besøk og lar seg intervjue av Svenska Dagbladet, mens han i lengre tid nå bare har svart kort "ingen kommentar" til norske journalister på alle spørsmål som har hopet seg opp.
Senast redigerad av Jayce 2020-07-10 kl. 23:22.
Citera
2020-07-10, 23:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
En ærlig sak at du ikke gidder å kommentere teorien min, jeg har for lengst sluttet å kommentere rømningsfantasien din.

Jeg vil bare si at jeg utviklet hypotesen min rundt 7.6.20 etter at klageskrivet ble offentlig kjent.

Alle opplysninger vi har fått etter dette, har ikke gjort annet enn å bygge oppunder den hypotesen, ikke en eneste har svekket den, ei heller info fra noen her inne.

Det er et stykke igjen til full oppklaring, men den kommer nok, så de involverte bør forberede seg på langvarig fengselsopphold.
Da er vi enige det i hvertfall, at vi ikke kommenterer hverandres teorier
Peace
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-10 kl. 23:33.
Citera
2020-07-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Sikkert flink, men surfer på varetektsseieren. Er ikke overbevist om at lagmannsretten hadde rett her. Ødela mye for politiets taktikk om avhør osv. Uttalelsen om at klienten er teknisk analfabet var ikke like stjerneaktig. TH har ikke virket interessert i å oppklare saken. Kun for å få mistanken bort fra seg. Holden må selvsagt tro at saken ikke blir oppklart og at politiet er desperat.
Senast redigerad av LH07 2020-07-10 kl. 23:45.
Citera
2020-07-10, 23:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, trappeveggen er et uvanlig sted å avsette blod.

Det er litt vanskelig å se for seg hvordan et fall alene kan føre til blodspor på veggen.
Selv om man treffer en hard veggflate begynner man jo ikke å blø i samme sekund man treffer veggen.

Et fall ville kanskje ha avsatt blodspor like etterpå, i trappen eller på gulvet.
Blodspor på veggen kan kanskje indikere at noe annet har forårsaket det brå fallet.

På veggen i trappen er det visstnok ru strietapet. Det kan være mulig å skrubbe seg opp og i samme moment avsette hud og blod. Tenker du at skarp eller stump vold utført i 2 etg har medført blødning og deretter fall?
Citera
2020-07-10, 23:39
Medlem
Om opplysningene som kom i går, at gifteringen og et (armbånds)ur, lå på en stol i gangen, med trusselbrevet oppå.

Tidligere skal dette armbåndsuret ha vært plassert oppå mobilen hennes, på bordet der telefonen lå på "feil" side.

Pleide AEH å bruke armbåndsur? Jeg har forsøkt å se igjennom fotografier, men de fleste viser ikke armene eller hendene. Hadde hun et fint og kostbart ur, et som hun tok på nærmest som et smykke, kanskje for å pynte seg til teaterturen.

Den tiden jeg selv brukte armbåndsur, tok jeg det alltid av om natten. En vane. I dag er det nesten ingen som bruker armbåndsur, (nesten) alle sjekker tiden ved å se på mobilen.

Spørsmålet blir da, pleide AEH å bruke armbåndsur til daglig?

Gifteringen og armbåndsuret lå på stolen. Er det en eller begge av disse gjenstandene som har hatt blod fra TH på seg?

I og med at dette (armbånds)uret allerede er nevnt to ganger, så tror jeg det må ha en eller annen slags betydning for saken.

Da jeg skummet igjennom sidene her, så jeg at noen hadde nevnt at Hettemannen enten måtte være død, eller ha noe å skjule, siden han ikke har meldt seg.

Det vet vi nå ikke da, om Hettemannen fremdeles ikke har meldt seg. Men, TH hadde en nær venn som døde 31. mars i år, etter kort tids sykdom. Tidligere fylkesordfører for Arbeiderpartiet, RK.

NTB-notis i Aftenposten 31.03.2020
Tidligere fylkesordfører Ragnar Kristoffersen er død

Spørsmålet er om Hettemannen kan være RK?
Citera
2020-07-10, 23:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ser man dette i sammenheng med øvrige spor, feks på dørkarm som kan ha blitt avsatt ved fjerning av aeh. Kan tyde på at kun en person har fjernet henne. Vet du tidspkt for når teaterbilletter var bestilt av venneparet. Det fremstår som et perfekt tidspunkt å gjennomføre ugjerningen. Alibi for å være sen til jobb, hyttetur som påskudd for å ringe hjem en time senere osv. Sms om avlyst hyttetur er suspekt hvis lønningsdama sier hun gledet seg. Mulig hun ikke turte si noe annet når th overhørte, men er skeptisk til sms. Vasking osv tilsier at drapsmannen har kjennskap til huset og relativt god tid om politiet oppdaget dette før th flyttet tilbake. I så fall foreligger det falske alibi for th.
Billettene var nok kjøpt lenge i forveien men Ae og T fikk tilbud om å bli med ca 2 dager før forestillingen. Et annet par som egentlig skulle ha billettene ble syke.
Citera
2020-07-10, 23:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
På veggen i trappen er det visstnok ru strietapet. Det kan være mulig å skrubbe seg opp og i samme moment avsette hud og blod. Tenker du at skarp eller stump vold utført i 2 etg har medført blødning og deretter fall?
ja om AEH har blød før hun startet turen ned trappen så og vært borti veggen med det som har blødd, så kan det jo ha blitt mye blod på den veggen, men lite sansynlig at det ikke har hvært hudavskrapninger om hud fra et meneske i bevegelse har vært borti strien, så vet politiet alderen på den stria så kan dem ha mye info der...
fin info det der
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in